Renault je v drugi generaciji najbolj prodajanega kompaktnega križanca v Sloveniji precej omejil ponudbo pogonskih sklopov. Večji poudarek je namreč na bencinskih, dizelske pa nadomešča priključno hibridni pogon! Tega smo pred kratkim vozili. Čeprav o njegovih odlikah ne dvomim, me vseeno obhajajo mešani občutki!
Direktor slovenske podružnice Opla je na predstavitvi Grandlanda jasno povedal, da gre pri priključenih hibridih za vozilo z dvema pogonoma, kar se tako ali drugače pozna na ceni. Še tako inovativne tehnologije in vse bolj kompaktna izvedba pogona tega ne morejo spremeniti. Hibridi so vmesni člen do popolnoma baterijsko gnanih vozil, kar nam je na avtomobilskem salonu IAA Mobility 2021 potrdil predstavnik Renaulta. (Skoraj) edini način, da lahko izdelovalci avtomobilov v vmesnem času zadostijo vse bolj strogim okolijskim omejitvam. Po drugi strani pa mi je všeč ideja, ki jo širijo. Z malo sreče in načrtovanja se lahko delovne dni po opravkih prevažate na električno energijo, medtem ko greste konec tedna kamorkoli želite, brez omejitev v dosegu in čakanju na hitrih polnilnicah. Kako se v to idejo vklaplja Captur?
Bencinski motor v podrejenem položaju
Renault se je hibridnega pogona lotil na svoj način, pri čemer je uporabil tehnologije formule 1. Pogonski sklop sestavljajo 1,6-litrski bencinski motor na notranje zgorevanje, dva elektromotorja in štiristopenjski sekvenčni menjalnik brez sklopke. Osnova je enaka kot pri nepriključnem hibridu, vendar z bistveno večjo baterijo. Bencinski motor je podrejen električnemu, s kolesi je povezan le po potrebi oziroma ko deluje v optimalnih vrtljajih, saj je njegova poglavitna naloga proizvodnja električne energije. 49-kilovatni električni motor je obenem zadolžen še za vožnjo vzvratno, saj je ta »predstava« v celoti električna. V pogonskem sklopu je še drugi elektromotor. V funkciji alternatorja energijo zagotavlja porabnikom v vozilu ter skrbi za lepše prehode med predstavami samodejnega menjalnika.
Največja moč vozila je 117 kW (160 konjskih moči) in največji navor 349 Nm.
Električni pogon deluje pri toku 400 voltov. Zagotavlja ga baterija s kapaciteto 9,8 kilovatne ure, ki jo je moč polniti le z močjo 3,6 kilovata. Praktično to daje prednost polnjenju doma ali preko noči, kajti morebitno polnjenje na hitrih polnilnicah traja enako dolgo. Okoli štiri ure do 100-odstotne napolnjenosti. Uradno naj bi imelo vozilo dovolj energije za do 50 kilometrov izključno električne vožnje, toda v resničnosti nikdar nisem uspel prevoziti več kot 30 km. Morda, ker je bilo tisti čas silno vroče in je klimatska naprava delovala na »polno«. Kakorkoli že. Energijska zaloga do 10 kilovatnih ur je za moj okus premajhna. Priključni hibrid bi moral imeti najmanj za polovico višjo kapaciteto baterije in »uradni« doseg do 100 kilometrov, da bi lahko popolnoma izkoristili idejo hibridnega pogona. Večinsko vožnjo na elektriko in le po potrebi na bencinske hlape.
Captur, kot ga poznamo

Če odštejemo vgradnjo hibridnega pogona, sprememb v primerjavi z bencinsko gnanim ne boste opazili, razen ene. Gre namreč za vozilo s sodobno oblikovano kabino, ki je digitalizacija ni obšla, in udobnostjo, ki jo od kompaktnega križanca pričakujete. Med drugim višje sedenje in posledično lažji izstop in vstop. Pravijo, da je primeren kod družinski avtomobil, toda tu nastopi tista ena sprememba. Zaradi vgradnje baterije pod zadnjo klop je prtljažni prostor majhen. Pozabite daljše kampiranje štiričlanske družine. Ker je obenem predrag za drugo vozilo, v njem prej vidim par, mlajši ali starejši, ki potrebuje obvladljivo vozilo za mestne vožnje in hkrati udobno za uživanje na daljših poteh.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.227 x 2.003 x 1.576, medosna razdalja 2.639
Kot je za sodobno vozilo običaj, sta v najboljšem paketu dva digitalna zaslona. Pred voznikom je razumljiv, pregleden, ravno prav informativen, čeprav dovoli le malo poosebljanja prikaza. Zaslon infozabavnega sistema je na sredini armaturne plošče pritrjen na način, ki je od vseh meni najmanj pri srcu. Kot bi ga tja nalepili. Drugače sicer nudi običajne informacije, ne preveč in ne premalo, popolnoma v maniri tovrstnih sistemov izdelovalcev avtomobilov.
Vtisi sploh niso slabi
Kot vedno želim s priključnim hibridom narediti čim več kilometrov na baterijski pogon, pri čemer me agregat na notranje zgorevanje največkrat ne zanima. Tako je bilo tudi tokrat. Vožnja na elektriko je udobna, meni daje občutek elegantnejšega premikanja. Hkrati je res, da ko se bencinski motor vključi, da bi proizvajal električno energijo ali celo neposredno pomaga pri pogonu, je skoraj neslišen. Preglasi ga piš vetra ali glasba iz zvočnikov.
V sodobnih vozilih me vse bolj moti nadležnost opozorilnega sistema, saj se že nervozno »dere«, ko so ovire še daleč od vozila. Ker je izvoz z dvorišča med dvema betonskima stebroma, sem na to še posebej pozoren. Niso sistemi vseh vozil enako »tečni«, toda Capturjev je med tistimi, ki se za moj okus prehitro oglasijo.
Razporeditev tipk in dostop do eksistenčnih sistemov je intuitiven kot v vsakem drugem sodobnem vozilu. Poleg običajnega načina vožnje (D), je na voljo še vožnja z enim pedalom (B). Vozilo bo zaviralo glede na sproščanje pritiska na pedalu za plin. Ne ustavi pa se popolnoma, pred križiščem boste morali na koncu še vedno pritisniti zavoro. Zanimivo je še spremljati delovanje pogonskega sklopa na zaslonu, saj lepo prikazuje, kdaj energijo v celoti zagotavlja baterija, kdaj baterijo bolni bencinski motor in kdaj ta neposredno pomaga pri pogonu. Na voljo je čista električna vožnja, a se način samodejno izklopi, ko energija v bateriji pade pod določeno raven. Popolnoma se baterija namreč nikdar ne izprazni, saj je električni pogon primaren. Poleg tega se motor samodejno vključi zjutraj, če je vozilo dlje časa stalo in v hladnih dnevih, ko ga je treba ogreti.

Poleg električnega in običajnega načina je na voljo še športni, ki naredi vožnjo bolj dinamično. Pri pogonu delujejo vsi motorji in avtomobil je za odtenek bolj živahen. Športnik pa ne postane. Tudi ne more, zaradi zasnove kompaktnega križanca z višje postavljenim težiščem. Večjih razlik med voznimi načini ni, kajti vozne lastnosti so pri vseh najmanj dobre in vožnje je takšna, kot je pri vsakem vozilu s samodejnim menjalnikom.
HVALIMO:
- Odličen hibridni pogonski sklop
- Udobje voznika in potnikov
- Živahna vožnja v športnem načinu
GRAJAMO:
- Majhen realni doseg izključno na baterijski pogon
- Majhen prtljažni prostor
- Infozabavni sistem v ničemer ne izstopa
Renault Captur E-tech
- OBLIKA IN IZDELAVA
- INFOZABAVNA TEHNOLOGIJA
- ASISTENČNI SISTEMI
- VOZNE LASTNOSTI
- POLNJENJE IN DOSEG
- UPORABNOST
Naj kupim?
Kot vedno imam težavo pri oceni, komu je vozilo namenjeno. Čeprav je Captur najbolje prodajani kompaktni križanec v Sloveniji, razlog je verjetno tudi v priljubljenosti francoske znamke med Slovenci, ima različica na hibridni pogon premajhen prtljažni prostor za edino družinsko vozilo. Poleg tega je s ceno slabih trideset tisočakov za večino ne najbolj primerna izbira drugega vozila. Komu je torej namenjen? Morda okoljsko zavednemu paru, ki bo baterijo redno polnil s ciljem prevoziti čim več kilometrov izključno na elektriko in željo, da bo naslednje vozilo v celoti baterijsko.
Brez komentarjev