PRVIČ VIDENO: Zanimiva flotilja Oplovih dostavnikov
Marjan Kodelja 10. junija 2024 ob 11:07

Opel je predstavil trojec lahkih gospodarskih vozil z raznolikimi pogoni, konfiguracijami in možnostmi predelav, s katerimi namerava izzvati avtomobilske znamke z največjimi deleži v tej kategoriji vozil na slovenskem trgu.

Čeprav je Opel z »nami« že 125 let, je manj znano, da je že kmalu na začetku 20 stoletja izdelal manjše tovorno vozilo, predhodnika »kombijev«, ki se je še posebej izkazal kot reševalno vozilo v prvi svetovni vojni. Danes sicer podjetje na sodi med največje znamke na slovenskem trgu, vendar je kljub temu lani zabeležil dvomestno rast, ki se letos nadaljuje. To velja tudi za kategorijo lahko gospodarnih vozil, v kateri si po velikosti sledijo vozila Combo, Vivaro in Movano. Za širšo javnost je zanimiv predvsem prvi, ki je kot enoprostorno vozilo na voljo še v potniški izvedbi (osebno vozilo).

 ComboVivaroMovano
Klasičen pogonbencinski, dizelskidizelski (88, 106 ali 130 kW)dizelski (88, 103 ali 132 kW)
zmogljivosti (EV)100 kW (136 KM), 135 km/h100 kW (136 KM), 130 km/h –
polnjenje (EV)11 kW (AC), 100 kW (DC)11 kW (AC), 100 kW (DC) –
doseg (EV)do 346 kmdo 224 km (50 kWh) ali do 350 km (75 kWh) –
Dolžina (prostornina)4,4 ali 4,75 m4,98 ali 5,33 m (višina 1,9 m)do 17 m3
cenaod 19.990 €od 27.990 €od 27.090 €
cena (EV)od 32.890 €od 40.590 € –
Predstavitev   

Na predstavitvi vozil v prisrčno izbrani Hiši kranjske čebele v Višnji Gori, mimogrede, če imate čas, jo obiščite (ne bo vam žal), so velik poudarek dajali storitvi predelave tovornih vozil, predvsem največjega Movana. Ne samo v »avtodom«, temveč v različne konfiguracije, ki jih potrebujejo podjetniki. Pri tem je zanimivo, da veliko tovrstnih predelav izvedejo v Sloveniji, da kupcem na naročeno vozilo ni treba predolgo čakati.  

Manjši Combo je lahko opremljen z vsemi tremi pogoni (bencinski, dizelski električni), srednje velik Vivaro samo z zadnjima dvema in največji zgolj z dizelskim motorjem (2,2-litrski z možnostjo osem stopenjskega samodejnega menjalnika). Poleg tega se je Opel potrudil in vanje vgradil cel kup asistenčnih sistemov, ki so vozniku močno v pomoč ter izboljšal funkcionalnost in ergonomijo notranjosti. Zagotovo boste med drugim veseli zaslona namesto vzvratnega ogledala v tovorni različici Movana, kateremu sliko zagotavljajo kameri na vzvratnih ogledalih in nad vrati tovornega prostora. Sicer tovrstna vozila odlikuje bogata izbira konfiguracij. Od polne tovorne različice, preko kombinacije sedežev in s predelno ali zamreženo steno ločenega tovornega prostora, do potniškega Comba.

Kot okoljsko primernejši mestni dostavniki znajo biti zanimive električne različice, za katere pravijo, da nosilnost in prostornost ni okrnjena na račun vgradnje baterij. Električne izvedbe imajo obvolanski ročici za izbiro ene od treh ravni regenerativnega zaviranja.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja