Škoda za električni model Elroq napoveduje cenovno izenačenost z dizelskim Karoqom
Matjaž Ropret 2. oktobra 2024 ob 08:42

Češka znamka znotraj koncerna Volkswagen je predstavila dolgo napovedovani električni model Elroq, ki naj bi se cenovno začel pri 33 tisoč evrov. Sorodni bencinski Karoq se v Sloveniji prodaja za najmanj 29.600 evrov, s samodejnim menjalnikom je treba zanj odšteti vsaj 32 tisoč evrov, za tako dizelsko kombinacijo pa skoraj 35 tisoč evrov. Podobne napovedi iz naslova smo sicer v istem koncernu poslušali že pred leti, a se niso povsem uresničile.

Novinca lahko vidimo kot električno izvedbo priljubljenega Karoqa (mimogrede, ko so ga predstavili namesto po eni generaciji ukinjenega Yetija, so se nekateri hudovali, toda izkazal se je za model z bistveno širšim prodajnim potencialom, kar je bilo tudi mogoče pričakovati) ali kot nekoliko skrajšanega Enyaqa. Temu je v določenih detajlih tudi nekoliko podoben. Toda lahko ga dojemamo tudi kot tisto, česar niti Volkswagen niti Cupra (Seat nima električne palete, Audi pa je nekoliko zunaj množične sfere) še ne nudita. Elroq se s skoraj štirimi metri in pol dolžine lepo umešča ravno vmes med ID.3 in Borna na eni ter ID.4/ID.5, Tavascana in seveda Enyaqa na drugi strani. Toliko je večji od prvih dveh, s 470 l prtljažnika (enako kot pri tehnično sorodnem Fordu Explorerju), da je že lahko primarno vozilo za štiričlansko družino, in ravno dovolj manjši od druge skupine, da se bo nekaterim zaradi kompaktnejših in bolj obvladljivih mer zdel bolj primeren.   

Elroq začenja novo oblikovalsko obdobje pri Škodi, čeprav se mi res zdi nekoliko podoben večjemu bratu, sploh zadaj. Spredaj je precej drugačen, bolj zašiljen, z ozkimi lučmi, srednjo linijo v pokrovu in poudarjenimi pokončnimi »zračniki« (ki to niso). Karoq v primerjavi z njim deluje kar malo rustikalno. Tudi poudarjeni stranski boki so bili doslej delno opazni le pri Enyaqu. Notranjost je podobna tako temu kot denimo Octavii, le dvonivojska sredinska konzola se malo razlikuje. Osrednji zaslon je nasajen na vrh armaturne plošče, kar je dobro za linijo gledanja vanj in slabo za segrevanje na soncu. Pričakujem seveda dobro prostornost. Ker se pri Škodi vedno domislijo česa takega, kar konkurenci ne pride na misel, a potem vidimo, za kako zelo očitno rešitev gre (npr. prostor za dežnik znotraj vrat), se temu tudi tokrat niso izneverili. Pod polico v prtljažniku so namestili mrežo za pospravljanje polnilnega kabla, ki tako, po možnosti v torbi, ne zavzema prostora na prtljažnih tleh.

 Elroq 50Elroq 60Elroq 85
Kapaciteta baterije52 kWh (55 kWh)59 kWh (62 kWh)77 kWh (82 kWh)
Moč motorja125 kW, 310 Nm150 kW, 310 NM210 kW, 545 NM
Hitrost polnjenja DC (0d 10 do 80 odstotkov)145 kW, 25 min165 kW, 24 min175 kW, 28 min
Doseg (WLTP)370 km>400 km580 km

Glede tehnike kakšnih presenečenj ni. Tri kapacitete baterij – 52 (Elroq 50), 59 (Elroq 60) in 77 kWh (Elroq 85) –, zadnji ali štirikolesni pogon, 210 kW pri izvedbi, ki bo verjetno najbolj pogosta (z največjo baterijo in enim motorjem). Najvišja hitrost polnjenja 175 kW in 28 min od 10 do 80 odstotkov pri omenjeni izvedbi. Dosega naj bi bilo do 580 km, v praksi pričakujte tam do 450 km in do 350 km na avtocesti.

Mere4.488 x 1.884 x 1625 mm  
Masa1.949 (50) – 2.119 (85) kg,
Najvišja dovoljena 2.427 ali 2.650 kg
Prtljažnik470 – 1.580 l
Vlečna zmogljivost750 kg brez in 1.200 kg z zavorami

Na določenih trgih torej napovedujejo cene od 33 tisoč evrov naprej, slovenske bomo izvedeli konec meseca. V Nemčiji se začne pri 33.900 evrih za izvedbo 50, medtem ko je za 85 treba odšteti natanko deset tisočakov več. Pri čemer je nekaj dodatkov, predvsem asistenčnih sistemov, treba še posebej doplačati. Upamo lahko, da bo v Sloveniji kolikor toliko popolno opremljena različica stala manj kot 45 tisoč evrov. Učinek tega bi bil dvojen. S tem bi se Elroq kvalificiral za srednjo višino subvencije (6.500 evrov, kar bi zagotovo izboljšalo tako njegov prodajne možnosti, lahko pa bi tudi spodbudil konkurenco k odzivu. Ford Explorer, Peugeot e-3008 ali Renault Scenic e-tech electric se vsi s podobno veliko baterijo cenovno začnejo višje in zato niso posebej atraktivni. Nekaj »cenovne vojne« ne bi škodilo.

Konec koncev pa, tehnologija in kapacitete baterij so enake kot v Cupri Born in Volkswagnu ID.3 (navsezadnje tudi Enyaqu, vendar so tega pozicionirali kot prestižno izbiro), vse ostalo je zgolj pakiranje. In če lahko omenjena s srednjo opcijo baterije ter dovolj dobro opremo že nekaj časa prodajajo za 35 tisoč evrov, zakaj ne bi mogli Elroqa? Ker pa je nekoliko večji – omenjena bi morala imeti v ponudbi še karavanski različici – in prostornejši ter s tem primernejši za družine, bo enako kot že pri Octavii in Superbu percepcija kupcev, da za svoj denar dobijo dosti več. Za Škodo že več kot četrt stoletja uspešna taktika.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja