Slušalke so zasenčile ure, ko so se osvobodile kablov
Matjaž Ropret 25. oktobra 2019 ob 06:50

Nosljiva elektronika se počasi prijemlje. Kakšnih pet let kasneje, kot si je obetala industrija. In ne po zaslugi tistega, na kar je v začetku najbolj stavila. Najbolj vroči so zdaj ušesni »nosljivčki«.

Analitsko podjetje IDC je izmerilo, da je prodaja elektronskih naprav, ki jih nosimo na sebi, v letošnjem drugem četrtletju v Evropi zrasla za kar 154 odstotkov v primerjavi z enakim lanskim obdobjem na 13,4 milijonov. Pri tem pa so več kot polovico (52,3 odstotkov) prinesle slušalke, dobro četrtino pametne ure in petino pametne zapestnice. Če prevedemo, so torej v vzponu popolnoma brezžične slušalke. Take, pri katerih ima uporabnik samo dva čepka, za v vsako uho enega, in škatlico, kamor ju spravi, kadar nista v funkciji ali se morata njuni bateriji napolniti. V IDC-ju ugotavljajo, da znamke s tega področja predstavljajo vse bolj povezane izdelke, kar jim omogoča, da več vedo o svojih uporabnikih in se jim bolj prilagodijo. Spet v prevodu to pomeni možnost povezovanja na več naprav ter vključevanje navideznih pomočnikov ter zbiranje in obdelovanje podatkov, kaj ljudje sprašujejo te asistente, kakšno pomoč želijo od njih in podobno. Če podjetjem kupce uspe vezati nase, je to njihov največji uspeh.

Slušalke poznamo že dolgo, tudi take z bluetoothom, a jih prej analitiki niso uvrščali med nosljivo (mogoče bi ji lahko rekli tudi oblačilno) elektroniko. Toda zdaj so Airpods in konkurenca silno moderni, na trgu je prava poplava tovrstnih pripomočkov, pa tudi nekoliko drugačni in bolj futuristični so ti izdelki od slušalk, ki jih povezuje kabel, zato je se IDC-ju in podobnim zdi imenitno, če jih lahko prikažejo kot pomemben razlog za ustvarjanje rasti. Če je ta 400-odstotna (glede na lani), še posebej. Prodaja ur je zrasla za 18, zapestnic pa tudi precej, za 222 odstotkov.

Vse te številke niti niso presenetljive. Lani v pomladnem in poletnem času sploh še ni bilo veliko dobrih modelov popolnoma brezžičnih slušalk. Applov je bil skoraj edini, še zdaj se trdno drži na vrhu prodajne lestvice, toda bum so pomagali sprožiti še drugi, kot sta Ankerjev in Jabrin poskus, ki so večinoma začeli prihajati na trg lani jeseni. Pa seveda zraven še poceni kitajske kopije, ne glede na to, da pogosto niso vredne niti tistih 15 evrov, kolikor stanejo. Zbudile so se tudi tradicionalne avdio znamke, tehnologija je postala dovolj poceni in dosegljiva, pa tudi zanesljiva, da je mogoče dober primerek izdelati tudi za precej manj kot sto evrov. To pa že pritegne kupce, marsikdo je že ugotovil, kako te slušalke spremenijo celotno izkušnjo – zasedejo malo, uporabnika osvobodijo kablov in ti jih ne vlečejo iz ušes, večinoma so dokaj udobne in še skoraj vedno s polno baterijo – in si jih zato po začetnem odlašanju omislil. V IDC-ju opažajo, da čepki, ki so bili še kakšno leto nazaj malodane stvar posmeha, zdaj postajajo nekaj povsem normalnega. Na to področje pa vstopajo vsi, vključno z Amazonom in Googlom.

Kot rečeno, Apple dominira, in ker je na vrhu še pri pametnih urah, je tudi skupno daleč pred vsemi, saj je v Evropi v drugem četrtletju prodal 4,83 milijonov nosljivih naprav, kar predstavlja več kot tretjinski (36-odstotni) tržni delež. Zanimivo pa je, da je kljub poplavi konkurence ta povsem enak kot lani, pa tudi, da je Applova rast skoraj popolnoma enaka celotni rasti trga (154,7-odstotna), saj se razlikuje za 0,3 odstotne točke. Na drugem mestu je s skoraj natanko pol manj prodanimi nosljivčki Samsung, ki se mu je med drugim obrestovala poteza s cenejšima zapestnicama Galaxy Fit in Galaxy Fit e. Pri zapestnicah je močan tudi Xiaomi in prav njegov napad je nedvomno poskušal odbiti Samsung, toda kljub vsemu kitajsko podjetje še ni prodrlo med prvo peterico. Za dvojico na vrhu, ki je precej pred vsemi ostalimi, so od tretjega do petega mesta precej blizu skupaj Fitbit, Garmin in Huawei.

Prodaja nosljive elektronike v Evropi, II/2019

Podjetje Prodanih  izdelkov (II/2019, v milijonih) Tržni delež Prodanih  izdelkov (II/2018, v milijonih)
Apple 4,83 36 % 1,90
Samsung 2,43 18,1 % 0,51
Fitbit 0,87 6,5 % 0,62
Garmin 0,75 5,6 % 0,62
Huawei 0,75 5,6 % 0,09
Drugi 3,78 28,2 % 1,54
Skupaj 13,42 100 % 5,28

Vir: IDC

Ameriški podjetji sta precej razširili svoj portfelj naprav, predvsem pametnih. IDC namreč pri urah loči kategoriji »osnovnih« in pametnih. Fitbit in Garmin sta se aktivneje podala v druge, k rasti v prvi kategoriji pa je s svojo uro prispeval predvsem Huawei. Da kar 28 odstotkov odpade na »ostale« proizvajalce, so verjetno najbolj zaslužne preštevilne slušalke, pa tudi kar obsežna ponudba cenejših zapestnic. Tako ure kot zapestnice pa so prišle že precej daleč od prvih generacij, ki jih danes najbrž nihče več ne bi nosil v javnosti, mogoče niti ne bi hotel priznati, da to reč še ima in da je nekoč odštel kar lepo vsoto denarja zanjo. Trajalo je nekaj let, da smo dobili dobre naprave, prav tako pri slušalkah. Še posebej tu pa je izbira res velika in že v kratkem bomo verjetno preizkusili nekaj novih modelov. Tudi ti pa naj bi bili v prihodnjem letu zaslužni za skupno 14 milijard evrov prihodkov, ki naj bi jih po napovedi IDC-ja v prihodnjem letu v Evropi prinesel trg nosljivih naprav.

Naslovna fotografija: Deposit Photos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja