Ameriški mediji poročajo, da je letalska družba Southwest morala še pred vzletom evakuirati eno od svojih letal, ker se je začelo kaditi iz telefona Samsung Galaxy Note7. Nato je vroči telefon naredil luknjo v preprogo, preden so ga le odnesli ven in ga pogasili. Prigoda bi bila lahko samo še ena od že več kot 70 podobnih s tem modelom telefona, če ne bi njegov lastnik trdil, da je uporabljal že zamenjano, popravljeno različico.
Samsung je sredi septembra po vpoklicu vseh dotlej prodanih Note7 začel menjavati telefone z novimi, ki naj ne bi imeli težav z baterijo. Že kmalu po začetku tega procesa so se pojavila poročila, da so tudi z novimi težave, včerajšnje vnetje v ZDA pa je prvi resen incident. Pri čemer lastnik, s katerim so govorili ameriški novinarji, trdi, da telefona takrat na letalu sploh ni uporabljal, temveč ga je imel spravljenega v žepu. Odkar ga ima, pa ga ni nikoli polnil s kablom, ampak ves čas brezžično, kar pomeni z manjšim tokom.
Nova nezgoda, če je bil res vpleten zamenjani Note7, za Samsung pomeni dodatne, še večje težave. Predvsem pa daje misliti. Poraja se sum, da mogoče težava s temi telefoni ni bila povezana samo z nekvalitetno izdelanimi baterijami. Da je morda nekakšna napaka v sami zasnovi izdelka, nekaj na vezju, čipih, kondenzatorjih, kdo ve čem. Če gre še vedno zgolj za težavo z baterijo, pa sta samo dve razlagi – da ima Samsung res smolo ali pa da se je dobave brezhibnih baterij lotil amatersko. O razlogih za težave se je na twitterju vprašal tudi novinar Bloomberga Mark Gurman, ki ima občutek, da so izdelali nadomestne telefone, še preden so do konca ugotovili pravi vzrok problema.
Seriously though, terrible for Samsung. It just felt like they built replacement phones before even 100% figuring out the original problem. https://t.co/NbEPEw0EvN
— Mark Gurman (@markgurman) October 5, 2016
Prav v tem, da korejska korporacija nikoli ni povedala niti besede o razlogih za vnetljive telefone, je eden glavnih problemov. Mogoče niti sami ne vedo natančno, kaj je povzročalo eksplozije. Če po vsem, kar se je dogajalo s temi telefoni, niso sami poskusili zakuriti vsaj sto primerkov in z dognanji priti do dna vzroku težav, bi jih zagotovo morali. Javnosti pa bi morali vsaj razložiti tehnikalije delovanje litij-ionskih baterij in njihovega odpovedovanja v telefonih Note7. Na kar je opozoril tudi tehnonovinarski veteran Walt Mossberg, ki je tvitnil, da Samsung še vedno ni pojasnil težave z baterijo, ki je botrovala vpoklicu.
If even its NEW phones can burn and damage a plane, Samsung is in a world of hurt. It STILL hasn’t explained the first battery problem. https://t.co/424XeszGcO
— Walt Mossberg (@waltmossberg) October 5, 2016
Samsung zdaj preprosto mora nedvoumno ugotoviti, kaj vse je narobe s modelom, ga popraviti ali se mu odpovedati, in predvsem vse skupaj razumljivo in brez ovinkarjenja pojasniti. Prvi odziv po včerajšnji nesreči je bil, da morajo dobiti telefon v roke in videti, če je bil res že zamenjani. Izdelka je nedvomno škoda, ker je veliko obetal, in če ni šlo za kakšno iskanje bližnjic ali napako zaradi hitenja oz. previsokih zahtev menedžmenta, je vse skupaj velika smola. Ne bi pa bil prvi odmeven proizvod, ki bi ga doletela klavrna usoda.
Največ tovrstnih primerov je v avtomobilskem svetu. Opel je leta 1999, po manj kot treh letih, nehal prodajati velikega enoprostorca sintro, ki se je nepričakovano slabo odrezal na varnostnih testih. Tata je morala svoj pompozno oglaševani ultrapoceni avto nano hitro nadgraditi in podražiti, ker je se izkazalo, da je daleč od obljub. Dell in Sony sta oba odpoklicala prenosnike zaradi baterij slednjega, ki so bile prav tako vnetljive. Fitbit je kmalu po začetku prodaje umaknil eno od svojih zapestnic, ker je povzročala srbečo in pordelo kožo. V sodobni hiperprodukciji se zgodi kakšna napaka, ki je za izdelek lahko usodna. Glavno pri tem pa je, da je podjetje, ki stoji za izdelkom, transparentno.
Galaxy Note7 za zdaj v Sloveniji ni v prodaji, poteka zgolj zamenjava telefonov iz prednaročil.
Brez komentarjev