Slabša prodaja Galaxyja S9 je morda zminirala načrte o še dražjem Galaxyju Note9
Matjaž Ropret 1. avgusta 2018 ob 07:41

Redko se zgodi, da podjetje ob objavi poslovnih rezultatov prizna kakšno šibko točko v svoji ponudbi, še redkeje pa napove novosti, ki naj bi v naslednjih četrtletjih popravile slabšo prodajo. To je storil Samsung, nekoliko zavito v celofan. Zato poskušajmo dešifrirati, kaj so med vrsticami povedali v Seulu.

Glavno sporočilo je »zastoj« na telefonskem trgu, ki so ga že zaznale analitske hiše in je pravzaprav pričakovan glede na precej kakovosten in moderen »vozni park« ter vse višje, že kar nenormalno visoke cene najboljših modelov. Zaradi manjšega števila prodanih telefonov in zaslonov (predvsem proizvajalcem mobilnikov) so se prihodki v primerjavi z lanskim drugim četrtletjem v letošnjem znižali za štiri odstotke na 44,5 milijard evrov. Vseeno pa je dobiček zrasel za šest odstotkov na 11,3 milijard evrov.

Eden glavnih razlogov za zmanjšanje prihodkov je »šibka prodaja modelov Galaxy S9 in Galaxy S9+ ter umik nekaterih starejših telefonov nižjega razreda,« so zapisali v Samsungu. To pa predpostavlja še nekaj drugih dejstev, ki so ostala neizrečena. Kot prvo, da so bila pričakovanja z deveticama preoptimistična in da telefona preprosto nista prinesla dovolj velike nadgradnje v primerjavi z osmicama. Še posebej, ker se slednji že nekaj časa da dobiti za bistveno manjši evrski kupček. Zato smo ju pomladi tudi razglasili za enega najboljših nakupov. Potrošniki se očitno strinjajo z nami, da duo S9 ni povsem vreden svoje cene. In kot drugo, da to velja tudi za nove Samsungove modele v nižjem in srednjem razredu (denimo A6 in A6+ ali A8), ki so seveda dražji od umaknjenih. In od konkurence.

Zato je precej zanimiv odziv na oba problema. In odziv je nujen, ker »bodo razmere na trgu v drugi polovici leta ob cenovni konkurenci in novih modelih ostale težavne.« Kar je prav tako nepričakovana izjava, saj se je na zunaj prej zdelo, da so trije ali štirje proizvajalci bolj ali manj zasedli celoten trg. Če v Samsungu trdijo, da ni tako (in seveda marsikje, kjer so kitajske znamke močnejše, res ni), je to za kupce samo dobro. Več konkurence nikoli ne škodi. In prvi odziv bo predstavitev Galaxy Note9 »bolj zgodaj« kot prejšnja leta. Z njim želi podjetje povečati prodajo, saj da bo »ponujal izjemne zmogljivosti za razumno ceno.« Predstavitev bo prihodnji četrtek, datum pa niti ni kaj bolj zgoden kot lani in predlani, saj so že takrat pomaknili predstavljanje tega jesenskega aduta s konca avgusta in sejma IFA na začetek meseca s samostojnim dogodkom (letos v New Yorku).

Note9 vsaj na zunaj ne bo kaj dosti drugačen od osmice.

Zelo pa nas zanima, kaj bo pomenilo »razumna cena« in koliko potrošniki dajo na izredne zmogljivosti. Po naših informacijah bo telefon stal enako kot Note8, za katerega so v prosti prodaji zahtevali natanko evro manj od tisočaka. Po nekaterih govoricah naj bi ga celo podražili za petdeset evrov, vendar poročilo ob četrtletnih rezultatih namiguje kvečjemu na pocenitev. Vsekakor pa bo Galaxy Note9 tako zaradi cenovne umeščenosti kot zaradi svoje velikosti in narave težko postal favorit množic. Tem je pretežno vseeno za pisalo ali še malo večji zaslon ter se zlahka zadovoljijo z eno od dvojice esdevetic, ki v osnovi ponujata bolj ali manj enake zmožnosti.

Vsekakor pa je priznanje o slabši prodaji paradnih Samsungov tudi potrditev, da so šle cene v celotni panogi preveč v nebo. Apple podobnega besednega koraka nikoli ni zmogel in ga najbrž tudi ne bo, a za iPhone X se prav tako ves čas sliši, da prodajne številke ne dohajajo načrtov. Pri obeh pa bomo šele videli, koliko lahko s prihodnjo generacijo znižajo svoje (zagotovo visoke) marže. Vsekakor bo kupcev ekstremno dragih telefonov ob boljših in boljših srednje- in nižjerazrednih v prihodnje kvečjemu manj, ne več.

V spodnjih razredih pa Samsung namerava »povečati cenovno konkurenčnost in vnašati napredne tehnologije v telefone za množični trg.« Kar bi kot največji proizvajalec z daleč najbolj obsežno lastno proizvodnjo komponent in superiorno pogajalsko močjo pri dobaviteljih lahko počel že doslej. Pa se nikoli ni trudil ne s tem, da bi bil cenovno najbolj ugoden, še manj s hitrim prenašanjem novih tehnologij iz dražjih v cenejše telefone. Še zdaj je dobri dve leti stari Galaxy S7 v marsičem, še posebej fotografiji, daleč pred tem, kar ponujajo novi predstavniki v seriji Galaxy A. Kitajski proizvajalci imajo s tem precej manj problemov.

Največjim v poslu z mobilnimi telefoni ni nič hudega, vseeno pa jih čaka nekaj nepričakovanih dilem in odločitev. Že kmalu bomo videli, kako se bodo odzvali na nezanimanje kupcev za njihove sijoče, a (pre)drage naprave.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja