Nekaj časa je že jasno, da se Ford odpoveduje klasičnim osebnim avtomobilom. Kombilimuzine, karavani in enoprostorci so se pri tej znamki znašli v nemilosti, v prihodnje se bo preusmerila v drugačne karoserijske oblike, hkrati bo več poudarka dala električnim različicam, čeprav vsaj bencinskih še ne bo povsem zanemarila. Dizelske pa bi se utegnile kmalu posloviti, razen v »gospodarskem« programu.
Nedavno smo se še zadnjič vozili z odhajajočim S-Maxom, Fieste sploh nismo utegnili zapeljati na poslovilno vožnjo, smo pa naredili častni krog s Focusom, ki naj bi v prodajo vztrajal še dve leti. Ecosport je komajda omembe vreden in tako edina od zdajšnjih v novi Fordovi dobi ostaja Puma, ki letos ali prihodnje leto dobiva tudi električno oz. baterijsko različico. Ta bo verjetno glede pogona zelo podobno ali celo identična kot novi E-Tourneo Courier, prav tako v prihajanju sredi prihodnjega leta. Že prej, konec tega leta, naj bi bil v prodaji bencinski Tourneo Courier, mali večprostorski nadomestek za Fiesto in deloma tudi Focusa, odslej najcenejši avto v Fordovi ponudbi. Če bodo na oni strani Atlantika pri tej znamki poleg športnega Mustanga in (nepovezanih) derivatov z enako oznako prevladovali poltovornjaki, bo na tej očitno poudarek na SUV-jih in čim bolj prostornih »škatlastih« naslednikih enoprostorcev. (Saj se še spomnite C-Maxa in B-Maxa?) Vračajo se drsna stranska vrata, kar morda za tako vrsto vozila za pustolovščine, kot ga označujejo pri Fordu, ni napačno. Nekaj je tudi zanimivih predalčkov in podobnih rešitev, ki jih običajno ne srečamo. Take ideje smo zasledili že pri napovedi baterijskega Explorerja.
Tourneo Courier, ki ga bodo skupaj s Pumo izdelovali v tovarni v romunski Craiovi, je naslednik dozdajšnjega malega dostavnika Transit Courier, vendar s povsem potniško kabino (dostavni zadaj ni imel oken). Oblikovan je precej bolj moderno in všečno, čeprav bo marsikdo zanj še vedno uporabil opis iz naslova. Ford še ni razkril uradnih podatkov, nasploh je objavil zelo pomanjkljive, toda po tistem, kar se da najti, bo novi Courier z dolžino 4,34 m za 18 cm daljši in z 1,79 m za 3 cm višji od starega, ki je bil v prodaji od l. 2014. Zelo verjetno je tudi osnovan na enaki, vendar posodobljeni platformi, ali pa so vzeli kakšne elemente od Pume. Prtljažnik se bo povečal s 395 na 570 l oz. z 875 na 1198 l pri podrtih sedežih. Pri električnem bo »prtljažnik« še spredaj, velik 44 l, kar bo ravno dovolj za polnilni kabel, obvezno opremo in še kakšno malenkost. Tudi nosilnost je višja za 100 kg. Vlečna zmogljivost bo 1000 kg pri bencinskem in 700 kg pri baterijskem.
V primerjavi z dostavnikom bo notranjost precej bolj šik in digitalizirana, čeravno bo slednje še bolj izrazito v električnem, ki bo zagotovo že v osnovi precej dražji, medtem ko bodo pri bencinskem verjetno »lovili« čim bolj dostopno ceno (vsaj upam) in bosta tudi zaslona (z infozabavnim sistemom Sync 4) manjša ter ostali materiali nekoliko manj prestižni. Na voljo bo precej asistenčnih sistemov, kot se tudi spodobi, med njimi poleg aktivnega regulatorja hitrosti še držanje na sredini pasu, opozarjanje na prečni promet, pomoč v križiščih in pomoč pri vzvratni vožnji. Parkirna tipala tako zadaj kot spredaj naj bi bila del serijske opreme. V Fordu se zavedajo, da bo to dokaj oglato, široko in ne najbolj pregledno vozilo.
Bencinski motor bo znani litrski turbo trivaljnik s 125 KM, izbrati pa bo mogoče šeststopenjski ročni ali novi sedemstopenjski samodejni menjalnik.
Baterijski e-Tourneo Courier bo deležen povsem novega pogonskega sklopa, ker pa prihaja šele čez dobro leto, obstaja povsem realna možnost, da bomo pred tem z enakimi lastnostmi že videli tudi Pumo. Motor bo premogel natanko 100 kW (136 KM), medtem ko kapacitete baterije še ne razkrivajo, kot tudi ne predvidenega dosega na testu WLTP. Nekaj pa se da razbrati iz drugih podatkov, ki so jih objavili. Povedali so namreč, da se bo na 11-kilovatni polnilnici z izmeničnim tokom od 10 do 100 odstotkov napolnil v slabih šestih urah, na hitri z enosmernimi tokom od 10 do 80 odstotkov v 35 minutah in za 87 km vožnje v 10 minutah (pri čemer bo najvišja moč polnjenja 100 kW). Sklepamo lahko, da bo baterija imela malo čez 50, morda 55 kWh ur zaloge in da bo uradni doseg nekje med 360 in 380 km. Toda za več uradnih informacij bo treba še malo počakati.





















Brez komentarjev