V brazilskem Sao Paulu se začenja 11. sezona svetovnega prvenstva dirkalnikov Formule E, ki bo štela 16 dirk vse do vnovičnega finala v Londonu konec julija prihodnje leto in ki prinaša nekaj pomembnih novosti pri tehnologiji in samem dirkanju.
Po dveh sezonah dirkalnikov tretje generacije (Gen 3) je zdaj čas za nadgradnjo, imenovano Gen 3 Evo. Na zunaj sicer ni večjih sprememb, oblika in aerodinamika je ostala enaka, z izjemo bolj trpežnega sprednjega krilca, kar bi lahko vrnilo taktične kontakte iz druge generacije s pokrovi koles. Pri pogonu je poglavitna nadgradnja štirikolesni pogon, poleg tega je Hankook za približno 10 do 15 odstotkov povečal oprijem pnevmatik, v tej sezoni pa naj bi vendarle videli tudi postanke s polminutnim ultra hitrim polnjenjem baterije.
Moč motorja sicer ostaja enaka, 300 kW večino časa (pri zadnjem pogonu) in 350 kW ob vključenem štirikolesnem pogonu, ki bo dirkačem na voljo med dvoboji v kvalifikacijah, na štartu dirke – pospešek od 0 do 100 km/h znaša 1,8 s – in v »napadalnem načinu« (Attack Mode), ki ga bo še vedno 8 min v vsaki dirki. Zaradi boljšega oprijema (gume in štirikolesni pogon) bodo dirkalniki hitrejši, napadalni način pa naj bi znova postal resen element v dirkah, kajti zadnji dve sezoni se zaradi slabega oprijema dodatne moči ni dalo zares izkoristiti in so tekmovalci bolj poskušali z njim čim manj izgubiti. Pnevmatike se bodo zaradi dodatnega oprijema bolj obrabljale, pa tudi njihovo število na posamezni vikend bo zelo omejeno, zato bodo dirkači morali z njimi do določene mere varčevati, kot morajo tudi z energijo v bateriji. Posledično dirkanje v gruči verjetno ne bo povsem izginilo, toda napadalni način in različne sposobnosti ohranjanja pnevmatik pri življenju bodo verjetno dali nekoliko drugačno sliko dirk.
O dejanski uvedbi ultra hitrega polnjenja vodstvo tekmovanja še ni dokončno odločilo, v poštev bi lahko prvič prišlo na tretji ali četrti dirki sezoni, ki bosta potekali v Džedi. Vsekakor bo ta »popestritev« aktualna zgolj v tistih vikendih z dvema preizkušnjama, uporabili pa jo bodo na eni od njiju, da bi s tem uvedli nekakšen razlikovalni vidik. Namen pa je tudi pokazati občinstvu, da se lahko avto napolni ekstra hitro. Tu namreč pri polnjenju s kar 600 kW pridobi približno deset odstotkov (4 kWh) v pol minute. Kako bo zadeva funkcionirala v praksi in kako bo vplivala na vrstni red, pa je za zdaj še velika neznanka.
Ekipe za sezono 11 so ostale pretežno enake, sta se pa dve preimenovali, ena od njiju ima tudi novega dobavitelja pogonskega sklopa. Prejšnjo ekipo Abt Cupra je namreč prevzel proizvajalec dirkalnikov Lola in se povezal z Yamaho. Medtem ko je kitajski ERT zapustil tekmovanje, ekipo pa je prevzela ameriška investicijska skupina, pridobila lanski Porschejev pogonski sklop in jo preimenovala v Kiro Racing, naknadno se je pridružila še znamka Cupra. Tako ima v tekmovanju Porsche kar šest dirkalnikov z njegovim pogonskim sklopom (tovarniško ekipo, Andretti in Kiro), Jaguar (tovarniško ekipo in Envision), Nissan (tovarniško ekipo in NEOM McLaren) in Stellantis (DS Penske in Maserati MSG Racing) po štiri, Lola Yamaha in Mahindra pa po dva.
Med dirkači se je pred sezono zgodilo nekaj premikov, toda po točkah izstopajoča prva sedmerica z lanskega prvenstva – prvak Pascal Wehrlein (Porsche) ter Mitch Evans, Nick Cassidy (oba Jaguar), Oliver Rowland (Nissan), Jean-Eric Vergne (DS Penske), Antonio Felix Da Costa (Porsche) in predlanski prvak Jake Dennis (Andretti) – je ostala na svojih sedežih. Med njimi gre tudi iskati glavne favorite za letošnji naslov. Na prvem treningu sta bila sicer najhitrejša Nissanova Rowland in Norman Nato pred Dennisom.
Dirke je mogoče spremljati na programih Eurosport oz. na pretočniku Max s športnim dodatkom, prva bo nocoj ob 18h, druga pa nato šele čez dober mesec, 11. januarja 2025. (koledar)
Naslovna fotografija: Formula E
Brez komentarjev