Ford je predstavil električno izvedbo svojega malega potniškega »dostavnika,« imenovanega E-Tourneo Courier. To se sliši všečno, celo potencialno zabavno, kajti bencinski z litrskim prisilno polnjenim trivaljnikom komaj dohaja vse zahteve, še posebej, če mora premikati celotno družino in vso njihovo prtljago. Toda v novi izvedbi bo zaradi (daleč) premajhne kapacitete baterije treba iskati polnilnico, še preden se bo pustolovščina dobro začela. Taki avtomobili žal ne dvigujejo slovesa e-mobilnosti.

Električni Courier je na pogled enak kot bencinski, kar pomeni 4,34 m dolg in kar 1,84 m visoko vozilo. Osnova je pač lahki gospodarski model, ki so ga prilagodili v potniškega. Električni je celo pridobil 44 l sprednjega prtljažnika, medtem ko za zadnjega navajajo podatek 1.188 l, kar se lahko s podiranjem klopi poveča na 2.262 l. Slednje je enako kot pri bencinski izvedbi, zato lahko domnevam, da je tudi do police kapaciteta enakih 570 l. Gre torej za dokaj kompaktno, vendar prostorno vozilo, kar smo lahko potrdili tudi med našim poletnim testiranjem.
Bencinska možnost je enaka, kot jo Ford v svoje modele vgrajuje že dobro desetletje in je z 92 kW moči ter 200 Nm navora kompetentna, vendar nič več kot to. Z ročnim menjalnikom je, predvsem v klance, tudi treba skoraj malo preveč »telovaditi.« Samodejnega nisem preizkusil, a sem prepričan, da je boljša izbira. In zdaj pridemo k električni izvedbi.

Ne dvomim, da se s 100 kW in 290 Nm, kolikor zmore elektromotor, ter njegovo takojšnjo odzivnostjo, pelje odlično. Izbira L na »menjalniku« poveča rekuperacijo in nivo opreme Active v opremo doda inteligentni aktivni regulator hitrosti, kar je denimo odlično za mestno vožnjo in premikanje v kolonah, pa seveda tudi za lagodno križarjenje po avtocestah.
Težava E-Torunea Courier je njegova kapaciteta baterije, ki znaša pičlih 43 kWh. Verjamem, da za več glede na dolžino vozila in dejstvo, da so prilagodili »klasično« platformo, ni bilo prostora, vendar bi se morda lahko v tem primeru v Fordu vprašali, ali ima to sploh smisel. Zaloge v bateriji je še manj kot denimo v e-Berlingu, pa že za tega vemo, da je nudi bistveno premalo. Tudi uradni podatek o 288 km dosega je zaskrbljujoč. Slaba aerodinamika tega vozila naredi svoje, to smo videli že pri testu bencinskega, kjer porabe nikakor ni bilo mogoče znižati pod sedem litrov na 100 km. Tukaj lahko pričakujemo, da se bo pri višjih hitrostih zlahka dvignila nad 20 kWh na 100 km, povprečja pa tudi ne verjamem, da bo na 15 kWh, kolikor obljubljajo podatki WLTP. Karkoli nad 200 km dosega pri vožnji, ki bo obsegala vsaj nekaj avtoceste oz. hitrih cest, bo zato uspeh.
Baterijo je sicer mogoče na hitri polnilnici z enosmernim tokom od 10 do 80 odstotkov napolniti v 23 minutah, najvišja moč polnjenja znaša 100 kW. Toda na avtocestnem potovanju bo po takem polnjenju do naslednjega težko prevoziti 150 km.
Novi Courier prihaja v prodajo v začetku prihodnjega leta. Cene še ne vemo, vendar je glede na lastnosti avta dokaj nepomembna. Smisel bi imel kot lahko gospodarsko vozilo za mestno dostavo in obrtnike, ki ne pokrivajo prevelikega območja, ter se hočejo voziti fino in brez izpustov. Seveda bi tudi zadnje morala biti cena vozila primerna v primerjavi z bencinsko. Toda kot potniški, družinski avto bi pri svoji aerodinamiki potreboval dvakratno kapaciteto baterije.
Taka kapaciteta baterije je čisto dovolj za normalne potrebe. Če pa moraš do Nemčije in nazaj noben električni avto ni primeren. Lep avto!
Imamo e-208 s praktično enako kapaciteto. Tam je v redu, čeprav bi včasih prišlo prav še malo več. Ampak je avto nizek in precej bolj aerodinamične oblike. Tale “kurir” pa je visok in z ogromno čelne površine.
Prav na jetra mi gredo evropske firme. Ni čudno, da prodaja EV pada, če predstavljalo takšne polizdelke. Pri tem mislim doseg in uporabo izključni NMC baterij, ki je očitno out napram LFP bateriji. Avto je na oko lep in praktičen, a takoj, ko speljem, že gledam, kam ga bom priklopil. Resno. Če ga primerjam z EV Torresom, je tole potop glede uporabnosti.
Glede na to, koliko prostora nudi ICE platforma in slabšo energijsko gostoto baterij LFP, bi bila s takimi kapaciteta še manjša, tako je odločitev za NMC čisto logična. Poleg tega te še vedno močno prevladujejo. Redki imajo LFP.