Glavni proizvajalec in skoraj sinonim za akcijske kamere Gopro je oznanil zmanjšanje števila zaposlenih za 270, s tem za 200 milijonov dolarjev manjše stroške v tem letu in posledično vrnitev k dobičku. Vsaj tako predvidevajo. In delnica je takoj poskočila za skoraj deset odstotkov. Pa ni vse tako lepo, kot mislijo na Wall Streetu. Je precej bolj črno.

To so že tretja odpuščanja v tem podjetju od začetka lanskega leta. Takrat so število zaposlenih zmanjšali za sedem odstotkov, novembra nato za kar 15 odstotkov. Takrat je družba tudi odpoklicala brezpilotni letalnik Karma, sicer na pogled obetaven izdelek, ker je lahko sredi leta izgubil napajanje in dobesedno padel z neba. Tudi zdaj, ko je popravljena Karma spet v prodaji, ne dobiva ravno blestečih ocen. Kamere pa so še naprej v stagnaciji.
Ena glavnih težav je v akcijskih kamerah samih. Marsikdo, ki jo je preizkusil, je ugotovil, da posnetki še zdaleč niso tako spektakularni, kot jih (je) producira(la) Goprojeva ekipa – ta je z odpuščanji postala preteklost. Da je z njimi veliko dela v postprodukciji, preden iz več ur materiala nastane kakšna minuta nečesa kolikor toliko atraktivnega. Da je kot snemanja za večino kadrov preširok, s čimer se izgubi dramatičnost dogajanja. In da tudi sama kakovost ni kaj dosti boljša kot pri videu, posnetim s pametnim telefonom višjega razreda, če sploh je. Gopro pa ima še dodaten problem, četudi so njegove kamere še vedno pol koraka pred ostalimi, še posebej za fotografske namene (ki pa so pri teh napravah drugotnega pomena). Je namreč občutno dražji od (pretežno kitajske) konkurence in tudi s temi cenami hodi po robu dobičkonosnosti.
Ena glavnih, če smemo temu reči napak, je bila v tem, da svojih uporabnikov niso že kmalu nekako »priklenili« nase. Niso ustvarili ekosistema naprav in storitev, tako da so kamere v bistvu zamenljive, po prvem goproju lahko uporabnik naslednjič kupi yi ali karkoli drugega in ne bo pogrešal dodatkov, orodij za montažo videa, oblaka za shranjevanje ali česar koli podobnega, kar bi bilo edinstveno pri Goproju. Podjetju se je precej nepripravljenemu zgodila popolna izenačitev akcijskih kamer na trgu, njihovo razvrednotenje. Obenem pa se je trg tudi že pred časom zasitil, saj si je večina, ki je imela namen, tovrsten izdelek že kupila, in marsikdo ne čuti potrebe po nadgradnji, po nakupi novega. Tudi zato, ker obstoječega zaradi zgoraj opisanih razlogov bolj malo uporablja.

Gopro in akcijske kamere lahko znova oživijo samo, če spet ponudijo nekaj več od tistega, kar vsi nosimo v žepu ali od tega, kar že imamo v predalu. Zgolj navijanje ločljivosti videa in podobni triki niso dovolj. Proizvajalci bodo morali korenito izboljšati kakovost videa, predvsem z večjimi tipali in konkretnejšimi objektivi, pomagati pri zajemanju atraktivnih posnetkov in poenostaviti obdelavo in shranjevanje posnetega materiala.
Tako kot so bili nekoč za proizvajalce telefonov izleti na tablično področje zgolj dodaten strošek in odmik od nujne osredotočenosti na osnoven posel, so tudi nedodelani droni podobno nepotrebni za izdelovalce akcijskih kamer. Področji sta nedvomno povezani, ampak raven je danes že tako visoka, da si polovičarskih modelov ne more privoščiti niti taka znamka, kot je Gopro. Če ta ne bo v prihodnjih mesecih predstavila nečesa, kar bo res predstavljalo korak naprej, bodo verjetno sledila nova odpuščanja.






Brez komentarjev