Samsung se vdaja, LG zmagovalec te runde?
Matjaž Ropret 12. aprila 2021 ob 06:15

Dobro obveščeni korejski in ameriški mediji poročajo, da je Samsungova poslovna enota Samsung Electronics blizu dogovora z LG-jevim oddelkom LG Display za nakup milijona zaslonov OLED za televizorjev v drugi polovici letošnjega leta in še dodatne štiri milijone prihodnje leto. Če se to dejansko zgodi in bodo v prodajo prišli televizorji OLED z napisom Samsung, bo to skoraj tektonski premik na trgu televizorjev.

LG Display je edini proizvajalec »panelov« OLED za televizorje. Od njega jih kupujejo Panasonic, Sony, TP Vision (Philips), matični LG in vsi ostali. Za mobilne naprave in tudi prenosnike je proizvajalcev več, toda tam je v uporabi različica RGB z organskimi diodami treh osnovnih barv, pri večjih diagonalah pa tega nikomur ni uspelo razviti dovolj daleč, LG pa je patentiral izvedbo z belimi diodami in barvnim filtrom (WOLED), za letos pa je napovedal povečanje proizvodnje, saj je odprl novo tovarno na Kitajskem, kar bo po nekaterih indicih vplivalo tudi na cene. Podjetje je na tem delu resda monopolist, pa vendar si ne more privoščiti pretiranega navijanja cen, kajti v resnici nikomur ni nujno izdelovati televizorjev OLED, še vedno so v osnovi prestižen proizvod, zato se je pač treba potruditi in spraviti v promet vse, kar pride s tekočih trakov.

Samsung se je doslej kot edini od vodilnih proizvajalcev televizorjev opiral zgolj na svoje zaslone in se zavestno odrekal tehnologiji OLED, potem ko mu z lastnimi tovrstnimi zasloni ni uspelo na dovolj visokem nivoju. Že pri cenejših televizorjih LCD pa se počasi pripravljajo na uporabo zaslonov drugih (kitajskih) dobaviteljev, hkrati pa se morda lahko nadejamo tudi OLED-ov. Pri čemer iz izkušenj vemo, da se tovrstni televizorji kljub enakim panelom v praksi zelo razlikujejo, saj vsak proizvajalec uporablja svoj slikovni procesor, po svoje kalibrira zaslon, ima drugačno filozofijo glede obdelave slike, ne podpirajo vsi vseh standardov in formatov, tudi operacijski sistemi so različni in še kaj. Zato bi bili Samsungovi televizorji OLED, kakorkoli se bodo imenovali, vsekakor zelo zanimivi.

Zanimiv pa je še en vidik. Samsung je pogosto poskušal prepričati strokovno javnost in prek nje kupce, da imajo (LG-jevi) zasloni OLED kakšno resno pomanjkljivost, ki je njegova tehnologija kvantnih pik nima. Pred leti sem bil na taki predstavitvi v tujini, kjer so veliko truda vložili v to, da bi prikazali boljše barve in kontraste na njihovih televizorjih ter svarili pred »vžiganjem« slike na OLED-ih. Vemo, da so to težavo imeli Samsungovi televizorji te vrste v prvi polovici prejšnjega desetletja, preden je podjetje opustilo razvoj in se raje posvetilo izboljšavam tehnologije LCD.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

V zadnjih letih je (samostojna) enota Samsung Display znova začela pospešeno delati na tehnologiji OLED s kvantnimi pikami (QD-OLED) in letos naj bi bila tehnologija že dovolj daleč za vgradnjo v končne izdelke. Toda druga enota korporacije, Samsung Visual Display (oz. Samsung Electronics) po navedbah dobro obveščenih še okleva zaradi prenizke svetilnosti in še nekaterih drugih težav, pa verjetno tudi previsokih cen. Druga tehnologija, ki jo razvija in promovira Samsung Display, je mikro LED, kjer je prav tako vsaka pika svoj izvor svetlobe, vendar so diode anorganske. Jih je pa treba ročno nanašati, zaslonov se ne da »tiskati«, zaradi česar so ekstremno dragi in tako še nekaj časa ne bodo primerni za množični trg. Za LCD-je s kvantinimi pikami in po novem diodami mini LED pa je očitno vodilnim v podjetju jasno, da ne morejo zares konkurirati OLED-om. Vsaj po kakovosti, z marketingom se glede prodaje da doseči marsikaj. Tako se očitno bolj splača požreti nekaj ponosa in se končno dogovoriti z LG-jevim oddelkom LG Display za trenutno najboljše panele za množice. Morda bi se lahko še s podjetjem Dolby za standarda Dolby Atmos in Dolby Vision.

Naslovna fotografija: Samsung

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja