Skupna prodaja še naprej pada, a raste tam, kjer proizvajalcem najbolj ugaja
Tehnozvezdje 20. februarja 2018 ob 06:49

Morda se zdi, da že dolgo pišemo samo o upadanju trga osebnih računalnikov. Številke se res nižajo in marsikdo vse bolj prisega na napravo, ki jo ima v žepu. Pa vendar se PC-ji držijo, posamezne podskupine so celo v vzponu. In nekaterim proizvajalcem uspeva povečevati dobičke v tej panogi.

Po podatkih analitske hiše Gartner se je število prodanih osebnih računalnikov lani zmanjšalo za slabe tri odstotke, kar predstavlja malo manj kot osem milijonov PC-jev. Skupaj smo jih lani pokupili 262 milijonov in pol, leta 2016 pa dobrih 270 milijonov. Letos bo številka po napovedih Gartnerja podobna kot lani, morda celo za milijon ali dva višja, enako tudi prihodnje leto. To bi pomenilo, da bi po šestih letih vendarle ustavilo padanje. Pa že lani morda sploh ne bi bilo padca, če ne bi na PC-je popolnoma pozabili v ZDA. V zadnjem četrtletju 2017 je tako prodaja zrasla v Aziji in Oceaniji, še posebej na Japonskem, in v Južni Ameriki, v Evropi, na Bližnjem vzhodu in v Afriki je doživela le rahlo znižanje, toda konkretno znižanje v Severni Ameriki je skupne številke znova potegnilo navzdol.

PC-ji niso več priljubljena prednovoletna darila, kar pa nikakor ne pomeni, da bodo izginila iz gospodinjstev. Zgolj njihova vloga se bo spremenila, postajajo bolj specializirane, namenske naprave. Poleg tega potrošniki vse bolj gledajo na kakovost in funkcionalnost, ne zgolj na najnižjo ceno, kar zvišuje povprečne prodajne cene in marže proizvajalcev,

je dogajanje ocenila Mikako Kitagawa iz Gartnerja.

Prav manjši, lažji, elegatnejši, dražji prenosniki so tisto področje, na katerega proizvajalci vse bolj ciljajo. In ki bo tudi po mnenju analitikov prispevalo k ohranitvi celotne prodaje na približno enakih nivojih, saj bo nadoknadilo pojemanje sape tradicionalnim segmentom PC-jev. Prav to so v zadnjih finančnih rezultatih poudarili v Lenovu. Število računalnikov, ki so jih izdelali in poslali trgovcem, je bilo v zadnjih treh mesecih lanskega leta približno enako kot ob koncu leta 2016 – 15,7 milijonov. Toda prihodki so znašali 9,3 milijard dolarjev, kar je za skoraj osem odstotkov več. In po navedbah Lenova pomeni najboljšo maržo v industriji. Verjetno v industriji osebnih računalnikov s sistemom Windows (pa najbrž tudi Chrome OS), saj Apple skoraj zagotovo dosega še višje čiste dobičke. Slednjemu, HP-ju in Dellu je lani tudi uspelo povečati število prodanih PC-jev. Ob tem pa v Lenovu poleg premijskih ultraprenosnikov poudarjajo še dodatke za navidezno in obogateno resničnost. Podjetje se osredotoča na regijo za regijo in podobno kot je že v Sloveniji in okoliških državah zavzelo precej višje tržne deleže, mu je to nazadnje uspelo v Braziliji.

Vsa omenjena četverica, skupaj še z Asusom in Acerjem, ki sta sicer doživela nekaj padca, vendar se še držita na približno enakih nivojih, pa počasi iztiska druge, manjše proizvajalce. »Vodilni so izkoristili svoje prednosti v obsegu nabav, da so znižali proizvodne stroške in tako izrinili manjše in srednjevelike,« je dogajanje komentirala Kitagawa. Podjetja, kot so Fujitsu, Toshiba in druga so tako že bila primorana prodati svoje pecejaške oddelke ali pa jim to sledi v kratkem. Leta 2011 so vodilni štirje proizvajalci skupno imeli 45-odstotni tržni delež, zdaj so prilezli že do 64-odstotnega, torej do skoraj dveh tretjin trga.

Na vrhu je znova HP, ki je od ločitve od Hewlett-Packard Enterprise v precej boljši formi. Tako glede atraktivnosti in kakovosti izdelkov kot glede njihove prodaje. Lenovu gre odlično v Aziji, Evropi, Afriki in Južni Ameriki, malce slabše pa v Severni. Podjetje je v omenjenem četrtletju skupno ustvarilo skoraj 13 milijard dolarjev prihodkov, kar je bilo za šest odstotkov več kot v zadnjih treh mesecih leta 2016. K temu so največ prispevali prav osebni računalniki in rešitve za podatkovna središča. V podjetju so se pohvalili še s tem, da glede na podatke Technology Business Research še izboljšali zadovoljstvo strank in že osmo zaporedno četrtletje vodilni v tem pogledu. Prednost HP-ja in Lenova, ki sta že nekaj časa skoraj povsem izenačena, pred ostalimi tekmeci je precejšnja. Najbližje je ta čas Dell, ki znova razmišlja o uvrstitvi na borzo, potem ko so podjetje pred leti privatizirali in umaknili iz kotacije. Apple sicer ustvarja velike dobičke, toda njegov tržni delež je dokaj majhen, le malo večji kot Asusov in Acerjev.

Letos bodo še naprej, poleg pametnih telefonov, v vzponu premijski ultraprenosniki računalniki. Potrošniki se odločajo med različnimi tipi naprav in vse bolj pogosto izbirajo tiste, ki jim prinašajo največjo vrednost in največ zadovoljstva. Zato pogosteje razmišljajo o dražjih izdelkih. Toda ta skupina kupcev je vendarle v manjšini, tisti, ki iščejo predvsem čim nižje cene, pa v zadnjih mesecih proizvajalci PC-jev niso mogli ponuditi česa res atraktivnega. K padcu prodaje namreč nekaj prispevajo tudi visoke cene pomnilnika, ki so zrasle zaradi različnih naravnih nevšečnosti in s tem izpadov proizvodnje na Japonskem in drugod. Ko bo proizvodnja znova dohitela povpraševanje in se bo DRAM pocenil, skupaj z njim pa še čipi za bliskovni pomnilnik in diske SSD, bodo tudi računalniki nekoliko cenejši in morda bolj zanimivi za uporabnike, ki odlašajo z nakupom novih.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

 

Avtor Tehnozvezdje
mm
Prispevek je skupno delo uredništva oz. več avtorjev, zato se ne da podpisati enega posameznika.
Tehnozvezdje - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja