Telemach je pred štirimi leti uvedel pakete Več in vsaj malo spodbudil tudi ostale operaterje, da so začeli razmišljati o enostavnejši in preglednejši ponudbi ter o večjih količinah prenosa podatkov. Ker pač na mobilnem področju velja omejevanje po količinah, ne po hitrosti (to slednje sicer delno tudi, a pomembni so gigabajti, pred tem pa so bili megabajti). Še zdaleč pa ni bil prvi s tako vrsto naročnin, kot tudi ne njegov predhodnik Tušmobil, v bistvu je z vključenimi količinami že davno v preteklosti začela Vega. Tudi HoT (oz. Hofer Telekom oz. Ventocom) leto in pol kasneje niti slučajno ni bil prvi navidezni operater na slovenskem trgu, povsem lahko pa bi kmalu postal najuspešnejši v dozdajšnji zgodovini slovenskih mobilnih komunikacij.
HoT je objavil, da ima več kot 80 tisoč uporabnikov in s tem »še vedno drži primat najhitreje rastočega slovenskega navideznega operaterja vseh časov.« Obenem pa je predstavil novost – potrjevanje polnitev računa z sms-om. Stvar je v tem, da marsikdo ne zaupa samodejnemu polnjenju dobroimetja. Čemu, ne vem, a taka so opažanja v Ventocomu. Zato so uvedli možnost, da uporabnik dobi sms in z odgovorom nanj potrdi, da bo napolnil račun za pet, deset ali dvajset evrov. Plačilne možnosti so pri tem enake – kreditne kartice ali direktna bremenitev bančnega računa (TRR). Glede na svojo digitalno zavezanost bi HoT lahko omogočil podobno tudi z obvestili iz aplikacije in potrjevanji v njej, toda za sms pravijo, da je bolj univerzalen in da je ena rešitev dovolj.
Bistveno je, da imajo naši uporabniki res popoln nadzor nad stroški,
je prepričana direktorica operaterja HoT Eva Aljančič.
Z vedno večjimi količinami gigabajtov pri »pravih« operaterjih, njihovih družinskih možnostih, od popustov do deljenja količin, povezovanju storitev in še čem, bi človek pomislil, da se bo HoT-u rast ustavila. A njegovi predstavniki trdijo, da je kvečjemu obratno. Morda jim res do konca leta uspe priti do 90 tisoč uporabnikov, to pa je že zelo blizu tega, kar je v najboljših časih imel Debitel. Kot vemo, so tega »virtualca« prodali Telekomu Slovenije, kot so kasneje tudi blagovno znamko in uporabnike Izimobila (žal je Telekom zapravil to priložnost), vendar ta kakšnih 70 tisoč uporabnikov verjetno nikoli ni presegel, torej je HoT njegov dosežek že izboljšal. Zelo verjetno je, da bo prišel tudi čez sto tisoč in do petih odstotkov tržnega deleža. To pa je za navideznega operaterja v kateri koli državi že resen dosežek. Nekje tu je verjetno Bob, nizkocenovna znamka A1, ki pa ne nastopa kot samostojno podjetje, in zato ni v nobenih uradnih statistikah.
Vsi ostali MVNO-ji oz. po slovensko navidezni mobilni operaterji so bili precej manj uspešni, od ostalih trgovcev, kot sta Mercator in Spar – ta še vztraja, a popolnoma brez vizije –, do drugih vpadnikov, denimo Mega M oz. zdaj MegaTel. Četudi v resnici ponujaš manj, je treba ponuditi nekaj več. Nekaj, kar ostalim ne gre. Debitel je bil dober za komunikacijo med napravami. Izi je imel neprekosljive cene pogovorov. HoT pa daleč najboljše upravljanje s svojim in povezanimi (otroškimi) računi. Najti moraš svojo nišo, svojo posebnost, svojo močno plat. Samo trobiti o šparovnem telefoniranju te ne pripelje dlje kot do nekaj tisoč uporabnikov. Je pa tudi druga plat te medalje.
Uporabniki za moj okus malo prelahkotno primerjajo HoT z infrastrukturnimi operaterji in se naivno sprašujejo, češ, kako bogato A1, Telekom ali Telemach služijo na račun naročnikov, če so njihove cene dvakrat višje. Pozabljajo pa, da so tudi njihovi stroški enormno višji, saj postavljajo in vzdržujejo svoja omrežja, imajo verigo trgovin, stotine zaposlenih (ne zgolj peščice) in nenazadnje uporabnikom tudi nudijo marsikaj, česar navidezni operaterji, od Hoferja do tistih manj uspešnih, preprosto ne morejo. Če naštejem samo nekatere zadeve: višje hitrosti prenosa podatkov, VoLTE, VoWiFi, zakupi v tujini, različne poslovne in nišne storitve, internetna in otroška varnost, rešitve pametnega doma, televizijske vsebine, pretočna glasba. Povezovanje s fiksnimi paketi in omenjene družinske možnosti tudi cene opazno znižajo. In, navsezadnje, tisto najbolj pomembno – nakup telefonov s »subvencijo« in na obroke. Brez tega velika večina še vedno ne more. Pa še plačevanje po »porabi«, vključno z različnimi glasovanji, darovanji za Krise in tako naprej. HoT in podobni so vsekakor potrebni na trgu in zaslužijo si čim več uspeh, ne zadostuje pa ta ponudba vsem uporabnikom in niti ne more biti to prevladujoč model.
Naslovna fotografija: Deposit Photos
Samo hvale za mobilno telefonijo ponudnika HOFER HOT..? ❓ Že, da imajo ugodne pakete.. Sej skoraj podobno ima tudi Bob mobilna telefonija..!❗Naj napišejo tudi, da HOFER HOT uporabnikom porablja internet v samih paketih in, da tega uporabniki nekateri sploh ne vedo..❗❓Dokler ne preveriš z testom preko aplikacije samo porabo..❗In bazne postaje od A1 ne omogočajo uporabnikom to kaj jim obljubljajo, ker jim A1 enostavno omejuje hitrosti in uporabnike…. Ven vrže z povezave večkrat na dan..❗
Dodaten SIM imam zaradi boljše dosegljivosti. Pač pokritost nobenega omrežja ni 100%.
Igranje Pokemon GO npr. v prvem omrežju na določenih lokacijah večjega naselja osrednje Slovenije pade tudi na Edge.
Hitrost trenutno v centru istega naselja je za predplačniški 25 in prvo omrežje s konkretno naročnino (brez porabe v tem mesecu) 20mbps.
Netflixov fast.com preskus v brskalniku.
Morda naključje na lokaciji, kjer sem pogosto.
Skratka, nakup SIMa ni nobena težava in telefon je lahko cenejši v lastni režiji brez vezav.
Za mene je HOT naj! 15 evrčkov in imam neomejeno klice in sms-e in 60 GB interneta! Kaj še hočeš!?