Raziskava: Telefoni nam pomagajo ohranjati stike z najbližjimi
PR 18. februarja 2019 ob 14:15

Današnji tempo življenja je zelo hiter. Ogromno časa preživimo v službah in na poti, če nam ostane še kaj časa za večerno telovadbo, pa se po koncu lahko odpravimo le še v posteljo. Posledično nam velikokrat zmanjka časa za druženje z našimi bližnjimi in prijatelji. K sreči pa nam pri vzdrževanju stikov zelo pomagajo pametni telefoni. Raziskava, ki jo nedavno izvedel Huawei, je pokazala, da nam telefoni omogočajo izmenjavanje nežnosti in izkazovanje naklonjenosti ljubljenim, tudi ko smo fizično daleč stran.

Huawei je raziskavo poimenovano ‘Katera zveza nam je bolj pomembna: mobilna ali ljubezenska?’ v Sloveniji izvedel v drugi polovici januarja in prvi polovici februarja na svojih družbenih kanalih ter v sodelovanju z medijem Siol.net. V njej je sodelovalo 1360 anketirancev, z njo pa je Huawei, ki je ob valentinovem predstavil tudi novi telefon P smart 2019, poskušal raziskati naše navade pri uporabi telefonov in vpliv telefonov na naše medosebne odnose.

Medtem, ko večina anketirancev telefon vzame s seboj tako rekoč povsod se večina vendarle strinja, da je pristen odnos z bližnjimi pomembnejši, če je seveda le ta možen. Kajti v primeru odnosov na daljavo so prav mobilni telefoni najbolj pogosto orodje za vzdrževanje stikov.

Huawei, ki sicer priznava pomembnost pametnih telefonov v naših vsakdanjikih, je želel z raziskavo tudi spodbuditi pristen stik z bližnjimi ter odgovoren pogovor o tem, kako, koliko in kdaj uporabljamo pametne telefone. Valentinovo pa je odlična priložnost, da razširimo glavno sporočilo, ki poudarja pomen pristnega človeškega stika in dejanske prisotnost.

Vrhunec kampanje je bila romantična večerja brez telefona, ki jo je za povabljene organiziral Huawei v restavraciji Sveti Florijan v Ljubljani. S tem je želel Huawei spodbuditi uporabnike telefonov, da ob valentinovem na prvo mesto postavijo svojo ljubljeno osebo in se ji popolnoma posvetijo. Vsi udeleženci so namreč za čas večerje telefone odložili v ‘varstvo’ in se popolnoma prepustili svoji ljubezni.

Kot del valentinove kampanje #SmartLove pa je Huawei predstavil tudi novi telefon P smart 2019, ki je popolna fuzija mode in tehnologije. Vsestranski telefon je odlikujejo velik 6,21-palčni zaslon, zmogljiv procesor Kirin 710 ter napredni AI-kameri na sprednji in zadnji strani, dopolnjujeta pa ga še dolgotrajna baterija in velika količina pomnilnika.

Rezultati raziskave

Slovenski uporabniki na svojih telefonih v povprečju dnevno preživijo kar precej časa. 44 odstotkov jih vsak dan na telefonu preživi od 3 do 5 ur, 39 odstotkov manj kot 3 ure, 15 odstotkov od 5 do 10 ur in 2 odstotka več kot 10 ur. Večina pa se tudi ne počuti varno, če odidejo od doma brez telefona (53 odstotkov). Doma je sicer telefon postal spremljevalec v vse prostore. 92 odstotkov uporabnikov ga ima pri sebi v dnevni sobi, kjer vse bolj postaja tudi upravljavec drugih pametnih naprav, 84 odstotkov uporabnikov ga nosi s seboj v spalnico, kar 72 odstotkov uporabnikov ga ima ob sebi pri kuhinjskih opravilih – morda tudi za prebiranje receptov na spletu, 58 odstotkov se s pomočjo telefona kratkočasi na WC-ju, 48 odstotkov uporabnikov pa ga ima s seboj tudi v kopalnici. Seveda pa je telefon stalni spremljevalec večine tudi, ko odidejo od doma. 62 odstotkov anketirancev ga ima s seboj vedno, ko odidejo od doma, 37 odstotkov v večini primerov, le 1 odstotek pa ima telefon s seboj redko.

Telefoni so postali tudi osrednja naprava pri navezovanju stikov in medosebnih odnosih. Večina se z novimi ljudmi, ki so jih spoznali, poveže prek družbenih omrežjih (polovica), 23 odstotkov se jih že ob prvem srečanju dogovori za pijačo, 20 odstotkov pa jih izmenja telefonsko številko. Raziskava je pokazala, da si partnerji najbolj pogosto med seboj prek sporočil pošiljajo emojije (40 odstotkov), nekoliko manj pa fotografije (16 odstotkov), spletne povezave (štirje odstotki) in t. i. GIF-e oziroma animirane slike (trije odstotki). Pri emojijih prevladuje ikona srca (34 odstotkov), sledijo pa ji poljub (20 odstotkov), objem (3 odstotki) in drugi (3 odstotki). Veliko ljudi svojo naklonjenost ljubljeni osebi izrazi tudi z besedami (34 odstotkov). Sporočila so sicer skoraj povsem nadomestila klice, saj jih za komunikacijo s partnerji uporablja kar 61 odstotkov anketirancev, medtem ko se jih za klic odloči 33 odstotkov. Tipkanje po telefonu v prisotnosti partnerja je sicer ena od najbolj motečih stvari (58 odstotkov), nekoliko manj pa partnerje moti igranje mobilnih iger (39 odstotkov) in pogovarjanje po telefonu (14 odstotkov).

Večina uporabnikov sicer pred svojimi partnerji ne skriva nobene sporne vsebine (85 odstotkov), tisti ki jo, pa imajo najbolj pogosto na telefonu besedilna sporočila (52 odstotkov), za katere ne bi želeli, da jih njihov partner vidi, temu pa sledijo tuje fotografije (37 odstotkov), njihove fotografije (34 odstotkov) in videoposnetki (14 odstotkov). Večina uporabnikov je sicer že flirtala prek sporočil (51 odstotkov), nekateri pa so se posluževali tudi aplikacij za zmenke, kot je na primer Tinder (20 odstotkov).

Anketiranci sicer v prvi vrsti prisegajo na pristne odnose in druženje v živo. 71 odstotkov bi jih lažje opustilo telefon, kot druženje s prijatelji, 57 odstotkov pa bi se jih raje odreklo telefonu, kot seksu za šest mesecev. Slovenskim uporabnikom sicer veliko pomeni tudi prosti čas, saj bi se jih le 24 odstotkov raje odreklo letnemu dopustu, kot svojemu telefonu.

Vseeno pa se uporabniki v večini strinjajo, da jim telefon pomaga pri ohranjanju stikov z njihovimi najdražjimi (83 odstotkov). 48 odstotkom telefon služi le za ohranjanje stikov, 21 odstotkom prispeva k odnosu s partnerjem, pri desetini ustvarja zmedo in nesporazume, pri devetih odstotkih pa spodbuja nemir in prepir. Partnerji anketirancev se sicer v večini primerov ne pritožujejo nad njihovo pretirano uporabo telefona (63 odstotkov), oziroma to počnejo le občasno (27 odstotkov).

Povzetek rezultatov raziskave si lahko ogledate tudi v videu: http://bit.ly/ljubezen-na-telefonih

Avtor PR
mm
Prebral(a) si sporočilo za javnost ali zgodbo oglaševalca. Morda je koristno, za naše mnenje o dotični storitvi ali izdelku pa spremljaj avtorske članke.
PR - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja