Zagreti igralci dirkaških iger smo na višjih težavnostnih stopnjah vedno preklinjali računalniške nasprotnike, saj smo imeli občutek, da goljufajo in da jim uspevajo nemogoče stvari. Sony zdaj obljublja drugačen izziv v igri Gran Turismo 7 (za Playstation), saj se bo mogoče pomeriti proti naprednemu neživemu vozniku GT Sophy.
Sonyjeva oddelka za umetno inteligenco in za digitalno zabavo (Sony AI in Sony Interactive Entertainment) ter razvijalec omenjene igre Polyphony Digital so pet let snovali avtonomnega dirkača, ki uporablja platformo »globoko ojačanega učenja.« Poskušali so razviti računalniškega nasprotnika, ki bi se zdel čim bolj realističen in bi se znal iz dogajanja na stezah tudi učiti ter tako postajati še bolj življenjski, še boljši voznik in s tem še težje premagljiv tudi za najboljše igralce.
Osredotočili so se na tri vidike, ki GT Sophy naredijo drugačnega od klasičnih računalniških voznikov.
Prvi vidik je upravljanje dirkalnika. Umetna inteligenca mora razumeti dinamiko vozila, dirkaške linije in natančno krmiljenje po zahtevnih stezah. Nato pride na vrsto taktika dirkanja. Sposobnost odločanja v delčku sekunde, na osnovi dogajanja na stezi, odzivanje na razmere, priprava na prehitevanje in nato izvedba v pravem trenutku, branjenje pozicije in podobno. Pri čemer pa pride v enačbo še tretji vidik, to pa je dirkaški bonton. GT Sophy mora spoštovati sicer podrobna pravila športnega obnašanja na stezi, ki pa jih je pogosto mogoče interpretirati na različne načine. V vsakem primeru pa mora spoštovati linijo vožnje ostalih tekmovalcev, se izogibati namernim trkom in nasploh dirkati pošteno.

V Sonyju pojasnjujejo, da nobena obstoječa kombinacija algoritmov in infrastrukture ni zmogla ponuditi zgoraj opisanih rezultatov, zato so razvili pristop ojačanega učenja in povsem novo platformo. S tem so, kot trdijo, naredili korak naprej v razvoju umetne inteligence, in hkrati navdušencem nad franšizo Gran Turismo ponudili nov izziv.
»Cilj Gran Turismo Sophy ni, da bi bila preprosto boljša od človeških igralcev, temveč želimo slednjim ponuditi zanimivega nasprotnika, ki lahko njihove načine igranja in ustvarjalnost povzdigne na novo raven,« je v pripravljeni izjavi poudaril Hiroaki Kitano, izvršni direktor Sony AI. »Verjamemo, da ta dosežek poleg samega prispevka na področju videoiger predstavlja tudi nove priložnosti na področjih, kot so avtonomno dirkanje, avtonomna vožnja, visoko hitrostna robotika in upravljanje,« je še dodal.
»Raziskave umetne inteligence so dobra priložnost za temeljit razmislek o tem, kaj pomeni biti človek in kako lahko tehnologija in družba bolje sobivata,« pa je izpostavil Kazunori Yamauchi, direktor podjetja Polyphony Digital. Po njegovem prepričanju bo opisani koncept umetne inteligence v prihodnosti prispeval tako k razvoju video iger kot tudi avtomobilov.
Fotografiji: Sony in Polyphony Digital
- SPREGLEDANO Firefly: Res škoda, da so nam blagovolili samo eno sezono
- Dacia Spring ima zdaj kar sto »konjev,« a ni za nas
- Samsung in Telekom Slovenije že 18 let podpirata Združenje Europa Donna Slovenija
- Lynk & Co 02: Povej pošteno, ti zaradi njega zaigra srce?
- NEDELJSKI NASVET: Nostalgija nas vedno zavaja, ne podlegajte ji
Ugibam da »ojačano učenje« pomeni »reinforcement learning,« kar bi bilo koristno napisati nekam v oklepaj. Ponavadi se to prevaja kot »spodbujevano učenje,« pa tudi »okrepitveno učenje« sem že videl.
Drugače pa kul članek, zanimivo bo to videti v špilu.