PRVIČ VIDENO Mercedes-Benz Razred V: Kombiji dobivajo tehnologijo iz osebnih avtomobilov
Matjaž Ropret 13. maja 2024 ob 13:15

Če ste bili kdaj deležni »VIP prevoza,« obstaja zelo velika verjetnost, da so vas peljali z Mercedesom razreda V. Dotični prestižni kombiji se v tej vlogi odlično obnesejo in v novi izvedbi bodo še boljši tudi za voznike, saj so tehnološko bistveno nadgrajeni.

Gre pravzaprav za tri vozila. Osrednji razred V so kombiji z motorji na notranje zgorevanje. EQV označuje na pogled skoraj enake povsem električne izvedbe, ki so bile tudi deležne (notranje) prenove. Tretja različica pa je Marco Polo, tovarniška predelava v avtodom z dvižno streho (kjer lahko spita dva popotnika). Glavni poudarek tokratne prenove je več serijske opreme, dodatna tehnologija, ki približa te kombije osebnim avtomobilom, slovenščina v izbirnikih infozabavnega sistema, še več elegance in prefinjenosti, pa tudi impozantnosti pri zunanjem videzu

Ponudniki že omenjeni prevozov za pomembneže (denimo z letališča do hotela, bo večjih dogodkih in podobno) so ena glavnih »ciljnih skupin« za ta vozila. Druga vrsta kupcev so podjetniki, ki kombi čez teden uporabljajo za poslovne, čez vikend pa za zasebne (družinske) namene. Vseh ostalih je bistveno manj, bolj za vzorec. Seveda še nekaj tistih, ki si omislijo avtodomarsko izvedbo.

Iz osebnih vozil, denimo razredov C in E, je v V prišlo 11 asistenčnih sistemov, s katerimi so sicer kombiji običajno bolj skopi. Pa matrični žarometi s 84 individualno krmiljenimi diodami in 650 m dolgim snopom, infozabavni sistem z dvema 12,3-palčnima zaslonoma, ki zdaj zna slovensko. Vsaj pisno, pogovarjali se bomo z Mercedesi lahko čez kaki dve leti (oktobra 2026 je tudi zakonski rok za zagotovitev tega), ambientalna osvetlitev s 64 barvami in še kaj.

V ponudbi so tri izvedbe dvolitrskega dizelskega motorja in bencinski motor (za katerega ne najdem podatka o prostornini), ki ga bo verjetno izbralo zelo malo kupcev. Pri dizlih uvoznik pričakuje daleč največ zanimanja za najmočnejšega, pri opremi pa za tretjega od štirih nivojev (Avantgarde). Dolžine so sicer tri, tu pa je izbira odvisna od tega, kaj bi kdo s kombijem rad prevažal. V vsakem primeru lahko računate, da boste za omenjeno kombinacijo motorizacije in opreme odšteli kakih 90 tisoč evrov. Marco Polo se začne pri 95, povsem električni EQV, ki glede pogona in kapacitete baterij ni bil deležen sprememb, pa pri stotih tisočakih.

Cenik

Dolžinekratki4.895 mm (610 l prtljažnika)
 dolgi5.140 mm (1.030 l)
 ekstra dolgi5.370 mm (1.410 l)
Ostale mere širina 2.249 mm, višina 1.901 – 1.908 mm
Pogonski sklopV 220d (pogon zadaj ali 4Matic)dizel, 1.950 cm3 120 kW, 380 Nm, 9-stopenjski samodejni menjalnik, 11 s od 0 do 100 km/h (kratki), 180 km/h
 V 250d (tudi 4Matic)dizel, 1.950 cm3 140 kW, 440 Nm, 9-stopenjski samodejni menjalnik, 9,6 s, 200 km/h
 V 300d (tudi 4Matic)dizel, 1.950 cm3 174 kW, 500 Nm, 9-stopenjski samodejni menjalnik, 7,9 s, 220 km/h
 V 300 (pogon zadaj)bencin, 170 kW, 370 Nm, 9-stopenjski samodejni menjalnik, 8,1 s, 200 km/h
 EQV 250 (pogon spredaj)električni, baterija 60 kWh, doseg 264 km, 150 kW, 362 Nm 10,3 s, 140 (160) km/h
 EQV 300 (pogon spredaj)električni, baterija 90 kWh, doseg 418 km, 150 kW, 362 Nm, 12,1 s, 140 (160) km/h
Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja