Samsung postaja pravi velikan avdio sveta
Matjaž Ropret 8. maja 2025 ob 06:16

Korejski tehnološki gigant Samsung je objavil, da bo prek podružnice Harman International za 350 milijonov dolarjev od ameriškega podjetja Masimo prevzel družbo Sound United, in tako še povečal svoj nabor znanih avdio znamk, kot so AKG, Harman Kardon, JBL in po novem še Bowers & Wilkins, Denon ter Marantz.

Podobno kot so denimo znamke kozmetike, pijač ali sladkarij zbrane v nekaj orjaških korporacijah, čeprav nastopajo, kot da so samostojne, so tudi avdio izdelki pod okriljem peščice večjih igralcev. Samsung je prek podjetja Harman International že do zdaj imel v lasti znamke AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Mark Levinson in Revel (ter še kopico drugih), zdaj pa bo dodal še celoten portfelj Sound Uniteda. Mednje denimo spadajo Bowers & Wilkins, Denon, Marantz in Polk Audio. Z nakupom namerava, kot poslušamo vedno v takih primerih, »ustvarjati sinergije,« predvsem pa zvočno obogatiti svoje obstoječe izdelke, kot so pametni telefoni, tablice, televizorji ali prenosniki, pa tudi namenske zvočne naprave.

B&W je britanska znamka, ustanovljena l. 1966 in je znana pa nenavadnih dizajnih svojih izdelkov, zagotovo ste kdaj videli zvočnike Nautilus (navdahnjene z morskimi živalmi, prodajajo jih za sto tisoč evrov) ali Zeppelin. Denon je še precej starejša znamka, saj obstaja že 115 let, in je znana po prvem predvajalniku zgoščenk. Marantz je bil nekoč tudi prisoten v (višjih razredih) zabavne elektronike, zdaj pa je predvsem osredotočen ne prestižne ojačevalce in sprejemnike.  

Najbolj zanimiv del zna biti Bowers & Wilkins, ki sodeluje s Samsungovim konkurentom TP Vision pri televizorjih Philips. Ali bodo ti obdržali zvočne letve s tem napisom (in razvojem v ozadju), je zdaj veliko vprašanje. Poleg tega bi lahko Samsung morda kaj uporabnega potegnil iz sistema povezanih zvočnikov znamke Denon. Ta je bil tudi eden glavnih razlogov za Masimov prevzem Sound Uniteda, vendar očitno s tem niso uspeli doseči večjega preboja na trgu, na katerem kljub lanskim težavam vodilni igralec ostaja Sonos.

Podjetje Masimo je sicer družbo Sound United, ki je skozi leta pridobivala omenjene znamke, prevzelo pred tremi leti za kar milijardo dolarjev. Izplen pri prodaji je torej občutno nižji. Podjetje je sicer znano tudi kot eno od tistih, ki so uspešno tožila Apple. Sodišče je namreč razsodilo, da je slednji kršil Masimove patente za pulzni oksimeter (funkcionalnost meritve vsebnosti kisika v krvi, SpO2) v pametnih urah Apple Watch, zato je Apple to zmožnost moral v nekaterih (starejših) modelih ur tudi začasno umakniti, ker ni hotel plačati licenčnine za patente.

Naslovna risba: B&W

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
2 komentarja
  • Sedaj bi za njih bilo najboljše da v vseh znamkah ponudijo skupen protokol za združeno igranje zvočniških naprav. Sedaj to deluje med JBL med seboj križem med znamkami pa ne.

    • Ne bi bilo napačno. Ampak vsaj do zdaj, pod Harmanom, ni bilo videti, da bi znamke kaj dosti sodelovale med seboj, ali da bi se Samsung od zgoraj “vpletal.” Če kaj, je uporabljal znamko Harman Kardon pri določenih svojih napravah.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja