Škoda je objavila cenik in konfigurator za popolnoma električni model Elroq, ki na slovenske ceste prihaja v začetku prihodnjega leta. To je sicer še en model na Volkswagnovi platformi MEB, velikostno nekje tam kot Ford Explorer, torej manjši od drugega Škodinega modela na enaki osnovi, Enyaqa (ta je naprodaj z dvema izvedbama zadka), cenovno pa vsaj na prvi pogled ugodnejši od bratranca ameriške znamke. Pa je res?
Kot vemo, bo Elroq na voljo s tremi različnimi kapacitetami baterije, pri vsaki bo različna tudi moč motorja. Elroq 50 z 52 kWh baterijske zaloge in 125 kW moči se tako cenovno začne pri 34.742 evrih, torej ravno pod mejo za najvišjo državno subvencijo v višini 7.200 evrov. Elroq 60 z 59 kWh in 150 kW je za manj kot dva tisoč evrov cenejši z izhodiščno ceno 36.343 evrov, hkrati premore tudi nekaj boljšo opremo, med drugim aluminijasta platišča namesto jeklenih (ob enaki, 19-aplčni velikosti koles), sredinski naslon za roke, boljša sprednja sedeža in materiale notranjosti ter ambientalno osvetlitev. Zelo očitno je, da ta izvedba predstavlja bistveno bolj smiseln nakup, če vam seveda približno 300 km realnega dosega zadošča. Do tam, koliko dodatne opreme je še treba doplačati, da pridemo na denimo tak nivo, kot ga omenjeni Explorer nudi že v osnovi, še pridemo.
Zadnja stopnička, vsaj za zdaj, je Elroq 85 – oznaka je rahla zavajajoča, kajti kapaciteta baterije znaša 77 kWh, torej bi bilo v skladu z ostalima dvema oznakama bolj pravilno 75 ali 80 – in tudi je cenovni skok že večji, za pet tisočakov na 41.344 evrov. Znova to poleg večje baterije in še več moči (210 kW), prinese tudi nekaj opreme. Med drugim srebrne strešne nosilce namesto črnih, kromirane obrobe stekel, parkirna tipala spredaj in zadaj, ogrevana sprednja sedeža, navigacijo, dvopodročno klimatsko napravo, hitrejše polnjenje na enosmernem toku (do 175 kW namesto do 130 kW) in tudi, popolnoma nepotrebno, že znano delitev na različno dimenzijo pnevmatik spredaj (235/55 R19) in zadaj (255/50 R19).
Če gledamo osnovno opremo, te denimo vključuje samodejno zaviranje v sili in osnovno držanje med črtami, a zgolj klasični ohranjevalnik hitrosti, za aktivnega (v bistvu kar t. i. Travel Assist) je treba poseči vsaj po paketu Clever, ki stane 1.325,21 evrov. Ta vključuje še mnogo drugega uporabnega in zaželenega, denimo napredno držanje na voznem pasu, prostoročno odklepanje, stranska stekla z boljšo zvočno zatesnitvijo in tudi dodatno zatemnitvijo zadaj, brezžično polnjenje telefona in priključka USB-C zadaj.
Žal so šele v paketu Advanced (4.734,77 evrov) in nikjer drugje (posebej) dosegljivi nekateri zelo uporabni, a ne ravno visokotehnološki in dragi elementi, kot so dvojno dno prtljažnika, rolo za zasenčitev zadnjih stranskih stekel ter električno nastavljiva, poklopna, samozatemnitvena in ogrevana zunanja ogledala. Paket sicer vsebuje še prosojni zaslon z obogateno resničnostjo, električno nastavljiv voznikov sedež, bolj kakovostne zvočnike, kamere za pogled od zgoraj ter tisto, kar je že del paketa Plus (2.965,89 evrov), med drugim matrični žarometi, električno odpiranje prtljažnih vrat in dodatne zračne blazine.
Posebej je na voljo še zimski paket za 544,45 evrov, ki prinaša ogrevano vetrobransko steklo, tripodročno klimatsko napravo in ogrevana stranska zadnja sedeža (ter sprednja pri izvedbah 50 in 60, ki tega nimata v osnovni opremi). Ta paket bi sam gladko izpustil, še posebej pri 85-ki. Malo pa bi bil v precepu glede toplotne črpalke. Tudi slednjo je treba doplačati, stane 1.008,24 evrov, in pozimi zagotovo pride prav, še posebej, če imate veliko kratkih voženj z daljšimi presledki vmes, ko se mora avto vsakih znova segreti. Toda po drugi strani absolutno nujna tudi ni, zato bi se ji odrekel, če bi šlo za razliko med višjo in nižjo subvencijo.

S paketom Clever in toplotno črpalko, s čimer je Elroq že dokaj dobro opremljen, a mu določene zadeve še manjkajo, ter tudi kovinsko barvo, se tako cena ustavi na 44.293,48 evrih, še dovolj nizko za 6.500 evrov subvencije. Če bi šli na paket Advanced, pa bi ceno zvišali na 47.703,04 evrov, torej bi morali za višjo subvencijo dobiti skoraj 3.000 evrov popusta. Še za slabega tisočaka dražji bi bil avto s prilagodljivim podvozjem, progresivnim in športnim volanom (Paket za vožnjo, 894,46 evrov). Pri taki ceni Elroq ne izpade več cenovno izstopajoč v primerjavi z neposrednimi konkurenti, kot so Explorer, Peugeot e-3008 in Renault Scenic e-tech electric. Toda s premišljenim sestavljanjem opreme ter morda še kakšno spodbudo uvoznika, je vendarle lažje ostati nekje na bolj sprejemljivih cenah in pod zgornjo mejo za višjo subvencijo. Glede na to, da večina konkurence cenovno šele štarta že nad to mejo, izjema s popusti je denimo še en avto na enaki platformi, nekoliko večji Cupra Tavascan, je tudi tokrat Škoda v določeni prednosti.
Mimogrede, bencinski Karoq (1.5 TSI) s samodejnim menjalnikom in dokaj »popolno« opremo (ki pa ji denimo manjkajo matrični žarometi in še kaj), po konfiguratorju stane 36.748 evrov, torej ne dosti manj, kot bi bila končna cena Elroqa, če bi zanj dobili višjo subvencijo. Brez te se razlika kajpak poveča.
Nimamo še informacij, za kakšne konfiguracije se bodo v pretežni meri odločali uvoznik in trgovci, in kolikšna bo čakalna doba pri naročilu avta po svojih željah. Poleg tega upamo, da bomo lahko Elroqa čim prej tudi zapeljali in povedali še kaj več o konkretnih vtisih.
Brez komentarjev