C-Astral je dobil pomembno oblikovalsko priznanje Red Dot za brezpilotni letalnik SQA eVTOL!
Letalniki ajdovskega podjetja ne skrivajo »vojaškega pedigreja«, vendar so poleg izvidništva, ravno tako izkažejo v nalogah iskanja in reševanja, zračnega fotografiranja, nadzora kmetijskih posevkov in podobno. Vprašanje je zgolj, ali cena in zmogljivosti prenesejo civilno uporabo.
Nejc Trošt, soustanovitelj podjetja C-Astral in vodilni oblikovalec nagrajenega letalnika SQA eVTOL pravi, da je njihovo izhodišče razvoj inovativnih letalnikov modularno zasnovo, zaradi katere so lahko uporabljeni za različne namene.
C -Astral od leta 2007 z mlado ekipo 30 inženirjev in strokovnjakov z različnih področij razvijajo in proizvajajo manjše sisteme brezpilotnih letalnikov.
Letalnik z zmogljivostjo vertikalnega vzleta in pristanka je oblike letečega krila s štirimi dvižnimi rotorji in enim pogonskim, ki skrbi za energijsko učinkovit vodoravni let. Zaradi takšne konstrukcije pogona ostane v zraku do 3 ure oziroma veliko več, če bi imel zgolj »dvižne« motorje kot velika večina dronov za civilno uporabo. Gre za zapleteno zasnovo, sestavljeno iz več kot 400 komponent, ultralahkih materialov in elektronike, ki jo najpogosteje srečujemo v vesoljski industriji. Kljub kompleksnosti vgrajenih sistemov je izjemo enostaven za uporabo, kar so dosegli z razvojem svoje lastne programske opreme C3P.
Razpon kril/dolžina trupa | 290/120 cm |
Vzletna teža | do 12 kg |
Hitrost križarjenja | 18 – 20 m/s |
Največja hitrost | 26 m/s |
Akcijski radij | Do 40 km |
Največja višina | 4000 m |



SQA eVTOL je lahko opremljen z več različnimi ukaznimi in nadzornimi podatkovnimi povezavami na frekvencah od 1 GHz do 5 GHz v konfiguracijah MANET ali MIMO.
Avtor fotografij: Miha Bratina
Prava stvar,kapo dol.
Ja,mi razvijamo komponente iz Hard metala in razvijamo novejše boljše materiale.
Lp
Odlična igrača, a za moj žep za večno nedosegljiva.