Prvi april – Google ne kupuje Huaweija in Samsung ne gre na iOS
Matjaž Ropret 1. aprila 2020 ob 06:45

Ta članek je sprva nosil naslov Google – Huawei in Apple – Samsung, korona sili proizvajalce telefonov v neverjetna partnerstva, kot pa ste verjetno vsi dokaj hitro ugotovili, je bil zgolj prvoaprilska potegavščina. Malce razvedrila, ki smo ga pripravili skupaj s portalom Mobile.si. Mislimo, da so bile tako besedilo kot fotografije dovolj posrečeni, da lahko ostanejo objavljeni, seveda pa nič od tega ni resničnega.

Originalna, izmišljena novica

Trenutna situacija na trgu pametnih telefonov (in nasploh) od proizvajalcev zahteva drastično razmišljanje in poteze, ki jih v običajnih razmerah niti slučajno ne bi videli. Vendar gre za preživetje in nadaljnjo blaginjo, rešitev pa je, kot že tolikokrat doslej, v združevanju. Le da se tokrat napovedujeta najbolj neverjetni poroki – med Googlom in Huaweijem ter Applom in Samsungom.

Huawei je minuli teden predstavil telefone P40 in P40 Pro, ki imajo brez Googlovih aplikacij in tržnice Google Play precej manj možnosti za uspeh, kot bi jo zaradi svoje (izjemne) strojne opreme imeli sicer. Kitajski proizvajalec je v načrtu imel poskus s svojim ekosistemom, poleg trgovine AppGallery je med drugim prestavil še svoj protokol za prenašanje vsebin na druge naprave, videokonferenčno aplikacijo MeeTime in navidezno pomočnico Celio. Vendar nazadnje prišel do spoznanja, da vse to verjetno ne bo dovolj in da je bolje prodati telefonski oddelek, dokler je še veliko vreden. Kupec pa je Google za 28 milijard dolarjev (25,5 milijard evrov).

Prišli smo do spoznanja, da naša tržnica preprosto ni dovolj dobra. Trenutna založenost z aplikacijami je kljub skoraj nečloveškim naporom skromna in v doglednem času je ne bi mogli dovolj izboljšati, da bi bili na trgu konkurenčni. Zato smo morali poiskati drugo možnost in Google kot strateški lastnik se je pokazal za najboljšo rešitev v danem trenutku,

je prodajo komentiral prvi človek Huaweijevega telefonskega oddelka Richard Yu. Predvidoma se bo s svojo ekipo preselil k ameriški korporaciji, kjer bo neposredno pod direktorjem za potrošniške naprave Rickom Osterlohom.

Slednji je posel pojasnil z Googlovega vidika: »Zadnja leta smo poskušali prodreti s telefoni Pixel, dosegli nekaj uspeha pri entuziastih, ni pa nam uspelo v množičnem segmentu. Tu je Huawei močan in zato pričakujemo, da bomo z njihovimi izdelki, podkrepljeni z odlično Googlovo programsko opremo, ogrozili vodilne proizvajalce.« Najverjetneje to pomeni konec Pixlov, fotografska tehnologija s teh modelov pa se bo preselila v modele serij P in Mate.

Za to tehnologijo se je menda potegoval tudi Samsung, ki pa je nazadnje našel drugega partnerja. Napovedal je namreč, da bo z Androida prešel na sistem Applov operacijski sistem iOS (oz. iPadOS). Sprva za tablice, kasneje pa morda tudi za telefone. Takole je na prvi pogled šokantni prestop pojasnil Samsungov direktor za mobilne naprave Roh Tae-moon: »Android je v določenih pogledih zašel v slepo ulico, še posebej pri tablicah, saj tam sistem že leta ne napreduje, zaradi česar so naši izdelki kljub izvrstni strojni zasnovi nekonkurenčni. Applova podpora za miško v sistemu iPadOS je bila še zadnja potrditev, da je čas za zamenjavo.« Applov izvršni direktor Tim Cook pa je dodal, da s Samsungom razširjajo nabor naprav in cenovnih pozicij svojega ekosistema, hkrati pa tudi proizvodne kapacitete v trenutnih negotovih časih.

Prve tablice Samsung s sistemom iPadOS bi lahko videl letos poleti, s katerim OS-om bo v prodajo prišla serija Galaxy S30 prihodnja pomlad, pa je ta čas še negotovo.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
2 komentarja

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja