Če kaj pametni telefon požene do skrajnih zmožnosti, potem so to grafično zahtevne mobilne igre. Ker visoke zmogljivosti ne pomagajo prav veliko, če jih mora sistem zaradi pregrevanja omejevati, so se pri ROG-u odločili, da pri letošnjem modelu igričarskega telefona večji poudarek namenijo učinkovitemu hlajenju. Pasivnem in aktivnem. Poleg običajnega izboljšanja zmogljivosti praktično vseh strojnih komponent.
Toda začel bom kar pri zmogljivostih. Če je procesor slab, se morda res ne greje toliko, da bi bilo hlajenje problem, toda tudi igre težje poganja. ROG Phone 6 bo zato eden prvih telefonov z najboljšim, česar je sposoben Qualcomm. Sistemom na čipu Snapdragon 8+ prve generacije. Procesorju v odličnosti sledi 17,2-centimetrski (6,78-palčni) zaslon AMOLED v skrajnem primeru s kar 165-herčnim osveževanje (poleg 60, 90, 120 in 144-herčnega) ter primerna konfiguracija obeh pomnilnikov tja do 18 GB delovnega in 512 GB za hranjenje podatkov. Strojne zmogljivosti zaokrožuje baterija s kapaciteto 6000 mAh s 65-vatnim polnjenjem, ki obeta dolgo avtonomijo. Vsaj na papirju. Kajti vse bo odvisno od tega, koliko časa boste preždeli pred zaslonom in navdušeno pritiskali na zaslonske in oba ultrazvočna krmilnika na levem (zgornjem v panoramskem načinu) boku naprave. Fotografske zmogljivosti so v drugem planu. Od tu izbor 64-milijonske glavne, 16-milijonske širokokotne, 8-milijonske bližinske in 32-milijonske sprednje kamere.

Če odštejemo konfiguracijo kamer, ki zaradi odsotnosti kamere z optično povečavo, ravno ne sodi v premijski razred, je telefon v drugih tehničnih podatkih natanko tam. Pravzaprav bosta modela dva. Običajni in »pro«, pri čemer se razlikujeta v konfiguraciji obeh pomnilnikov, manjših oblikovnih podrobnostih in v tehnologiji drugega zaslona na hrbtišču, katerega namen so dodatne možnosti poosebljanja in bahanja. Nič pretresljivega torej.
ROG obljuba vsak dve nadgradnji operacijskega sistema in vsaj tri leta zagotavljanja popravkov.
V čem se torej ROG Phone 6 razlikuje od lanskega modela in večino tekmecev? Trdijo, da v hlajenju. Po vrsti to pomeni, da so v želji po učinkovitejšem odvajanju odvečne toplote, prazen prostor pod procesorjem zapolnili z borovim nitridom in povečali površino grafitne plasti. Obe snovi namreč bolje prevajata toploto. Ker je prenos toplote enakomernejši, temperatura v ohišju raste počasneje in procesor lahko dlje časa deluje pod polno obremenitvijo. Trdijo sledeče. Zaradi zapolnjenih zračnih žepkov, je temperatura po 15-minutah nižja celo za 10 stopinj. Ko je čas igranja daljši, med 30 in 45 minut pa v osredje stopi za 85 odstotkov večja grafitna površina, 30 odsekov večja parna komora in v sredini ohišja nameščen procesor. S tem je doseženo učinkovito odvajanje toplote na površino ohišja. Kaj potem, ko temperatura ohišja preveč naraste? Takrat bo treba poseči po aktivnem hlajenjem v obliki dodatnega hladilnika AeroActive Cooler 6. Deluje lahko v treh načinih. Za prva dva zadostuje energija, ki jo dobi od baterije telefona, medtem ko mora biti v tretjem načinu, ko delujeta tako ventilator kot Peltierjev element, priključen na zunanji vir napajanja. Pri zadnjem gre za povezana vodnika iz različnih kovin, po katerih kroži električni tok. Ker se zaradi eno kontaktno mesto segreva in drugo hladi, je element dober hladilni sistem brez vrtljivih delov. Razumljiveje. Po 60 minutah igranja Genshin Impact pri 60 sličicah na sekundo (fsp) temperatura ni presegla 37 stopinj.

Morda se boste vprašali, čemu nima Rog Phone 6 ventilatorja kar vgrajenega. Enako morda velja tudi za ultrazvočna kontrolnika. Čemu nista običajni tipki. V obeh primerih bo to zapletlo konstrukcijo telefona in ga naredilo za bolj občutljivega na poškodbe. Glede ventilatorja je še ena težava. Ker so telefoni majhnim, mora biti majhen ravno tako ventilator. Tak se mora, da bi bil učinkovit, vrteti hitreje. To zadnje pa povzroča visoko frekvenčne zvoke, ki bi nas med igranjem motili.
Tehnični podatki:
Procesor | Qualcomm SM8450 SnapDragon 8+ Gen. 1 (4 nm) z osmimi jedri (1 x 3,19 GHz Cortex X2, 3 x 2,75 GHz Cortex A710, 4 x 1,8 GHz Cortex A510); grafika Adreno 730 |
Zaslon | 17,22 cm (6,78 palca), AMOLED, 165 Hz, 1080 x 2488 pik, 900 cd/m2, milijarda barv, vzročenje dotika 720 Hz. |
Kamere zadaj | 64 MP glavna PDAF, 23 mm, stabilizacija, f/1,9; 16 MP širokokotna, 11 mm, f/2,4; 8 MP bližinska, f/2,0; do 8K (30 ali 60 fsp). |
Kamera spredaj | 32 MP, 27 mm, f/2,5; 1080p (30 fsp) |
Vmesniki | Wi-Fi 6E, Bluetooth 5,2, NFC, satelitski sprejemnik, sredinski USB-C (podpora za HDMI), 3,5 mm priključek za slušalke. |
Biometrija | Tipalo prstnega odtisa pod zaslonom |
Operacijski sistem | Android 12 |
Pomnilnik | do 18/512 GB |
Baterija | 6000 mAh (razdeljena na dva dela), 65-vatno polnjenje |
Material ohišja | aluminijast okvir, spredaj utrjeno steklo Victus, zadaj GorilaGlass 3; odpornost IPX4 |
Mere | 172,8 x 77,3 x 10,3 mm |
Teža | 238 g |



Žal ne vemo katere različice telefona bodo na voljo pri nas in pod kakšnimi pogoji, zato se lahko naslonimo samo na danes objavljene evropske cene. Te z davkom znašajo:
- Rog Phone 6 12/256 GB od 999 evrov.
- Rog Phone 6 16/512 GB od 1149 evrov.
- Rog Phone 6 Pro 18/512 GB od 1299 evrov.
Brez komentarjev