PRVIČ VIDENO Hyundai Santa Fe: Se vam res ne bo kolcalo po DIZLU?
Marjan Kodelja 23. septembra 2024 ob 06:11

Avtomobili preprostejše uniformirane »škatlaste« oblike brez pretiranih oblin so marsikomu všeč in še prostornejši so. Obenem s tem »velikanom« Hyundai maha v slovo dizelskemu motorju.

Obisk Kitajske, natančneje trikotnika mest Šenžen, Dongguan in Gvangžou, je potrdil prepričanje, da prestižni avtomobili – besedice, ki opisuje prežvekovalsko prebivalko slovenskih hlevov zaradi spoštovanja do proizvajalcev ne bom uporabil -, postajajo vse večji in vse bolj »škatlaste« oblike. Kvader se vrača iz dokaj razumljivega razloga. Mnogo preprosteje je oblikovati prostorno potniško kabino s poudarkom na udobju. Prostornost in udobje ob za moj okus prijetnemu oblikovanju notranjosti, mi je najprej prišlo na misel ob pogledu na prenovljenega Santa Feja!

Hibridni pogon1,6 litrski bencinski motor T-GDI, 158 kW (215 KM), 367 Nm,
Priključni hibrid1,6 litrski bencinski motor T-GDI, 186 kW (253 KM), 367 Nm,
Baterija priključnega hibrida13 kWh (neto)
Menjalnik6-stopenjski samodejni
Zmogljivostinajvišja hitrost 180 km/h, pospešek 9,7 ali 9,3 s na 100 km/s
Mere / medosna razdalja4.830 x 1.720 x 1.900 mm / 2.815 mm
Prtljažnik 5 sedežev/podrta zadnja klop (HEV)711 / 2.032 litrov
Prtljažnik 5 sedežev/podrta zadnja klop (PHEV)704 / 2.025 litrov
Cena (HEV)od 49.990 €
Cena (PHEV)od 59.400 €

Od spredaj rahlo spominja na kakšnega Roverja, ob spregledu luči oblike stilizirane črke H (od kod ta nora ideja), medtem ko boste nad zadkom navdušeni ali nad njim vihali nosove. S čistimi linijami in ravno odsekan je dokaj zanimiv in samosvoj. Čiste linje se ponovijo znotraj na velikem zaslonu, ki se izpred voznika razprostira proti sredini vozila, ravno odsekani armaturni plošči in veliki sredinski konzoli. Sprednja sedeža si zlahka zamišljam v orbitalni kapsuli Dragon, ko te na zadnji klopi in zanjo pričakuje obilna prostornina. Prostor je tisto, česar v tem avtomobilu poredko zmanjka! Kakor koli obračate moje besede, je gledano oblikovano, nekaj na dlani. Oblika vozila je samosvoja, zato bo od vsakega posebej odvisno, ali mu je bolj ali manj pri srcu.

31-centimetrska zaslona (12,3-palčna) sta nanizana eden poleg drugega, kar daje zanimiv videz voznikovega dela armaturne plošče, ki ima na voljo še projekcijo pomembnih podatkov na vetrobransko steklo v višini oči. Santa Fe se ponaša s sistemom Bluelink in grafičnim vmesnikom (uporabniškem okolju), ki združuje navigacijski in vmesnik »plošče« z instrumenti ter izboljšuje vizualno izkušnjo.

Za razliko od prostornosti je snovalce prenovljenega avtomobila racionalnost vodila ob izboru pogonskih sklopov. Lagal bi, da mi tozadevni minimalizem ni niti malo všeč. Včasih zna biti manj bolje, saj ti ni treba tehtati med številnimi pogonskimi sklopi. Dva sta. Hibridni (podrobnosti so v tabeli) ali priključno hibridni. Izberi ali pusti. Priključni hibrid s praktično enako baterijo kot v prejšnji generaciji je nadomestek dizelskega pogona (tega ni več), saj ob disciplini rednega nočnega polnjenja poskrbi, da je poraba bencinskega motorja nižja. Morda celo primerljiva s porabo varčnega dizla, kar bi bilo smiselno preveriti na daljši vožnji. Hibrid je poleg dvokolesnega na volje v izvedbi s štirikolesnim, ki je standard v priključnem hibridu.  

Kajpada ima prenovljeni Santa Fe vse običajne pomočnike. Zanimivo bo videti, kako deluje opozarjanje na hitrostne omejitve, kajti zadnje čase opažam, da so slovenske posebnosti v prometnih predpisih za veliko avtomobilov težak oreh. Nikakršnih pomislekov pa ne sproža jamstvo. Kratko in jedrnato. Pet let brez prevoženih kilometrov in osem let ali 160 kilometrov na baterijo priključnega hibrida. Izbirali boste med desetimi barvami zunanjosti in petimi notranjosti in poleg pet sedežne je na voljo še šest/sedem-sedežna izvedba.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja