PRVIČ VIDENO Lynk & Co 08: Ali potrebujemo hibrida z 200 kilometri električnega dosega?
Marjan Kodelja 2. oktobra 2025 ob 11:20

Znamka Lynk & Co, ena številnih znotraj koncerna Geely, misli, da ga! Zakaj bi se drugače sploh trudili v priključni hibrid »vtakniti veliko baterijo, ki tolikšen doseg dovoli. Priznam, da sem vsaj malo zmeden.

Ves čas se mi po glavi mota hipotetično vprašanje. Ali ne bi bilo »pametneje« 40 kilovatnih ur veliko baterijo podvojiti ter nula-osmico spremenili v popolnoma električno? Morda ne bi nudila tisoč kilometrov kombiniranega dosega, a še vedno bi bil dovoljšen za družinski avtomobil. Kar v prvi vrsti je. Še nekaj mi ne gre iz glave. Lynk & Co ne moremo šteti za čisto kitajsko podjetje, kljub temu da je v lasti Geelyja in so večino avtomobilov izdelali onkraj Velikega zidu, a vseeno kaže na preprost trend. Dober avtomobil ni poceni, pa če ga izdelujejo na »Luni«. Edina razlike je le v tem, da so Kitajci bolj radodarni pri vgrajeni opremi.

08 zasnove ne deli z Geelyjevimi električnimi modeli, čeravno je organizacija digitalne instrumentne plošče in sredinskega zaslona sumljivo podobna, temveč z Volvom XC60. Z dobre 4,8 metra dolžine ni najmanjši, prej primerno velik družinski avtomobil, grobo primerljiv s Peugeotom 5008. Oblikovno je korekten, sploh ne grd, a se hitro izgubi v množici podobnih. Izraz generično oblikovanje bom očitno še večkrat uporabil. Glede na dolžino je logično, da je prostora v kabini in prtljažniku (540 litrov) razmeroma dovolj. No ja, nekaj zagotovo zasede baterije in priključno hibridni pogon sistemske moči 257 kilovatov (345 konjskih moč), 615 Nm navora in pospeškom slabih sedem sekund do sto. Nič pretresljivega, a dovolj za avtomobil z maso praznega 2,1 toni. Nadaljnje dlakocepljenje pogona razkrije 1,5 litrski štirivaljni bencinski motor (120 kW, 230 Nm), 155-kilovatni električni motor (350 kW), pogon na sprednji kolesi in 3-stopenjski samodejni menjalnik. O porabi fosilnega goriva nima smisla razglabljati na dolgo in široko, saj je preveč odvisna od redoljubnega polnjenja baterije.

Da je za priključni hibrid nadpovprečno velika, sem že omenil. Dovoli 11-kilovatno polnjenje z izmeničnim in 85-kilovatno z enosmernim tokom. Slednje je dobrodošel dodatek, ki omogoča uporabo hitrih polnilnic med daljšimi vožnjami. Pod pogojem, da ste pripravljeni plačevati visoko ceno na kilovat, ki pogosto navrže večji strošek po prevoženih 100 kilometrih kot v tem času porabljeni litri bencina. Upoštevajoč porabo 20,6 kilovatne ure na sto kilometrov.

Najbrž ni težko uganiti, da vse to ni ravno poceni. Izvedbi sta dve. Core z lepim nabor opreme in tremi izbirami barve ter More s še malce boljšo opremo in petimi barvami. Za prvo boste odšteli 49.990 in za drugo 53.990 evrov. Saj sem dejal, da dobri avtomobili niso poceni. Četudi so kitajski!

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja