Seat Leon je večji, bolj prefinjen, povezan in sodoben
Matjaž Ropret 17. julija 2020 ob 11:17

Leon, še naprej kot kombilimuzina in karavan, vzponu »terencev« navkljub ostaja glavni model španske znamke Seat. V treh generacijah od l. 1998 naprej so prodali 2,2 milijona primerkov, za četrto, ki je zdaj na voljo, so še bolj optimistični. Seveda sta njegova največja konkurenta v bistvu iz  domače garaže, saj si Leon mehaniko in tehnologijo deli z Golfom in Octavio, od njiju pa se mora dovolj razlikovati in imeti kakšno izvirno lastnost, da pritegne potencialne lastnike. Četrti je na večini področij dodelava tega, kar smo že poznali pri tretjem, predvsem z željo, da bi še nekoliko bolj ugajal mlajšim kupcem in tehnološkim navdušencem. So pa vmes tudi kakšni elementi, ki po mojem mnenju v ta koncept ne sodijo!

Zasnova novega Leona pravijo, da je bolj drzna, menda ima avto »močnejši značaj«. V vsakem primeru so ob v bistvu enaki osnovni obliki linije bolj odsekane, izginila je vsakršna zaobljenost, nos je višji in motorni pokrov daljši, zadaj pa so uvedli svetlobno letev čez celotno širino kot nekakšen nov zaščitni znak znamke, ki smo ga prvič videli pri Tarracu. Oblikovalska filozofija z veliko me malce spominja na novega Focusa, od trojčka pa se mi zdi oblikovno najbolj skladna in uspela Octavia. Obliko so morali prilagoditi že zaradi velikosti, kajti kombilimuzina je za pet, karavan pa za skoraj deset cm daljši od predhodnika. Prav tako so za pet cm raztegnili medosno razdaljo, skoraj ves prirastek dolžine pa se čuti na zadnji klopi. Pri karavanu je sicer tudi za dobrih 30 l več prtljažnika (620 l), vendar na pogled luknja deluje enaka. Manjši Leon ima za ta koncern standardnih 380 l prtljažnika.

Zaradi velikosti je podvozje malo bolj togo, po prvih km pa bi rekel, da vsaj v izvedbi Xcellence še vedno ponuja lepo kombinacijo dinamičnosti in udobja. Izvedbe FR so bile tradicionalno bolj »trde«, vendar je na predstavitvi nisem uspel preizkusiti, tako da ne morem povedati, kako je tokrat s tem. Pri zunanjosti me malo čudi dokaj skopa izbira barv, saj je Leon po filozofiji Henryja Forda lahko v vsaki barvi, dokler je bel, črn, rdeč, moder ali srebrn. Za mlade, ki jih nagovarjajo – Seat ima od osem do deset let mlajše kupce od povprečja –, bi pričakoval še kakšno bolj izstopajočo barvo.

Znotraj so po besedah Seatovih predstavnikov snovalci zasledovali funkcionalnost, minimalizem in prefinjenost. Tu se dejansko bistveno razlikuje od prejšnjega, saj posamezni elementi izstopajo, niso v eni ravnini vključeni v celotno armaturno ploščo. Govorim denimo o osrednjem zaslonu ali o zračnikih. Vmes je še letvica, ki pri opremi Xcellence z imitacijo lesa malo pokvari mladostniški videz. Zaslon je lahko 8,25- ali desetpalčni, infozabavni sistem na njem pa ima povsem nov uporabniški vmesnik. Zaslon je v bistvu z njim razdeljen na tretjine, tako da so prikazani trije elementi, npr. radio, navigacija in telefonski del, inspiracija za poševne linije pa je bila menda barcelonska avenija Diagonal. Enako grafiko ima tudi zaslon pred voznikom (»digitalni kokpit«), ki je serijski pri opremah Xcellence in FR. Pod njima sta sicer še Reference in Style. Slednja bo verjetno predstavljala največji del prodaje, čeprav je vsaj na začetku veliko kupcev tudi za športni FR. Moja izbira bi bila sicer Xcellence, a bi žal s tem dobil tudi omenjeni lesni vložek. Pri upravljanju utegne koga jeziti, da ni več gumbov za klimatizacijo. So na dotik občutljive tipke pod zaslonom, a le za temperaturo, ostalo pa je treba postoriti na zaslonu.

Podobno kot pri obliki in mehaniki je tudi pri tehnologiji vse skupaj malo dodelano glede na prejšnjo generacijo, kakšne revolucije pa Leon ne prinaša. Asistenčne sisteme so združili v »pomočnike«, ki zdaj znajo avto držati na sredini voznega pasu, predvidevati glede na navigacijske podatke, opozarjati ob prometu zadaj in ob izhodu iz parkirnega prostora in podobno. Avto je lahko ves čas povezan (Seat Connect), zaradi česar je mogoče na aplikacija na telefonu spremljati ključne podatke o njem, navigacija pridobiva podatke z interneta in poslušati je mogoče internetni radio. Možnost uporabe platform Android Auto in Carplay je seveda prisotna, a serijska šele pri višjih dveh nivojih opreme. Zato pa je v vseh Leonih serijski digitalni radio DAB+. Novosti pri opremi so sicer med drugim ogrevan volanski obroč, »pametni« ogrevani sedeži in navidezni pedal za motorizirano odpiranje prtljažnih vrat pri karavanu. Kakšna malenkost iz prejšnje generacije pa je tudi izginila, denimo roloja za zasenčitev, integrirana v zadnja vrata, ali prezračevalne reže ob steklih za vrati.

Še eno področje, kjer želi Seat izstopati je osvetlitev. Tu je kajpak ključna novica ta, da so uporabljene le še sveteče diode, tako zunaj kot znotraj. Že prejšnji Leon je ob prihodu na trg med prvimi s svojem razredu ponudil izbiro žarometov LED, zdaj pa so ti serijski, v različici z imenom ECO LED, ki sveti s 550 lumni. Pri prejšnji generaciji je bila svetilnost 600 lm, a zdaj je mogoče doplačati z močnejšo različico z 900 lumni. Ni pa še na voljo matričnih žarometov, torej takih, ki vklapljati in izklapljati posamezne diode oz. sklope diod. Glede na izkušnje s tretjo generacijo bi morali predstavljati že osnovni (ECO) žarometi velik napredek v primerjavi s halogenskimi in so najmanj na nivoju ksenonskih. Znotraj je tudi na voljo več izvedb »ambientalne« osvetlitve.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Pogonske možnosti so kombinacija znanega in novega. ­Najbrž se bo večina še vedno odločala za eno od različic turbinsko podprtih bencinskih motorjev 1.0 in 1.5 tsi. Je pa ta dvojica zdaj na izbiro tudi kot blagi hibrid (MHEV) s samodejnim menjalnikom DSG. Dodatna elektrifikacija pripomore k bolj zveznemu pospeševanju in rahlemu znižanju porabe goriva. Seveda je tu še vedno tudi dizelski 2.0 TDI v dveh izvedbah, ki pri karavanu lahko prinese še štirikolesni pogon. Pa možnost pogona na stisnjen zemeljski plin in prvič doslej pri Leonu še priključni hibrid, kjer skupaj delujeta 1.4 tsi in elektromotor. Ta izvedba prihaja jeseni. Moja izbira bi bil kljub temu še vedno 1.5 TSI s 110 kilovati in (odličnim) ročnim menjalnikom ali pa 1.5 e-TSI za ljubitelje »avtomatikov«.

Cenik kombilimuzine

Cenik karavana

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja