Francoski ponudnik pretočne glasbe Deezer je objavil podatek, da dnevno prejme pošiljko 20 tisoč novih pesmi, ustvarjenih z umetno inteligenco. To predstavlja 18 odstotkov vseh novo naložene glasbe v to storitev, medtem ko je še januarja delež znašal 10 odstotkov.
Prav v začetku leta je Deezer tudi začel uporabljati napredno orodje za prestrezanje glasbe, generirane z UI, in njeno označevanje za večjo transparentnost. Namen tistih, ki tovrstne »komade« nalagajo – slednje je v zadnjih letih pri večini ponudnikov mogoče tudi mimo večjih založb –, je jasen. Z njimi prodreti na sezname priporočenih in najbolj predvajanih, s čimer lahko pridejo do dokaj lahkega zaslužka (in ga hkrati odjedajo pravim glasbenikom, ki so na ta račun deležni manj poslušanj s svojimi deli).
»Umetna inteligenca še naprej pretresa glasbeni ekosistem, poplava tovrstne vsebine v pretočnikih je vse večja, zato smo razvili napredno orodje, ki bo povečalo transparentnost tako za ustvarjalce kot za poslušalce,« je takrat v pripravljeni izjavi poudaril prvi mož Deezerja Alexis Lanternier. Dodal je, da ima generativna UI potencial pozitivno vplivati na glasbeno ustvarjanje in konzumiranje, vendar morajo biti smernice jasne in vsi ustvarjalci se morajo obnašati odgovorno.
Orodje zdaj zaznava vedno več tovrstne glasbe, kar je izpostavil tudi Aurelien Herault, pri Deezerju odgovoren za inovacije. Njihovo orodje lahko zazna 100-odstotno UI-generirano glasbo iz orodij, kot sta Suno in Udio, ter tudi druga podobna, če so le na voljo primeri pesmi. Napredujejo pa menda tudi v zaznavanju brez konkretne baze za »treniranje« njihovega modela. Tudi na drugih pretočnikih je vse več debat uporabnikov o umetno »komponirani« glasbi, ki se vedno pogosteje prebira na lestvice in v priporočilne algoritme. Sam je sicer še nisem opazil, vendar sem morda tudi nekoliko preveč »staromoden« poslušalec, ki glasbe ne iščem na tak način. Poleg tega so v Deezerju opozorili še na prakso podjetij, ki razvijajo omenjena orodja za generativno UI na področju glasbe, saj ta brez večjih zadržkov in omejitev v zakonih posameznih držav (ali direktiv EU) hranijo svoje algoritme z avtorskimi deli, za katere nimajo pravic uporabe.
Naslovna fotografija: DepositPhotos
Brez komentarjev