Ford s prenovljenim potniškim kombijem nagovarja zagovornike tradicionalnih dizelskih hlapov, neopredeljene, ki nihajo med molekulami bencina in elektroni, ter prepričane v prihodnost slednjih. S tem postaja eno najbolj vsestranskih poslovnih ter vozil za velike oziroma aktivne družine.
Pred Fordom je očitno zanimivo leto. V prvem četrtletju so beležili 39-odstotno rast prodaje osebnih avtomobilov (trg je v istem času zrastel za 5 odstotkov) in 34-odstotno (trg 15 odstotkov) v segmentu malih gospodarskih vozil. Letos bodo predstavili še prenovljeni Pumo in Kugo ter popolnoma električnega Explorerja (prva vozila naj bi k nam prišla že julija). Obenem napovedujejo, da bodo do konca leta prodali približno 180 potniških izvedb kombijev Custom, ki ohranja večino tistega, kar mi je bilo pri njem vedno všeč, in izboljšuje, kar je za marsikoga pomembno. Poleg prostornosti, udobja, raznovrstnosti pogona in različic (konfigurator), še nosilnost in vlečno silo.
Po zatonu kategorije enoprostornih vozil so potniške izvedbe sicer tovornih kombijev vse pogostejša izbira velikih družin. Sam bi tem dodal še aktivne družine, ki pogosto že na krajše izlete, kaj šele na dopust, tovorijo polovico svoje lastnine in se glavi družine ne ljubi vsakič znova igrati »tetrisa«. Seveda pa so tu še klasični poslovni kupci, ki kombije potrebujejo za opravljanje svoje dejavnosti.
Kot je običaj ob prenovi, ima prenovljeni Tourneo Custom kozmetične popravke, med drugim ga je mogoče obuti v 19-palčne pnevmatike, a obenem ohranja prepoznano obliko, ki je vsaj po mojem mnenju ena zanimivejših v floti potniških kombijev. Spremembe pa niso zgolj oblikovne. Prenovljena platforma, ki je enaka za tovorne in potniško izvedbo, ima sprednja kolesa premaknjena naprej in nižje dno, da ni več potrebna polica za preprostejši vstop v potniško kabino. Upajmo, da jo bodo vseeno ohranili pod dodatno opremo, saj je kombiju še kako pristajala. Še več sprememb je notri. Pred voznikom sta razmeroma velika zaslona ter ravno tako obilen volan, ki ga je v izvedbi »mobilne pisarne« mogoče iz voznega obrniti v bolj strm položaj, da nanj med delom poveznete prenosnik, ali vodoravnega, ko postane nekakšna miza pred voznikom. Sedeži v zadnjem delu so lažji in ločeni, po želji je pod vsakim predal za hranjenje predmetov, ter na daljših tračnicah, kar omogoča veliko svobode pri obračanju in prilagajanju razdal med njimi. Dodana je še možnost vgradnje panoramskega strešnega stekla s samodejno zatemnitvijo, ki zagotovo izboljša okolje potnikom v drugi in tretji vrsti.
Poleg dokaj običajnega turbodizelskega pogona v kombinaciji z ročnim ali samodejnim menjalnikom, s katerim Forda nagovarja kupce, ki je (še) nočejo ali so kategorično proti elektrifikaciji, bosta na izbiro še priključni hibrid z 2,5 litrskim bencinskim motorjem (enak je vgrajen v Kugo) ter električnim dosegom do 52 kilometrov in popolnoma električni pogon z dosegom do 320 kilometrov. Zadnji zna biti zelo zanimiva izbira, odvisno seveda od zahtevane cene, če se večinoma prevažate po Sloveniji, medtem ko druga dva nudita več miru med daljšimi popotovanji. Dobrodošla možnost je še stalni štirikolesni pogon (AWD), v kolikor se pogosto vozite ostro navkreber ali pozimi po spolzkih cestiščih.
Tourneo Custom je opremljen z mobilno povezljivostjo (Ford Pass), ki je prvih pet let od registracije vozila brezplačna. Servisni interval za dizelsko vozilo in za priključni hibrid je dve leti oziroma 40 tisoč kilometrov. Tak je tudi za različico za električni pogon, le da pri tej ni omejitve v prevoženih kilometrih. Ford obenem nudi petletno splošno jamstvo, ki ravno tako ni omejeno s kilometri.
Pogon | eco Blue 2 litrski turbo dizelski motor, 100, 110 ali 125 kW (136, 137 ali 170 KM; priključni hibrid (2,5 litrski bencinski motor), električni doseg do 52 km, baterija 11,8 kWh: električna izvedba (konec leta), doseg do 320 km, baterija 65 kWh, motor 100 ali 16o kW, hitro polnjenje 125 kW |
Navor | 360 ali 390 Nm (dizelski pogon) |
Menjalnik | ročni (6-stopenjski) ali samodejni (7-stopenjski) |
Štirikolesni pogon | AWD (drugače pogon na prednji kolesi) |
Sedeži | voznik in 8 potnikov, na začetku 4 isofix pritrdišča |
Mere (L1) | 5.050 x 2.275 x 1.999 mm, 3.100 mm medosno razdalja |
Mere (L2) | 5.450 x 2.275 x 1.999 mm, 3.500 mm medosno razdalja |
Nosilnost | 1.100 kg (dizel), 972 kg (PHEV), 829 kg (EV) |
Vlečne zmogljivosti | 2.500 kg (dizel), 1.850 kg (PHEV), 2.000 kg (EV) |
Cena | od 40.950 € (cenik) |
Brez komentarjev