PRVIČ VIDENO Prenovljeni Renault Captur: Če se v njem vozijo velikani, čemu bi potem mi imeli težave?
Marjan Kodelja 11. septembra 2024 ob 09:49

Podjetje GA Adriatic je začetek prodaje prenovljenega Capturja okronala s predajo trinajstih avtomobilov ljubljanskemu košarkarskemu klubu Cedevita Olimpija.

Novi Captur ni novost. O prenovi smo podrobno pisali že, ko je potekala globalna predstavitev, zato se nima smisla podvajati. Povedati nameravam najbolj pomembno o vozilu, za katerega pravijo, da je njihov najbolje prodajani mestni kompaktni križanec. Temu primerno visoko so postavljeni prodajni cilji. Dva tisoč primerkov letno. Presodila bo cena, kakovost izdelave in morda tekmeci, ki so v razredu B močnejši kot leta 2013, ko je na ceste zapeljal prvi Captur.

 EvolutionTechnoEsprit Alpine
TCe 9021.790 €23.190 € 
Mild hybrid 140 24.990 € 
Mild hybrid 160 EDC 26.990 €28.990 €
E-Texh145 full hybrid27.590 €28.890 €30.890 €

Ponudba francoskega proizvajalca je trenutno nadvse zanimiva. Štirim električnim modelom, Megane in Scenic že poznamo, »Petka« (Renault 5) k nam prihaja prihodnje leto, Katrco (Renault 4) pa predstavljajo naslednji mesec, dela družbo sedem modelov s klasičnimi motorji in večinoma okrepljeni s hibridnim sklopom. Captur sodi v spodnji razred in je temu primerno poleg Clia verjetno daleč najbolj zanimiv. Osnovnemu »tceju« sledita dva blaga hibrida in polni hibrid z električnim in 1,6 litrskim bencinskim motorjem. Po specifikacijah naj bi zagotovil 80 odstotkov električne vožnje po mestu in doseg tja do tisoč kilometrov ob porabi od 4,6 litra naprej. Ker so zmogljivosti vozila (moč, navor) močno odvisne od napolnjenosti baterije, so dodali tipko e-save, ki zagotovi, da napolnjenost baterije nikoli ne pade pod 40 odstotkov. Pri srednjih motorjih (glej tabelo) je možno izbirati med 7-stopenjskim samodejnim (z dvojno sklopko) in ročnim menjalnikom.

Captur je prenovljen tako zunaj, kot znotraj, pravijo, da še najbolj spredaj in manj drugje, vendar dovolj, da so razlike zlahka opazne. Podobno je v notranjosti, kjer je osrednji zaslon, na katerem »teče« Google, zrasel na dobrih 26 centimetrov (10,4-palca). Zadnja klop je premična, s čimer se odločimo, ali želimo več prostora za noge ali v prtljažnem prostoru. Dobrodošla je še ena dodatna tipka (oziroma stikalo), ki je povezana z varnostnimi sistemi. Ko jih nastavite, dovoljen je na primer izklop opozarjanja v primeru prekoračitve hitrosti, jih sočasno aktivirate s preprostim pritiskom nanjo po vsakem vžigu avtomobila. Neprimerno preprosteje od vsakokratnega iskanja in spreminjanja v menijih infozabavnega sistema.

Odločitev, da namesto svojega vgradijo Googlovo okolje, je vsekakor pogumna. Z njim dobite odzivno okolje, neposredni dostop do zemljevidov in pomočnika, ki za enkrat ne govori slovensko, ter cela kup aplikacij, ki postanejo dostopne na zaslonu avtomobila in ne zgolj telefona, a po drugi strani bomo imeli v svojem okolju še eno napravo, ki neutrudno zbira naše podatke. Večinoma smo se na to navadili, a vseeno je dobro vedeti, kakšne so slabosti.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja