ROG Phone 6D: Se bo drzna poteza obrestovala?
Marjan Kodelja 3. oktobra 2022 ob 06:23

Odločitev za Mediatekov procesor Dimensity 9000 Plus je botrovala nastanku enega najbolj zmogljivih in energijsko učinkovitih telefonov, kar sem jih imel možnost preizkusiti.

Mediatek nima pedigreja izdelovalca najbolj izpopolnjenih procesorjev, prej je znan po cenenih za najbolj dostopne telefone. Z družino Dimensity je stvari postavil na svoje mesto in se spustil v neposredni spopad s Qualcommovimi Snapdragoni. Odločitev Asusa, da okoli njega zgradi del družine telefonov ROG Phone, je zato hkrati razumljiva in drzna ter se lahko obrestuje. Čeprav procesorja niso izbrali, da bi bila telefona RORG Phone 6D in 6D Ultimate cenejša od modelov 6 in 6 Pro, temveč ravno nasprotno. Da bi imela pod pokrovom več »pare«.

Prav nič mu ne manjka (test na kratko)

Očitno je, čemu je telefon namenjen. Če iščete karkoli, kar se bo obneslo kot modni dodatek ali vrhunski fotoaparat, potem poglejte drugam. ROG Phone 6D boste znali ceniti, oblikovno in zmogljivostno, le če so v vaših glavah zahtevne mobilne igre daleč na prvem mestu. V tej nalogi se seveda dobro, v bistvu odlično obnese. Procesor zagotavlja izredne zmogljivosti, kar se pozna v gladkem poganjanju mobilnih iger in odsotnost »lega« (zatikanja), baterija je dovolj velika, da z enim očesom ne boste ves čas iskali električne vtičnice in odvajanje toplote je med boljšimi, ki sem jih zaznal letos. Jasno je namreč, da nič ne pomagajo na papirju občudovanja vredne lastnosti, če so zaradi pregrevanja nedosegljive. Pasivno hlajenje deluje relativno dobro, a za kaj več boste potrebovali aktivnega v obliki dodatka. Tu je glavna razlika med modeloma 6D in 6D Ultimate. Slednji ima na ohišju odprtino za učinkovitejše delovanje hladilnega sistema in aktivni hladilnik v kompletu.

Dejal sem, da fotografske zmogljivosti niso nič posebnega. Vseeno bodo zadoščale mladim, ki se radi izražajo z vizualnimi objavami na družbenih omrežjih. Predvsem glavna kamera se v dnevnih svetlobnih pogojih obnese dobro, širokokotna za odtenek slabše, predvsem zaradi tipala nižje ločljivosti. V mraku je razlika večja. Širokokotne fotografije so manj svetle, na njih je manj podrobnosti, a več nejasnosti. Tretja kamera je namenjena bližinski fotografiji, čemu so jo dodali, verjetno ve samo Asus. Čeprav ne nudi pretirano slabe ločljivosti, pa je vseeno opaziti pretirano ostrenje prizora.

Procesor se v surovi moči kosa s Snapdragonom 8+, ki ga najdete v modelih ROG Phone 6 in 6 Pro, medtem ko so v Asusu naredili vse, da je delovanje optimalno glede na razmere in predvsem stabilno. V nekaterih grafičnih testih pa vseeno za omenjenim zaostaja. Že videno! Qualcomm je v grafiki še vedno kanček pred drugimi izdelovalci procesorjev za naprave s sistemom Android. Zgodba zase je optimizacija iger, ki se ravno tako pozna na zmogljivostih naprave, kjer je omenjeni ravno tako v rahli prednosti. ROG Phone 6D zato ni najboljši igričarski telefon na trgu. Za malo ga namreč prekaša ROG Phone 6!

