Trend kaže, da v avtomobilih s tradicionalnim pogonom primat prevzemajo bencinski motorji. Kljub temu so na predstavitvi osveženega modela Sportage z veseljem najavili izvedenko z dizelskim motorjem. Na priključnega in običajnega hibrida pa bomo morali počakati do konca leta.
Kia stavi na uravnoteženo mešanico pogonskih sklopov, kar bo držalo vodo vsaj še nekaj let. Glede na napovedi bo delež novih vozil z običajnim pogonom (ICE oziroma MNZ), pravim in priključnim hibridom 68-odstoten. Nato se bo postopoma zmanjševal, da bi bil čez pet let (2030) le še 36-odstoten. Pod pogojem, da se bo nadaljevala rast prodaje električnih vozil. Vsekakor to pomeni, da je »klasika« za kupce še vedno pomembna. Kakor tudi model Sportage za znamko Kia. Od leta 1994 so jih po zemeljski obli prodali 7 milijonov, od tega dobrih 13 tisoč pri nas. Da bi ohranili zanimanje zanje, je aktualna peta generacija dočakala prenovo. Oblikovne spremembe so subtilne, a dovolj konkretne, da je zunanji videz sodobnejši in obenem nosi prepoznavni pečat, medtem ko so tehnološke nekoliko večje, a vsaj na prvi pogled manj opazne. Znotraj v oči bode prenovljeni volanski obroč s kapacitivnimi tipali, na podlagi katerih sistem oceni, ali ga med vožnjo držimo. Nov je infozabavni sistem, ki je skupaj z nadgrajenimi pomočniki vzet iz za Kio prestižnega modela EV9.





Sodoben videz armaturne plošče poudarjata dva velika 31-centimetrska zaslona, ki se prijetno zlivata eden v drugega, in sistem za prikaz informacij na vetrobransko steklo (25-centimetrski zaslon HUD). Glede na videno podpira barve in poleg osnovnih podatkov, pomembnih za vožnjo in navigacijo, pokaže še kakšnega več. Zanimiva funkcija je tudi plačevanje parkirnine z avtomobilom. Pričakovano pri nas še ne deluje, a menda bo, in sicer tako, da bo lastnik sklenil naročniški odnos s proizvajalcem avtomobila. Ravno tako je na voljo večina pomočnikov, med katerimi je nov nadzor stabilnosti pri bočnem vetru. Kajpada je njihov nabor odvisen od izbrane opremske različice oziroma dodatne opreme.
S prenovo vozila niso skrčili ali raztegnili. Mere ostajajo enake oziroma v primeru višine podobne. Dolžina 4,54 metra, širina 1,86 metra, višina 1,64 metra in medosna razdalja 2,68 metra. Kar zadostuje za udobno sedenje na zadnjih sedežih in od 562 do 1751 litrov prostornine za prevažanje prtljage.
Motorja sta dva in tako bo ostalo do konca leta, ko bomo predvidoma dočakali oba hibrida. O njima ne vemo prav veliko, z izjemo tega, da bo priključni hibrid zagotavljal največ moči (212 kilovatov, 288 konjskih moči). Do takrat je na voljo ne več 1,5, temveč 1,6-litrski bencinski motor s 110 ali 132 kilovati ter 1,6-litrski dizelski motor v konfiguraciji 48-voltnega blagega hibrida s 100 kilovati. Pogon je bodisi na sprednja ali vsa štiri kolesa (AWD), menjalnik pa je 6-stopenjski ročni ali 7-stopenjski samodejni DCT.

Cene so v mejah, ki trenutno veljajo za vozila v segmentu C-suv (z izjemo kitajskih modelov). Za Sportage z bencinskim motorjem boste v primeru odločitve za njihovo financiranje odšteli od 33.999 evrov in za dizla od 36.999 evrov naprej. Če se odločite za plačilo z gotovino, kar je redkost, potem priznajo popust v višini štiri tisoč evre.
Brez komentarjev