Razpis za subvencioniranje polnilnic za električna vozila zdaj končno primeren
Matjaž Ropret 15. marca 2025 ob 06:02

Družba Borzen je v imenu ministrstva za okolje, prostor in energijo po napovedih objavila popravke javnega poziva za subvencije za nakup električnih polnilnih mest za električna vozila. V njih je za domače polnilnice in pretežno tudi za tista v podjetjih (sklop B) odpravila nesmiselne tehnične zahteve, tako da zdaj po informacijah poznavalcev večina najbolje prodajanih polnilnih postaj ustreza razpisnim pogojem.

V izvirnem razpisu je Borzen, ali pa ministrstvo, kjer so pisali besedilo in tehnične zahteve, močno pretiraval predvsem s tehnikalijami za domače polnilnice, s čimer je bil poziv povsem neživljenjski. Ponudniki so se spraševali, ali sploh obstaja polnilnica, ki v celoti ustreza zahtevam. S popravki poziva je drugače, saj, malce poenostavljeno povedano, lahko izberete katero koli »dinamična« z ustreznimi varnostnimi elementi in zaščitami. Kupiti pa jo seveda morate pri slovenskem ponudniku (ne denimo v kakšni kitajski spletni trgovini), poleg nakupa same postaje lahko uveljavljate tudi subvencijo za njeno namestitev.

Iz tehničnih zahtev je tako izginilo mnogo prejšnjih določil. Tako denimo ni več zahteva MID-meter za obračunavanje po pretočenih kWh, podpora za protokol OCPP (komunikacija med polnilnim mestom in »upravljavcem«), naprava IMD za nadzor izolacijske upornosti, polnilnici ni treba imeti zaslona in zahtevana garancija je splošna dvoletna (po prejšnjih zahtevah bi moralo biti pet let garancije na zaslon), tudi za zunanjo namestitev je ohišje lahko iz aluminija in ni več določen dostop do njene notranjosti (prej so zahtevali odpiranje s ključem). Zdi se torej, da so odstranili vse zahteve, ki so zelo očitno izhajale iz sveta javnih polnilnih mest, a so jih v prvotnem pozivu uporabili tudi za domača.

Še vedno ostaja enako določilo, da je mogoče uveljavljati do 60 odstotkov cene polnilnice (»upravičenih stroškov«), vendar največ 700 evrov. Za stroške namestitve polnilnega mesta je omejitev upravičenih stroškov 50 odstotkov in največ 300 evrov. Na posamezno polnilno mesto tako lahko prijavitelj na razpis zaprosi za največ tisoč evrov subvencije. Ena od kritik na poziv je letela na to, da je mogoče uveljavljati zgolj stroške za eno polnilno mesto. Popravek poziva to spreminja, saj je posameznik upravičen do subvencije za največ dve polnilni mesti, torej skupno dva tisoč evrov.

Sredstva v javnem pozivu ostajajo nespremenjena. Za sklop A, torej domača polnilna mesta, letos 300 tisoč in prihodnje leto še 100 tisoč evrov. Kdor želi dobiti subvencijo, bo tako moral pohiteti, saj je v malhi le za nekaj sto polnilnic denarja.

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja