Seat Leon: Zelo všečen, a že domača konkurence je huda
Matjaž Ropret 23. januarja 2021 ob 06:42

Še zadnji iz četverice enakih, a drugačnih avtomobilov Volkswagnovega koncerna je tudi v zavesti večine kupcev nekako na zadnjem mestu. Pogosto neupravičeno, tudi tokrat je na testu dokazal svoje kvalitete, toda znamki Seat ga doslej kar ni uspelo nekam umestiti. Za Golfa se ve, da je razredni šampion in najbolj osnovna izbira. Octavio so v Škodi izjemno dobro pozicionirali in v javnosti utrdili prepričanje o tem avtu kot bolj prostorni, praktični, uporabni ter (četudi s konkretno opremi ni) cenovno ugodnejši alternativi. Audi A3 je za tiste, ki želijo prestiž in postavljanje z znamko. Leon pa ima kup kvalitet, vendar jih še znamka Seat težko z eno besedo postavi na skupni imenovalec in pojasni, zakaj bi izbrali njenega aduta namesto enega od preostale trojice. Poglejmo naše ugotovitve.

Oblikovalsko je šel Seat znova v precej drugačno smer, kar pa ni nič novega. Že prejšnja menjava generacij je spremenila Leona iz »kljunastega« v precej bolj zaobljenega, zdaj pa smo dobili bolj odsekane linije in poudarke, čeprav se s profila še vedno vidi enako osnovno zamisel. Trenutno oblika izpade kar moderno, odločno in nastopaško, še posebej z optično podaljšanim motornim pokrovom, videli pa bomo, kako se bo ta dizajn staral. Prejšnji se je za moj okus kar dobro. Malce me pristop sicer spominja na tistega pri Fordovem Focusu, še posebej v karavanski različici. Toda tokrat sem vozil kombilimuzinsko, ki seveda neposredno tekmuje z dvema od omenjenih treh, kajti nekaravanska Octavia je bistveno večji avto z obliko, ki vleče že na limuzinsko.   

Notranjemu ambientu bi v prejšnji generaciji lahko očitali rahlo neizvirnost in dolgočasnost, četudi so bili vsaj v boljših izvedbah materiali kakovostni in počutje dobro. Tokrat so se potrudili, da interier izstopa, saj so dodali neobičajno letvico čez armaturno ploščo, dejansko oblikovali edinstvene zračnike, postavili enormen zaslon (ki pa štrli ven in ni več lepo integriran) in spremenili še marsikaj. Tako imajo potniki občutek, da je vse skupaj bolj pestro in šik, k temu pripomore tudi jasnost (višja ločljivost) in grafika zaslonov, seveda pa se niti v Seatu niso mogli izogniti »čiščenju« tipk in gumbov, zato res notranjost izpade manj »natrpana«, do upravljanja pa še pridemo. Zanimiva in tudi koristna novost je utripanje osvetlitve na voznikovih vratih, kadar je na levi vozilo v »mrtvem kotu.« Če povzamem – v Leonu se tako voznik kot ostali počutijo zelo dobro, mogoče okolje ni povsem na Audijevem nivoju, daleč pa tudi ni. Osebno mi je, seveda tudi v povezavi s samo vožnjo, Leon zanimivejši od Golfa.

Prostorsko se kajpak z Octavijo ne more primerjati, še posebej glede prtljažnika ne, z ostalimi pač. Pozna se, da je avto zrasel v primerjavi s prejšnjo generacijo. Spredaj niti ni toliko razlike, na zadnji klopi pač. Prtljažnik je na enaki ravni kot ga premore večina konkurentov in v testnem avtu ni imel dvojnega dna. V primerjavi s prej so nekoliko povečali kljukici za obešanje nakupovalnih vrečk, postavljeni pa sta, podobno kot v Golfu, malce preveč proti zadnjemu delu. Leon ima, kot ostali, še naprej uporabno veliko luknjo za prevažanje smuči ali drugih daljših predmetov. Res bi rad videl, da bi to prevzeli vsi proizvajalci, s tako velikostjo, ki četverici omogoča smučarski izlet brez nakladanja smuči na streho (kadar razmere niso »koronske«, seveda).

Infozabavno in asistenčno je bil Leon že ob poslavljanju tretje generacije precej spodobno opremljen. Dokupiti se je dalo skorajda vse, kar bi danes dal na seznam nujnega ali vsaj priporočljivega. Tako novinec ne prinaša kaj veliko dodatnih elementov, kakšnega tudi, a vse skupaj je bolj izpiljeno, lepše, posodobljeno. Zasloni so, kot rečeno, večji in izgledajo sodobni, asistenčni sistemi delujejo brez težav, a se niti tu niso odpovedali nadležnemu piskanju, če voznik skrene samo malo iz sredine pasu na avtocesti. Druga (opcijska) stopnja žarometov LED prinaša večjo svetilnost, medtem ko so osnovni malce manj svetli od prejšnjih edinih, ki so bili na voljo poleg halogenskih. Slednjih po novem ni več, kar pozdravljam. Infozabava ima povsem nov uporabniški vmesnik, inspiracija zanj je bila menda avenija Diagonal v Barceloni. Na zaslonu so tako po trije razdelki, vendar ne ločeni pokončno, temveč malo poševno. Na žalost je vrstni red, kako so prikazani, fiksen, seveda pa je mogoče v vsakem trenutku skočiti v posamezno »aplikacijo«, da se ta prikaže na celotnem zaslonu. Za kar so na voljo tudi ikone v spodnji vrstici. Sistem je čisto prijeten za uporabo, ne prinaša pa česa pretresljivega. Zaslon je pravzaprav glede na to, kaj prikazuje, prevelik. Razen takrat, ko je na njem zemljevid oz. navigacija ali slika s kamere zadaj. Možno je sicer zdaj vzpostaviti dostopno točko, na katero se povežejo potniki v avtu, in možno je z aplikacijo določene parametre avta preverjati in upravljati na daljavo. Platformi Android Auto in Carplay delujeta in priključki so USB-C tako spredaj kot zadaj. Kot že pri predhodniku se lahko v predalu (pod naklonom) telefon polni tudi brezžično in prostora je dovolj tudi za zelo velike primerke. Novo grafiko ima tudi zaslon pred voznikom, kjer je ena od možnosti prav tako »diagonalna«, potem pa voznik izbira, kaj je v katerem od treh razdelkov. Druga možnost je bolj klasična, z »merilnikoma« ob strani in enim od prikazov (zemljevid, podatki o vožnji, mediji, radio, telefon) na sredini. Potem pa je še tretja možnost, ki daje samo informacije in je pretirano prazna, zato se mi zdi malo odveč. Še vedno pa so ob zaslonu »lučke« za določene ključne zadeve (smerniki, …) in opozorila.  

Na vrhu osrednjega zaslona je vedno temperaturni oz. klimatski razdelek, da je mogoče na hitro spreminjati ključne parametre, kar se da tudi z na dotik občutljivimi tipkami pod zaslonom (eno glasnost, za kar so komande tudi na volanu). Glede tega bodo znova deljena mnenja, mene v osnovi ne moti in nastavljanje je dokaj hitro in enostavno dostopno, drži pa, da je s klasičnimi gumbi mogoče vse skupaj opraviti še hitreje. Predvsem na začetku, ko na primer poleti želiš na hitro shladiti razgret avto, bi lahko pri starem načinu obrnil gumbe in po hitrem postopku za nekaj minut skočil iz avta, tu pa je treba čakati deset ali več sekund, da se vzpostavi infozabavni sistem. 

Seat Leon
  • Oblika in izdelava
  • Infozabavna tehnologija
  • Asistenčni sistemi
  • Vozne lastnosti
  • Uporabnost
4.2

Naj kupim?

Če običajna kombilimuzina odgovarja velikostnim potrebam, potem zagotovo. Je ena najbolj zanimivih sploh, ponuja veliko vozniških užitkov in tudi tehnologija, varnost ter vse ostalo je na visokem nivoju. Večina tega seveda velja tudi za karavana, kjer pa zaradi dodatnega zadka ni mogoče pričakovati povsem enake dinamike.

V Seatu so Leona običajno predstavljali kot najbolj športnega in dinamičnega med vsemi bratranci in sestričnami, v čemer imajo seveda prav. Vprašanje je zgolj, koliko je potencialnih kupcev, ki jim užitek v vožnji pomeni dovolj, da se odločijo pretežno na osnovi tega. Vsekakor ga je mogoče peljati zelo natančno in tudi hitro skozi ovinke, daje dober odziv in občutki so blizu športnim. Blizu tega, kar ponuja Focus (ST-Line), ki pa je še za odtenek preciznejši in tudi manj udoben. Leon tokrat celo v izvedbi FR ni pretirano »trd«. Seveda se čuti, da je podvozje bolj čvrsto in da gre odločneje čez vse luknje in grbine, pa vendar to ne moti. Prejšnja generacija je bila morda za odtenek bolj igriva, toda tokrat je dinamika na višjem nivoju, avto se zdi še bolj stabilen in prenese še več, tudi malo pretiravanja. Osebno bi se mi sicer zdela dovolj velika 17-palčna kolesa, tudi nekaj dodatnega udobja bi verjetno prinesla (z gumami preseka 45 namesto 40), toda pri opremi FR je kajpak poudarek tudi na pojavi in zato so bila nameščena 18-palčna. Odličen, eden najboljših kar sem jih doslej sukal, pa je volan. Res prijetne športne oblike, ravno pravih dimenzij in debeline, vozniku daje še dodatno veselje.

Motorno veliko sprememb v primerjavi s prej in z modeli ostalih znamk v koncernu ni. Še največji sta povezani z hibridizacijo, saj so nekateri motorji (denimo priljubljeni 1.5 TSI) na voljo s t. i. blagim hibridom, prvič pa se da kupiti tudi priključnega hibrida. Naš testni primerek je imel pod pokrovom dvolitrskega dizla s 110 kW (150 »konji«). Upali smo sicer na omenjenega blagega hibrida, a se je nato nekaj spremenilo v terminih in organizaciji testov, tako da smo pristali na dizlu. Ta ne bi bil prvi motor, na katerega bi pomislil, če bi kupoval novega Leona, mu pa v resnici v kombinaciji s samodejnim menjalnikom DSG ne morem kaj dosti očitati. Avto je z njim presenetljivo hiter in odziven, ne porabi veliko in tudi hrupa ali tresljajev je bilo tako malo, da sem moral po dnevu ali dveh preveriti, ali vozim dizla ali bencinarja. Slednji mi je še vedno bolj všeč, a razvpiti 2.0 TDI vendarle še ni rekel zadnje besede. Tudi z menjalnikom se v konkretnem primeru lepo ujame, športni način je čisto dovolj odziven za večino situacij, je pa kdaj treba malo poseči vmes, vendar redko. Kombinacija je res fina in z vozniškega vidika je Leon med dvojico ali trojico vodilnih v svojem razredu.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Če gledamo na trojico Golf, Octavia in Leon (ter pustimo ob strani A3) je španski kandidat najbolj primeren za tiste, ki vožnjo doživljajo kot strast. Notranjost se mi zdi bolj atraktivna in prestižna kot pri Golfu ter z manj drobnimi pomanjkljivostmi, ki so me rahlo motile pri Octaviji. Slednja je seveda prostornejša in bolj udobna, Golf pa ima še za odtenek bolj dovršeno tehnologijo. Cenovno drastičnih razlik ni, zato je odločitev bolj vezana na to, koliko kupcu pomenijo posamezne lastnosti in kateri najbolj pritegne pogled.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja