Se »Applovemu davku« vendarle napoveduje konec?
Matjaž Ropret 4. marca 2021 ob 18:25

Ponudniki aplikacij in naročnin se že dolgo pritožujejo čez Applovo 30-odstotno provizijo v tržnici App Store, še posebej zato, ker najvrednejše podjetje na svetu neposredno konkurira z lastnimi storitvami, ki so lahko zaradi tega cenovno privlačnejše. Zdaj so začeli problematiko resno jemati tudi regulatorji.

Po pisanju Financial Timesa, ki se sklicuje na dobro obveščene vire v Bruslju, naj bi Evropska komisija v kratkem uradno obtožila Apple, da s svojimi poslovnimi praksami poskuša izriniti druge ponudnike naročniške glasbe. V Bruslju bodo, tako FT, Applu očitali, da ostalim ponudnikom postavlja pogoje, ki za njegovo lastno storitev ne veljajo, s čimer so konkurenti v podrejenem položaju, potrošniki pa imajo manjšo izbiro.

Gre seveda za primer, ki ga je EU odprla po pritožbah podjetja Spotify in kasneje še nekaterih. Ti ponudniki morajo, če uporabnik sklene naročnino na Applovi napravi, odvesti 30 odstotkov upravljavcu platforme (iOS), na kateri je zgolj ena tržnica (App Store) in zgolj en – Applov – plačilni mehanizem. Zaradi tega Spotify in ostali vsaj znotraj iOS-a ne morejo biti cenovno konkurenčni storitvi Apple Music, ali pa ustvarjajo izgubo. Določeni ponudniki so prav zato umaknili možnost sklepanja naročnin na Applovih mobilnih napravah, in je to mogoče storiti zgolj na osebnem računalniku ali androidnem telefonu. Tudi tam sicer Google vzame »svojih« 30 odstotkov, a doslej je bilo mogoče vsaj v določenih primerih to obiti s svojim plačilnim sistemom. Toda od letošnje jeseni naj bi tudi Google zahteval, da tovrstni ponudniki uporabljajo njegov plačilni mehanizem. Če se seveda vmes ne bo kaj drastično spremenilo na regulatornem področju.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Ko oz. če bo Evropska komisija uradno izdala odločbo, da je Apple kršil protimonopolno zakonodajo, to še ne pomeni avtomatične kazni za to podjetje. Slednje bo lahko še predstavilo svoje argumente in verjetno šele čez nekaj mesecev sledi končna razsodba in morebitna globa ter zahteva za spremembo poslovne prakse. Glede na to, da podobni postopki potekajo tudi v ZDA, da so ga ravno te dni odprli v Veliki Britaniji in da posamezne ameriške zvezna države že sprejemajo zakone, ki bodo zahtevali konkurenco pri načinih za prodajanje aplikacij in naročnin znotraj operacijskega sistema iOS, bodo morda v Applu morali resno razmisliti, ali ne bi bilo bolje preventivno kaj spremeniti.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja