Redko je bilo v zadnjih osmih letih prodanih manj kot 100 milijonov telefonov na mesec
Matjaž Ropret 4. julija 2022 ob 06:19

Globalna prodaja pametnih telefonov je maja padla za štiri odstotke na mesečni ravni in za deset odstotkov v primerjavi z enakim lanskim mesecem. S 96 milijoni prodanih primerkov je bil to po podatkih analitskega podjetja Counterpoint Research eden najslabših mesecev od januarja 2014, ko je prodaja prvič presegla sto milijonov telefonov v enem mesecu.

Od l. 2014 naprej je bilo preseganje stomilijonske meje stalnica, vrh je prodaja dosegla decembra 2016 z več kot 150 milijoni prodanih telefonov. Nato so se vse do začetka 2020 številke gibale nekje med 110 in 140 milijoni, pri čemer so nekateri meseci že tradicionalni  močnejši (denimo marec, april, december) in drugi šibkejši glede prodaje (januar, poletni meseci). Predlani je seveda od marca do poletja zadevo ustavil virus, nato se je prodaja kolikor toliko stabilizirala in tudi lansko (ter letošnje) pomanjkanje polprevodnikov in novi kovidni valovi niso več spravili številk pod »magično« mejo, zgolj nekoliko nižji nivo je bil kot prej.

Letos se je spremenilo oz. zgodilo več pomembnih dejavnikov, da je prodaja začela znova padati. Nova obsežna zaprtja (celotnih mest) na Kitajskem so vplivala tako na potrošnjo kot na dobavljivost komponent in končnih izdelkov. Naraščajoče cene energentov in nato vsega ostalega so povišale inflacijo, znižale kupno moč in pri mnogih potencialnih kupcih odložile nenujne nakupe, kamor spadajo tudi telefoni, če obstoječi še zadovoljivo delujejo.

Vmes se je zgodila še vojna v Ukrajini, ki je na eni strani dodatno poslabšala globalno situacijo, na drugi pa tudi iz globalne enačbe skoraj v celoti odvzela dve pomembni tržišči, kar se mora poznati.

Eden od razlogov je nedvomno tudi splošni nivo letošnjih modelov, kar smo omenili že v našem pregledu najboljših modelov. Marsikateri je namreč komaj kaj boljši od lanskega ali – zaradi manj zmogljivega procesorja in morda še kakšnega drugega proizvajalčevega kompromisa pri sestavljanju končnega izdelka – celo slabši. Potrošniki niso neumni, mnogi se pred morebitnim nakupom dobro pozanimajo, kako in kaj, in preprosto odložijo nakup za nekaj časa.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Posledica vsega tega so po navedbah dobro obveščenih precejšnje količine že izdelanih in lahko že dobavljenih operaterjem ali trgovcem, vendar neprodanih telefonov. Številke gredo menda v desetine milijonov. Kratkoročno se lahko zaradi teh neprodanih zalog, ki se jih bodo proizvajalci in prodajalci nedvomno želeli znebiti, verjetno lahko nadejamo razprodaj. Kaj se bo dogajalo dolgoročno, pa je veliko vprašanje. Krč s polprevodniki sicer popušča, toda višanje cen vsega in vsepovprek ne, zato ne bo nič presenetljivega, če bodo tudi novi modeli telefonov jeseni v izhodišču opazno dražji od predhodnikov. Toda mnogi že napovedujejo recesijo (oz. je ta menda že tu), kar pa bo imelo še dodatne nepredvidljive posledice. Toda to je že debata za kakšen drug članek.

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.