Tehnični podatki:

ProcesorMediaTek Dimensity 9000+ (1×3,35 Cortex X2, 3×3,20 Cortex A710 in 4×1,8 GHz Cortex A510) v 4 nm arhitekturi; grafika Mali G710 MC10.
OmrežjaGSM/ HSPA/ LTE / 5G
Zaslon17,2 cm (6,78 palca), AMOLED, 1080 x 2448 pik, milijarda barv, osveževanje 165 Hz, HDR 10+, svetilnost 800 (tipična), 1200 kandel (maksimalna)
Glavna kamera50 MP, f/1,9, 24 mm, 1/1,56″, 1,0 µm, PDAF; video do 8K (24 fsp)
Širokokotna in makro kamera13 MP, f/2,2, 13 mm; 5 MP (makro)
Kamera spredaj12 MP, 28 mm do 1080p (30 fsp)
VmesnikiWi-Fi 6e, Bluetooth 5,3, NFC, satelitski sprejemnik, USB-C
Biometrijatipalo prstnega pod zaslonom
Operacijski sistemAndroid 12
Pomnilnik12/256 GB; ni reže za pomnilniške kartice
Baterija6000 mAh, 65-vatno hitro polnjenje
MaterialUtrjeno steklo, kovinski okvir, stekleno hrbtišče; IPX4
Mere173 x 77 x 10,4 mm
Teža239 g

Futuristična oblika, ki bo le redkim všeč

Niso želeli »ujeti« univerzalne estetike, temveč so se osredotočili na kozmični občutek, ki ga imajo radi ljubitelji znanstvene fantastike, piflarji in gejmerji. Njihovim čutom je prilagojeno pravzaprav vse. Od grafike na hrbtišču, kjer poleg modula kamer v slogu trikorderja, izstopata RGB osvetljen logotip in napis »Dare to Play«. Po vzoru njihovih dosedanjih gejmerskih telefonov ima poleg starega dobrega zvočnega priključka (3,5 mm), dva priključka USB. Spodaj na za telefone običajnem mestu in še na sredini levega boka, da je omogočeno polnjenje kar med igranjem. Tipka za vklop in jakost zvoka sta na desnem boku, kjer sta na robovih ultrazvočni »tipki«, ki prideta prav med igranjem nekaterih iger. Ker tipki nista fizični, je manj verjetno, da bi jih z grobim rokovanjem med igralno evforijo uničili. Pogled od spredaj ne nudi ničesar pretresljivega in nepričakovanega, če odmislim za sodobne razmere morda preveč debela spodnji in zgornji rob.

Ker je velik in obenem še gejmerski, nima smisla pametovati o enoročni ergonomiji. Kljub natančnemu in dokaj hitremu tipalu prstnega odtisa pod zaslonom jo še dodatno omejujejo debelina in relativno velika teža. Razlog je na dlani. Več prostora je za baterijo in plasti (grafitne in bakrene), ki so zasnovane za optimalnejši prenos toplote. Še nekaj je na njem posebnega. Procesor ni v zgornjem delu, običajno nekje blizu fotografskega sklopa, temveč na sredini ohišja, nekoliko nad priključkom USB tipa C na levem boku. Med držanjem v panoramskem (vodoravnem) načinu postane spodnji rob. Razlog je kot na dlani. Toplota počasneje doseže levi in desni rob telefona, zato lahko igramo dlje, predno nas zoprni občutek »požara« pod prsti prisili v počitek.

Zahtevni boste potrebovali aktivni hladilnik

Procesorja Dimensity 9000 Plus ne bi izbrali, če ne bi bil v vrhu golih zmogljivosti procesorjev za mobilne naprave. ROG Phone 6D bo zmlel vsak oreh, pred katerega ga boste postavili in se med tem bolj ali manj grel. Poglejmo natančneje. Po 30 minutah sintetičnega testa je gretje in posledično omejevanja zmogljivosti očitno, čeprav ne prehudo. Nikakršnih nenadnih padcev ni opaziti, temveč bolj ali manj hitro postopno upadanje, kar dokazuje, da je širjenje toplote po ohišju enakomerno. Značilno za tovrstne teste je maksimalna obremenitev. Vklopi se na primer način delovanja X, ki se poleg gretja kaže tudi v padcu napolnjenosti baterije. Po 30 minutah v povprečju za petino. Ali drugače. Baterija bo prazna po dveh urah in pol. Med praktično uporabo je strojna oprema redko kdaj toliko obremenjena, zato velja pogledati še drugo plat medalje. Po eni uri igranje priljubljene igre Genshin Impact s srednjimi grafičnimi nastavitvami in 30 sličicami na sekundo za lep grafični prikaz in dokaj gladko igralno izkušnjo je bilo ohišje telefona občutno manj vroče kot v primeru sintetičnega testa, medtem ko je odstotek napolnjenosti baterije padel za 17 odstotkov. Matematika v tem primeru veleva najmanj tri ure igranja, predno bo treba poiskati električno vtičnico. Pozna se, da je baterija velika. Nudi namreč nadpovprečno kapaciteto in tudi, ko se izprazni, je na voljo hitro polnjenje.

Zaslon je posebna zgodba. Ko se večina telefonov hvali s 120-herčnim, gre tukaj osveževanje kar do 165 Hz. V kolikšni meri boste to občutili v gladkejši sliki na relativno majhnem zaslonu, je vprašanje, ki si ga mnogi zastavljajo. Po drugi strani je ravno tako verjetno, da je to meja, ki jo bo v prihodnje želel doseči še kdo. Zaslonska tehnologija OLED sicer nudi izredno lepe žive barve in visoko kontrastno razmerje. Prikaz slike je možno prilagoditi, saj je na voljo za sodobne telefone relativno veliko slikovnih načinov. Edino svetilnost me ne prepriča najbolj. 800 kandel je sicer več kot dovolj za uporabno v prostorih, medtem ko pogled na zaslon na prostem v razmerah močnega sonca zlahka motijo odsevi.

Tudi glede ostalih strojnih komponent in podprtih vmesnikov je ROG Phone 6D na varni strani. Na voljo je skoraj vse, kar potrebujete, z izjemo odsotnosti reže za pomnilniške kartice. 256 GB notranjega pomnilnika sicer zadošča, toda zaradi vse večjih datotek s fotografijami, videi in igrami, bi bil reže marsikdo še kako vesel. Dobra se izkažeta tudi zvočnika v stereo konfiguraciji. Nista samo glasna, temveč nudita presenetljivo dobre nizke tone, kar ni ravno običajno za telefoni. Resni gejmerji bodo obenem veseli še priključka za slušalke.

Preprost in obvladljiv vmesnik

Vsak svojega najbolj hvali, a odkrito rečeno mi je minimalistični in »googlovski« uporabniški vmesnik nadvse všeč. Ve se, čemu je ta telefon namenjen, zato ni potrebe po neskončnem seznamu raznovrstnih programskih funkcij, ki poudarjajo univerzalnost in vsestranskost mobilne naprave. Tega preprosto tu ni. Vmesnik je brez nepotrebne navlake z zgolj tistimi aplikacijami, ki jih povprečni uporabnik potrebuje – s poudarkom na zabavo in igranje iger.

Gejmerski namen je očiten v aplikaciji Armoury Crate, ki je dodana za natančnejši nadzor nad delovanjem sistem s poudarkom na zmogljivostih. V njej na primer vključite način delovanja X, nalagate igre, potešite radovednost glede temperature sistem – ko je bilo ohišje najbolj vroče na dotik, je »termometer« kazal skoraj 60 stopinj Celzija. Šlo je za primer, ko je bil telefon odložen na deko in je bil oteženo hlajenje ohišja z zrakom. V tem primeru je sistem tudi hitreje zmanjševal takt jeder v izogib pregrevanja naprave. V omenjeni aplikaciji je na voljo še cela vrsta funkcij, ki pridejo prav med igranjem iger.

V fotografskem povprečju

Postalo je že normalno, da mora imeti zmogljiv 50-milijonsko (ali celo več) glavno kamero, medtem ko največkrat drugima dvema posvetijo malo pozornosti. Podobno je namreč tudi v dotičnem primeru, saj sta širokokotna in makro kamera za razred ali dva slabši.

Dnevne fotografije glavne kamere so najmanj solidne, z naravnimi barvami, zaradi ločljivosti tipala z dovolj podrobnosti in z dobro dinamiko. Zanimivo je, da se Asus kljub všečnosti ni odločil za poudarjanje barv, zato so te v gornjih primerih anemične. Kot je bil pač prizor v času snemanja. Posledica tipala visoke razložljivosti je 2-kratna digitalna povečava skoraj brez izgube kakovosti, ki se obnese bolje od pričakovanj.

V dnevnih pogojih niti širokokotne fotografije niso neuporabe. Barve in dinamika so na ravni fotografij glavne kamere, le podrobnosti je malo manj. Kar se tiče barv se dokaj dobro obnese tudi bližinska kamera. Škoda, da je na njenih fotografijah opaziti pretiravanje z ostrenjem.

Kamere se mnogo slabše obnesejo v nočnih razmerah. Fotografije niso tako zelo svetle kot pri nekaterih konkurentih, kar nekaj je na njih nejasnosti in šuma. Pričakovano se bolje obnese tipalo glavne kot širokokotne kamere. Medtem ko se na prvi dokaj dobro vidi cel prizor, je na fotografijah druge marsikje preprosto tema.

Ravno tako se kamera dobro obnese med snemanjem videa, čeprav se mi zdi razločljivost 8K zaradi samo 24 sličic na sekundo prej reklamni trik, kot dejansko uporabna funkcija. Video posnetki so boljši od pričakovanja, najbolj pa vas bo presenetila zelo dobra elektronska stabilizacija slike.

Hvalimo:
  • Preprost in pregleden uporabniški vmesnik
  • Kakovost izdelave, izbor materialov in za gejmerje izreden dizajn
  • Odlične zmogljivosti in izbor vgrajenih tehnologij
  • Ultrazvočno tipalo dotika na robovih (AirTigger)
  • Za telefon dober zvok stereo zvočnikov
  • Zaslon AMOLED s 165-herčnim osveževanjem
  • Solidna življenjska doba baterije in hitro polnjenje
  • Dobre dnevne fotografije in video z odlično elektronsko stabilizacijo
Grajamo:
  • Procesor se lahko pretirano segreje, čemur pasovno hlajenje ni kos
  • Nepotrebna makro kamera (bolje bi bila kamera z optično povečavo)
  • Grafične zmogljivosti po nekaterih testih zaostajajo za modeli s procesorjem Snapdragon
  • Ne najboljša nočna fotografija
ROG Phone 6D
  • OBLIKA IN IZDELAVA
  • ZASLON
  • FOTOAPARAT
  • DELOVANJE
  • PROGRAMSKA OPREMA IN DODATNE FUNKCIONALNOSTI
  • RAZMERJE MED CENA IN ZMOGLJIVOSTMI (predvidena)
4

Naj kupim?

Dostikrat sem zalotim med razmišljanjem, da imam raje napravo, v katero je vgrajena prepoznana komponenta, kot nepreizkušena z ne najboljšim poreklom. Mediatek? No ja, če že moram. A raje ne bi. Podobno sem razmišljal v primeru Huaweijevih procesorjev Kirin ali Samsungovih Exynos. Vedno znova se je pokazalo, da so zaostajali v grafičnih zmogljivostih in v podpori razvijalcev aplikacij. Zakaj ne bi torej enako razmišljal v primeru ROG Phona 6D. Odličen gajmerski telefon z za to vrsto naprav solidno fotografijo v dobrih svetlobnih razmerah, a raje bi videl, da ima Snapdragona. Čeprav so razlike realno gledano tako majhne, da jih niti pod razno ne morete zaznati s človeškimi čutili!

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.