Škodina kombinacija športnosti, uporabnosti in trajnosti
Matjaž Ropret 2. oktobra 2018 ob 15:14

Avtomobilski saloni obstajajo zaradi konceptov. Ti so prejkoslej bolj zanimiv, vznemirljivi, vzbujajo več čustev kot še en serijski avto, enak ali zelo podoben kot že stotine pred njim. Takrat, ko je prodajnih novosti malo, je še posebej dobrodošla kakšna vizija prihodnosti, čeravno vemo, da jo bodo na poti do trgovin popolnoma oklestili vsakršne asociacije na to, kar smo videli na predstavitvi.

Letošnji pariški avtosalon je postregel s peščico serijskih novosti in prav tako presenetljivo malo konceptnimi vozili. Med njimi kar izstopa Škoda Vision RS. Kot jo je opisal prvi mož češke znamke Bernhard Maier so prvič združili športnost in trajnostno naravnanost. In kot vedno so združili elemente, ki bodo morda prišli v avte, kakršne vozimo vsak, v daljni prihodnost, ter nekatere, ki se lahko v serijskem modelu pojavijo v kratkem.

Pri Škodi Vision RS bo to verjetno pogonski sklop. Ta je hibriden, sestavljen iz zdaj že dobro znanega Volkswagnovega 1,5 TSI, torej štirivaljnega turbo-bencinca s 110 kW (150 KM), in elektromotorja z močjo 75 kW (102 KM). To daje skupno sistemsko moč 180 kW (245 KM) in pospešek do sto km/h v dobrih sedmih sekundah. Že takoj bo na voljo tudi maksimalen navor, zanj bo poskrbel električni del pogonskega sklopa.

Toda bolj kot performanse bo večino najbrž zanimalo, kako se bodo lahko vozili na elektriko, saj veliko priložnosti za dirkanje s takim avtom le ne bodo imeli. Brez pomoči bencina se bodo lahko peljali do 70 km daleč (po uradnih navedbah), saj bo baterija premogla 13 kWh zaloge. Napolnila pa se bo v dveh urah in pol. Na običajnem domačem priključku bo verjetno trajalo malo dlje. Voznikovo delovno okolje naj bi bilo visokotehnološko, sedeži pa iz veganom prijaznih materialov. Za kratkočasenje med dolgočasno vožnjo (denimo v koloni) bo na razpolago navidezna pomočnica Alexa.

Škoda je predstavila še nekaj novosti, ki niso tako v oblakih. Novi izvedenki malega športnega terenca Karoq, ki ga pripravita ali na bolj terenske naloge (Scout) z več plastičnimi oblogami, ali na bolj cestno uporabo (Sportline). In pa dirkaško različico večjega terenca Kodiaq RS. Ta ima dizelski motor z dvema turbinama, ki da od sebe 240 KM in 500 nm maksimalnega navora. Idealno za vse družinske očete, ki morajo imeti prostoren avto za izlete, ko so sami, pa radi malo pohodijo plin.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja