Škoda je predstavila osvežena modela Kamiq in Scala. Prenova ni zelo obsežna, a verjetno zadostna, da bo še posebej prvi od te dvojice še nekaj let skrbel za konkreten doprinos k lepim prodajnim uspehom češke znamke znotraj koncerna Volkswagen. Drugi dosega le približno tretjino številk manjšega in dražjega modela in njegov namen se zdi pretežno v tem, da približno desetih odstotkov tržnega deleža ne zavzame kakšna druga korporacija.

Lani je Škoda imela najbolje prodajati avto v Sloveniji (model Octavia z nekaj več kot 1.700 primerki), kot znamka pa se je s 5.564 avtomobili uvrstila na drugo mesto. Od teh jih je, tako ocenjuje direktor znamke Petr Podlipny, v tujino odpeljalo zgolj kakih tristo, kar je malenkost v primerjavi s (predkoronskimi) časi, ko je Škoda v Sloveniji prodala prek sedem tisoč evtomobilov letno, a so jih tretjino izvozili v tujini, še kakih 400 do 500 pa jih je bilo namenjenih izposojevalcem, tako da je »neto« številka znašala približno 4.500.
Kamiq je bil lani s 1.018 prodanimi drugi najuspešnejši Škodin model, malo pred Kodiaqom. Tudi sam razred malih SUV-jev (posplošeno rečeno) je med številčnejšimi, saj je predstavljal približno 13 tisoč od skupaj 48 tisoč prodanih vozil, torej več kot četrtino. Kamiq je bil na četrtem mestu, za Renaultom Captur, Volkswagnom T-Roc in Toyoto Yaris Cross, a pred dvema drugima Volkswagnoma (Taigom in T-Crossom). Po drugi strani kombilimuzine nižjega srednjega razreda, kamor se uvršča Scala, niso več v vrhu priljubljenost. Škodin model je bil s 334 prodanimi na osmem mestu. Tudi vnaprej Podlipny pričakuje podobne številke na letni ravni, torej tisoč Kamiqov in približno 350 Scal.
Oba sta oblikovno bolj prenovljena zunaj kot znotraj, kjer pa pomembno razliko naredijo serijski zasloni. Na sprednjem delu so nove luči, odbijači, maska hladilnika, zadaj prav tako luči in odbijač, napis in možnost električnega odpiranja prtljažnih vrat. Velika novost so (opcijski) matrični žarometi. Pred voznikom je zdaj v vsakem primeru digitalna površina, 8-palčna, ni več analognih merilnikov. Na voljo je tudi večji, 10,25-palčni »informacijski zaslon«. Sredinski zaslon infozabavnega sistema je zdaj v vsakem primeru 8,4-palčni, lahko tudi večji z navigacijo. Spodaj v konzoli in zadaj so skupno štirje priključki USB-C, od katerih vsak zmore polnjenje telefonov (in drugih naprav) s 45 W, kar je lepa pridobitev. Drobna, a koristna sprememba je tudi vključitev (vrnitev) tipk za nastavljanje intenzivnosti ventilacije na nadzorno ploščo klimatske naprave.
Motorne možnosti so tri, vse bencinske in prisilno polnjene, brez sistema blagega hibrida, dizelsko boste iskali zaman. Osnovni litrski trivaljnik zmore 70 kW, kot doslej, in je na voljo zgolj v povezavi s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Močnejša izvedba 1.0 tsi zdaj zmore 85 kW, štiri več kot prej (enako kot pri Volkswagnu T-Cross), na voljo pa je s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom (DSG). Enako velja za štirivaljni 1.5 tsi s 110 kW. Asistenčni sistemi so tudi nekoliko posodobljeni, med drugim je na voljo t. i. Travel Assist, ki nadgrajuje aktivni regulator hitrosti še z drugimi funkcionalnostmi.
Nivoja oprema sta le še dva namesto prejšnjih treh, imenovana Essence in Selection, pri prvem je notranjost taka, kakršna je, pri drugem so poleg standardne na voljo še tri druge možnosti. Poleg teh dveh ostaja v ponudbi ločena izvedba Monte Carlo s črnimi dodatki in platišči, panoramsko streho in serijskimi matričnimi žarometi.
Tisto iz uvoda, da se model z manjšimi merami in posledično tudi manjšim prtljažnikom, čeprav 400 l nikakor ni slabo (vendar slabše kot 467 l), ob približno tisoč evrov višji ceni prodaja bolje, glede na avtomobilski trg v zadnjem desetletju ni nič presenetljivega. Bolje gredo v promet atraktivnejši in povišani avtomobili, pri čemer je Kamiq menda še posebej všeč ženskam. Najbolj od vseh modelov v Škodini paleti. Kamiq se sicer začne pri malce manj kot 19.500 evrih, Scala tisočaka nižje, za spodobno motorizirano in opremljeno vozilo s kovinsko barvo pa raje računajte na vsaj 25 tisočakov ali proti tridesetim, če želite še samodejni menjalnik in najmočnejši motor.
Škoda se v Sloveniji še ne osredotoča na prodajo električnih modelov, le nedavno je izvedla akcijo z Enyaqom v izvedbi z manjšo baterijo za 35 tisoč evrov, kar omogoči tudi višjo subvencijo Eko sklada. Vse izvedbe z večjo baterijo pa gredo na trge, kjer so uvozniki že odvisni od dobah električnih modelov. V Sloveniji še naprej živijo od bencinskih, zato Enyaqa praktično ni na zalogi, Škoda pa se bo resno podala v električno pot z modeloma Elroq in Epiq. Prvi, ustreznica Karoqu, naj bi prišel v začetku prihodnjega leta. Drugi, katerega naloga bo postopno nadomestiti ravno Kamiqa, nekoliko kasneje, a tudi že lahko z letnico 2025. Do kdaj bosta aktualna tokrat predstavljena modela, pa je še nekoliko negotovo. Zagotovo vsaj tri leta, morda štiri, toda naslednikov z motorji na notranje zgorevanje verjetno ne gre več pričakovati.
Brez komentarjev