PRVIČ VIDENO KGM SsangYong Tivoli in Torres EVX: Znamka »SsangYong« se poslavlja z dvema novitetama!
Marjan Kodelja 4. oktobra 2024 ob 16:45

Po večletni odsotnosti se na slovenske ceste vrača manjši križanec razreda B domačega imena Tivoli, medtem ko je sploh prvič nanje zapeljala električna izvedba Torresa!

Po desetletjih se poslavlja blagovna znamka SsangYong, ki jo bo zamenjal logotip podjetja KGM, že nekaj časa lastnika korejskega proizvajalca avtomobilov. A ker se je pri nas ime prijelo, ga nameravajo uporabljati do konca leta!

Spremenjeno lastništvo je več kot očitno na obeh novih modelih, ki bosta popestrila ponudbo in pritegnila še kakšnega dodatnega kupca. Z dosedanjo prodajo so sicer zadovoljni, saj poteka po načrtih. V prvih osmih mesecih so prodali 150 vozil. O novostih zaenkrat na kratko, kajti mene in vas bolj kot tehnični podatki, ki jih zlahka preberete na spletu, zanima, kako se obneseta na cesti. Po krajši današnji vožnji tega še nočem ocenjevati!

Tivoli poganja 1,5-litrski bencinski motor (GDi-T) z močjo 120 kilovatov (163 konjskih moči) in 280 Nm navora, v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom, sodobnim infozabavnim sistemom, pri čemer Android Auto deluje samo prek kabla, ter vrsto pomočniki, med katerimi, spet zaenkrat, ne boste našli prilagodljivega (radarskega) ohranjevalnika hitrosti. Pravijo, da mali Tivoli neposredno »napada« Suzuki Vitaro, s konkurenčno ceno, več navora in močnejšim motorjem. Ima pa tudi vsaj en minus. Zaenkrat ne bo mogoče kupiti izvedbe s štirikolesnim pogonom. Poleg razmeroma dobre opremljenosti in zanimivega videza bo adut 4,2 metra dolgega vozila cena, ki se začne pri dvaindvajsetih tisočakih.

Da imate pred sabo Torresa z električnim pogonom, priča spremenjena armaturna plošča in sprednja maska. Vlogo reber med sprednjima žarometoma, ki sta ožja, prevzamejo prekinjeni svetlobni elementi. Hkrati je zaprt del maske pod to linijo, saj reže za hlajenje motorja niso potrebne. Še več sprememb boste opazili znotraj. Armaturna plošča je manj razgibana (bolj ravna) z zaslonoma, postavljenima tesno skupaj, medtem ko sredinska plošča manj zapira sprednji del potniške kabine. Ta zaradi tega daje občutek zračnosti in prostornosti.

Korejci se trudijo biti drugačni od drugih proizvajalcev električnih avtomobilov, zato so se odločili za neobičajno potezo: garancijo, da kapaciteta baterije (73 kilovatnih ur, 72 neto) ne bo padla pod 70 odstotkov do milijona prevoženih kilometrov. Drugače sledi brezplačna menjava. Baterijo vrste LFP, prijazno jim jo je odstopil kitajski proizvajalec avtomobilov, je mogoče polniti z 11-kilovatnim izmeničnim tokom in 120-kilovatnim enosmernim tokom. Ker zadnje ni ravno veliko, zna to biti manjša slabost 4,7 metra dolgega vozila, ki obljublja 462 kilometrov dosega (po WLTP).

Električni Torres poganja sinhroni elektromotor z močjo 152 kilovatov (206 konjskih moči) in navorom 339 Nm. Največja hitrost je omejena na 175 kilometrov na uro, pospešek od nič do sto kilometrov pa znaša 8,1 sekunde. Zanj hočejo dobrih 36 tisočakov (36.499), čemur velja odšteti še subvencijo (šest tisočakov in pol).

Kako naprej? Naslednje leto bo KGM na slovenskem trgu predstavil dva nova modela. O imenih še niso hoteli govoriti, a so dejali, da bo eden namenjen razredu, kjer ta blagovna znamka še ni prisotna.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja