Realme napada prvo peterico v Evropi
Matjaž Ropret 8. septembra 2020 ob 06:49

Na skoraj vsaki novinarski konferenci letošnjega sejma IFA smo se naposlušali samohval o »najhitreje rastočih ponudnikih« tega ali onega. En proizvajalec ekspresno pridobiva tržni delež pri televizorjih, drugih pri urah, tretji pri prenosnikih in četrti, Realme, se rapidno vzpenja po lestvici izdelovalcev pametnih telefonov. Globalno se je že prebil v deseterico, saj je lani prodal 25 milijonov mobilnikov. Predvsem na račun domačega, kitajskega trga in Indije. Za prihodnja leta pa ima ta znamka, ena od mnogih v okviru koncerna BBK Electronics, še ambicioznejše načrte.

Novi direktor za Evropo Madhav Sheth, ki je prej skrbel za indijski trg, je poudaril, da želi Realme do konca prihodnjega leta prodreti v vodilno peterico proizvajalcev na stari celini. Kar bi bila seveda precej težja naloga, če bi lahko Huawei posloval brez ovir in min, ki mu jih nastavljajo v ZDA. Tako pa se prav lahko zgodi, da se bodo za njegov tržni delež udarile znamke, kot so Xiaomi, Oppo, TCL in Realme. Čeprav se vsaj na trgih, kot je slovenski, kot glavni dobitnik za zdaj kaže Samsung. Cilj podjetja Realme je v dveh do treh letih priti na sto milijonov prodanih telefonov na leto. Kupce pa privabljajo predvsem s »tehnološkimi preboji« v določenih cenovnih razredih in izstopajočim dizajnom. Želijo pa biti še eden glavnih spodbujevalcev prehoda na 5G in okrog telefonov zgraditi ekosistem drugih naprav, od nadzornih kamer in pametnih sijalk do televizorjev, podobno kot Xiaomi.

Realme ima obširno paleto telefonov, v kateri se običajen kupec težko znajde. Začne se s poceni modeli C, tem sledi serija Narzo, v sredini so najbolj zanimivi modeli, označeni s številkami (denimo 6 in 6 Pro, ki smo ju že testirali), potem pa sta še seriji V in X. Pri modelih z oznako C je v ospredju velika baterija (5000 ali 6000 mAh), medtem ko telefone Narzo poganjajo zmogljivejši procesorji, kot so sicer običajni za njihov cenovni razred in so tako primerni za uporabnike, ki veliko »visijo« na spletu in igraje mobilne igre, pa za telefon nočejo ali ne morejo odšteti veliko denarja.

Številčno označeni modeli so tisti, ki bodo tudi za slovenski trg najbolj v ospredju. Novinca Realme 7 in 7 Pro so sicer za zdaj predstavili v Indiji, toda nedvomno kmalu sledi še evropski (spletni) dogodek in še to jesen tudi začetek prodaje, ki naj bi se po novem zgodil v vseh državah hkrati. V primerjavi s prehodnikoma predvsem 7 Pro prinaša nekaj na papirju vznemirljivih novosti. Denimo novo generacijo 64-milijonskega tipala za glavni objektiv fotoaparata, v zaslon, ki bo tokrat 60-herčni OLED, integrirano prepoznavo prstnih odtisov in hitro polnjenje s 65W. Po drugi strani bo tudi nekaj izgub, saj glavni fotoaparat nima več teleobjektiva, pa tudi selfijevski je samo enojen in tako ne omogoča več ultraširokega pogleda. Zaslon bo sicer nekoliko manjši (6,4 namesto 6,6 palcev diagonale), a bo tudi sam telefon izgubil nekaj mm, kar se mi zdi dobrodošlo, kajti 6 Pro je bil na meji sprejemljive velikosti.

Cenejša sedmica naj bi prav tako imela izboljšan fotoaparat (upajmo), a še ostaja pri 48-milijonskem glavnem tipalu, novi Mediatekov procesor Helio G95 in veliko baterijo s kapaciteto 5000 mAh. Čitalnik prstnih odtisov bo še naprej ob strani in zaslon ostaja LCD, res pa z 90 Hz osveževanjem. Polnjenje bo tu znova s 30W polnilnikom, kar je hitro, a ne super hitro.

Do konca leta sicer v Realmeju napovedujejo še telefon, ki bo podpiral polnjenje s 125W, pri čemer sta vgrajeni dve bateriji, obrnjeni vsaka v svojo smer (+ in -), ki se polnita hkrati, da je vse v redu pa skrbi 14 tipal in komora za hlajenje. Pri takem polnjenju vse skupaj traja približno deset minut ali še manj, če baterija ni povsem prazna.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Kot pri vseh se tudi pri telefonih Realme zaradi določenih izstopajočih lastnosti pokažejo kompromisi na drugih področjih. Po naših izkušnjah so to lahko kakovost fotografij, materialov ohišij in uporabniškega vmesnika pri sistemu Android. In tudi ta znamka bo morala precej vložiti v marketing in vse ostalo, če želi uresničiti smele cilje za prihodnjih nekaj let.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja