Povem kar takoj, da nisem povsem prepričan o združljivosti obojega v naslovu. Že več ponudnikov z različnih področjih, tipičen primer so denimo mobilne denarnice za brezstično plačevanje s pametnim telefonom, je prišlo do ugotovitve, kako majhna je v bistvu v Sloveniji skupina sicer zelo glasnih »posvojiteljev« najnovejše tehnologije. Zato mislim, da bo morala skupina A1 s svojim novim ponudnikom mobilne telefonije re:do, ki nastopa zgolj v digitalnem okolju, precej razširiti polje potencialnih naročnikov.
Re:do je sicer projekt, s katerim bodo najprej poskusili v Sloveniji, nato pa še v kakšni drugi državi, kjer je skupina prisotna. Ali pa morda tudi ne, če se bo že tu izkazalo, da rezultati niso tako, kot jih pričakuje. Govorijo torej o želji, da v treh letih prepričajo sto tisoč naročnikov.
Njihove analize sicer kažejo, da so slovenski uporabniki zelo tehnološko napredni, da se njihove navade spreminjajo. Vsaj v delu populacije, ki si ne želi več hoditi v trgovine, temveč vse urediti od doma. Drugi del je seveda zelo tradicionalističen. Prve želi nagovoriti nov ponudnik, ki nima trgovin in je popolnoma digitalen in za katerega so v A1 osnovali novo ekipo s sedežem na novi, povsem ločni lokaciji v središču Ljubljane. Uporabnik sklene naročnino v aplikaciji, tam tudi fotografira osebno izkaznico, da izkaže svojo identiteto, in vnese podatke za morebiten prenos številke.
Njihov moto je med drugim enostavnost. Zato ima ponudba en sam paket, ki za 15 evrov na mesec prinaša vse »neomejeno«. To pomeni tudi polne hitrosti prenosa podatkov, kot jih omogoča omrežja (A1), in nikakršnih fiksno postavljenih omejitev glede količin, zgolj nekakšno načelo pravične uporabe (kdor bo vsak dan prenesel več deset gigabajtov, najbrž lahko pričakuje kakšno vprašanje). V EU je mogoče brez doplačila prenesti 14 GB. Nekaj drobnega tiska je glede uporabe v drugih državah.
Plačuje se s kreditno kartico. Pričakoval bi integracijo s kakšno mobilno denarnico ali denimo Flikom in predstavniki ponudnika odgovarjajo, da bi v prihodnje lahko uresničili tudi to idejo. Kdor lahko uporabi eSIM, si lahko vse skupaj namesti hitro in brez dodatnih stroškov, za fizično kartico SIM pa je treba doplačati. Prenos eSIM-a na drug telefon še ni izveden dovolj enostavno, saj je treba v »klepetu« pojasniti kaj želiš in počakati dve uri na kodo qr, namesto da bi bila v aplikaciji možnost »generiraj kodo qr za eSIM,« kar pa tudi trdijo, da prihaja.
Poslovnega paketa za zdaj ne ponujajo, a odgovarjajo, da o tem vsekakor razmišljajo. Večja težava utegne biti v dejstvu, da ne prodajajo telefonov, a po drugi strani to tudi pomeni, da ni vezav in da v ceno ne vračunajo stroška telefona.
Glede na rezultate naše ankete, na osnovi česa se odločate za mobilnega operaterja, ki smo jo izvedli čez vikend, sicer možnost urejanja zadev v aplikaciji ni ravno visoko na seznamu prioritet uporabnikov. Pravzaprav je zelo pri repu, saj je ta odgovor dobil vsega 30 glasov, izbralo ga je dobrih pet odstotkov glasovalcev, pri čemer je vsakdo lahko poklikal tri odgovore (in najmanj enega, seveda). Manj pomemben ali pa enako nepomemben je očitno le še nabor dodatnih storitev (denimo varnostnih rešitev, pretočnega videa in glasbe, dodatnih kartic SIM, itd).
Daleč spredaj je bil sicer v anketa pričakovan odgovor. Najbolj pomembna je cena, kajti ta odgovor je dobil skoraj 400 glasov oz. malce manj kot 70 odstotkov vseh, ki ste glasovali, vas je izbralo to postavko. Precej več kot 300 glasov (skoraj 58 odstotkov glasovalcev) je dobila še pokritost s signalom. Vse ostale lastnosti so očitno bistveno manj pomembne. Hitrost prenosa podatkov ima blizu 150 glasov (več kot četrtina vprašanih), vsebina naročniških paketov in obnašanje operaterja tudi precej čez sto glasov (približno četrtini in petini se to zdi pomembno), združevanje storitev na enem računu pa je fino za približno desetino glasovalcev (nekaj čez 50 glasov). Kakšna je v praksi popotnica za novega operaterja in ali je nagovoril potencialne naročnike še s čim, razen z aplikacijo, pa bomo videli.
Brez komentarjev