Reinkarnirana Nokia 3210 za digitalni »detoks« v slogu
Matjaž Ropret 9. maja 2024 ob 06:29

Podjetje HMD Global je predstavilo nov mobilni telefon Nokia 3210. Ime je seveda slavno, saj je bil original iz l. 1999, prvi mobilnik za množični trg z anteno v ohišju, eden prodajno najuspešnejših v zgodovini. Prodali so dobrih 160 milijonov enot. Četrt stoletja kasneje je to nišni izdelek.

Nova Nokia 3210 je tako kot izvirna telefon s tipkami, majhnim zaslonom nizke ločljivosti in osnovnimi funkcionalnostmi. Podobnih ima HMD v naboru več in večina sestavnih delov je povzeta po modelih, kot so Nokia 225 in 235, le da vsake toliko časa izdajo kakšnega z retro dizajnom, podobnim stari klasiki. Zato bi za tako kultnega, kot je bil 3210, skoraj pričakoval, da bi se z njegovo opremljenostjo – o kvaliteti zunanjosti na osnovi risb težko kaj rečem – nekoliko bolj potrudili. Kajti določeni drugi, oblikovno in imensko manj opazni, za 80 evrov dejansko ponujajo več.

V konkretnem primeru bo kupec dobil napravo z zaslonom QVGA (320 x 240) diagonale 2,4 palca, procesorjem Unisoc T107, 64 MB delovnega in 128 MB (prav ste prebrali, megabajtov) podatkovnega pomnilnika (s kartico je razširljiv vse do 32 GB!), baterijo s kapaciteto 1.450 mAh, ki se jo polni prek priključka USB-C in ki bo verjetno zdržala vsaj en teden uporabe, kamero z dvema milijonoma pik in osamljeno svetečo diodo za »bliskavico« ter platformo S30+ (Žal ne Kai OS, ki bi ga tudi nekako pričakoval). Za l. 2024 pravzaprav smešne lastnosti, toda morda bo nekaterim najbolj pomembno, da je naložena priljubljena igra Kača (sicer v svoji moderni, nekoliko bolj grafični podobi, vendar za moj okus ne enako nalezljiva kot izvirna, ali pa sem zgolj starejši in me ne pritegne več tako zelo) in da je telefon na voljo v rumeni in modri izvedbi poleg klasične črne. Original je bil sicer najbolj prepoznaven v sivo-srebrni kombinaciji.

V HMD govorijo o digitalnem detoksu, po slovensko bi lahko rekli odvajanju, češ da se »neumni« telefoni vračajo in da vse več ljudi znova posega po njih. Vendar gre verjetno zgolj za marketing, ne za trend, ki bi ga potrjevale tudi dejanske prodajne številke, četudi omenjajo podvojitev prodaje modela Nokia 2660 Flip v lanskem letu in podatek, da skoraj 40 odstotkov mladih med 16 in 24 letom priznava preveliko uporabo pametnega telefona. Toda, kdo se mu bo zares odrekel, četudi samo za določeno obdobje? Kot je na omrežju X opozoril analitik Francisco Jeronimo iz podjetja IDC, prodaja klasičnih mobilnikov še naprej iz leta v leto upada. Lani je predstavljala manj kot pet odstotkov celotnega trga mobilnih telefonov v Zahodni Evropi, štiri odstotke v ZDA in le dva odstotka na Kitajskem. Ta vrsta naprav je še močna na Bližnjem vzhodu in v Afriki, kjer si je lani odrezala 43 odstotkov trga, v Aziji v 22 odstotki in tudi v naši regiji (srednja in vzhodna Evropa) še drži približno desetino trga (11 odstotkov), kajpak količinsko, vrednostno je verjetno minorna. Vendar, kot pravi Jeronimo, so te številke pretežno posledica dejstva, da si ti kupci ne morejo privoščiti digitalnega »zastrupljanja.«

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja