Ogledali ste si že lahko kratek video o novem električnem modelu znamke Cupra (če si ga še niste, je pripet spodaj), tukaj pa je še nekaj ubesedenih misli o nemško-špansko-kitajskem »električarju.« Vsaj po prvem vtisu se s Fordovim Explorerjem bori za titulo najbolj posrečenega na platformi MEB (ob upoštevanju dejstva, da prav tako Fordovega Caprija in Škodinega Elroqa v živo še nisem videl).

Tavascana smo si, takrat še statičnega, sicer prvič lahko ogledali že pred enim letom na sejmu IAA Mobility v Münchnu. In takrat sem imel nekoliko mešane občutke. Zunanjost se mi je zdela zanimiva, malo manj me je pritegnila notranjost, še posebej sem imel pomisleke glede grebena na sredinski konzoli. Toda zdaj, ko sem si avto še bolj podrobno ogledal in z njim naredil tudi prve kilometre, mi postaja vse bolj všeč.
Tavascan | Tavascan VZ | |
Motor | 210 kW, 545 Nm, Pogon zadaj | 80 + 210 kW, sistemska moč 250 kW, pogon na vsa štiri kolesa, 134 in 545 Nm |
Zmogljivosti | 6,8 s od 0 do 100 km/, najvišja hitrost 180 km/h | 5,5 s od 0 do 100 km/, najvišja hitrost 180 km/h |
Poraba in doseg (WLTP) | 15,2 – 16,0 kWh na 100 km, 542 – 568 km | 16,5 – 16,8 kWh na 100 km, 512 – 522 km |
Baterija | 77 kW (82 kWh bruto), NMC | |
Polnjenje | 11 kW AC, 135 kW DC (28 min od 10 do 80 %) | |
Mere | 4.644 x 1.861 x 1.597 mm | |
Masa | 2.178 kg (najvišja dovoljena 2.700 kg) | 2.273 kg (najvišja dovoljena 2.780 kg) |
Prtljažnik | 540 l |
Gre seveda za Cuprino interpretacijo tega, kar sta z modeloma ID.5 in Enyaq Coupe že storili znamki Volkswagen in Škoda. Z dolžino 4,64 m in 540 l prtljažnika pa je blizu temu, da spelje kakšnega kupca tudi bolj konvencionalnim ID.4 in Enyaqu. Tu je namreč spuščanje zadnjih vrat bolj položno, kupejevsko, kar neizbežno vpliva na višino prtljažnega prostora, a po drugi strani izboljšuje aerodinamiko. Z zašiljenim sprednjim delom, usločeno linijo in ne pretirano višino se je tako količnik zračnega upora (Cx) ustavil na vrednosti 0,26, kar je celo za malenkost bolje od nižjega in manjšega Borna (ta ima Cx 0,27). Zaradi tega je tudi podatek o dosegu, seveda po testu WLTP, za različico z enim motorjem zelo ugodnih 568 km. Poraba naj bi se gibala med 15,2 in 16 kWh na 100 km. To bo seveda treba preveriti v praksi. Pri dvomotorni izvedbi, ta nosi oznako VZ, doseg pade za dobrih 40 km na 522 km po ciklu WLTP. Izvedbe VZ sicer še ni na zalogi, prihaja enkrat prihodnje leto. Da ne bo kakšne pomote, baterija premore kapaciteto 77 kWh, standardno za to platformo, najvišja moč polnjenja na enosmernem toku pa je žal zgolj 135 kW, ne denimo 175 kW, kolikor zmore Born z enako veliko baterijo.
Za razliko od dokaj »praznih« Volkswagnovih modelov ID, dobesedno in glede zanimivosti, so se Cuprini snovalci potrudili, da so izvlekli veliko iz platforme MEB in pretežno standardnih, med znamkami enotnih sestavnih delov. Dodali so kup podrobnosti, tako zunaj kot znotraj, nekatere si lahko ogledate na videu in fotografijah (denimo odprtine, kljuke, ornamenti v sedežih, obrobe, itd), kar avto naredi bistveno bolj privlačen in zanimiv. Tudi očitno nepogrešljiv mali zaslon pred voznikom so bolj smiselno vkomponirali v celoto, na sredino pa postavili gromozanskega 15-palčnega, na katerem so tudi ponudili povsem drugačen uporabniški vmesnik infozabavnega sistema. Z njim se bo treba še pozabavati, če bo priložnost za to, ob prvem ogledu avta za to ni bilo časa. Vsekakor napredek predstavljajo tudi sedeži, ki so že v osnovi bolj športni in primerni karakterju vozila. Nekaj časa sem na ročici na levi strani, tam zdaj vse bolj pogosto srečujemo vklapljanje brisalcev (če proizvajalec ne gre še korak naprej in zamenja ročice s tipkami na volanu ter izbirami na zaslonu), iskal, kako se vklopi zadnji brisalec, nakar me je prešinilo, da ga Tavascan sploh nima. To je morda, skupaj z dvojnim dnom prtljažnika, ki ga dobite zgolj pri višjem nivoju opreme, ena redkih na prvi pogled očitnih pomanjkljivosti.
Čeprav je razvit v Španiji na nemški osnovi, Tavascana izdelujejo na Kitajskem. Pri uvozniku zatrjujejo, da kljub carinam na električna vozila od tam imajo garancijo cen proizvajalca tudi za prihodnje leto, zato naj ne bi bilo skrbi za kakšne podražitve. So pa zaradi proizvodnje na drugem koncu sveta, pri čemer bi naročanje po željah kupca pomenilo približno polletno čakanje na vozilo, zelo poenostavili strukturo opreme. Pri enomotorni izvedbi sta dva nivoja, pri dvomotorni pa zgolj eden. Poleg tega je na voljo še zimski paket, ki vključuje toplotno črpalko in ogrevanje sedežev, ki bi ga po mojem mnenju tudi lahko vključili v osnovno opremo. Uvoznik sicer večino avtov naroča s tem paketom in vsaj na začetku, verjetno pa bo tako tudi ostalo (vsaj dokler bodo državne subvencije oz. bodo v taki strukturi kot zdaj), se akcijska cena Tavascanov z zimskim paketom ali brez njega na razlikuje. Po ceniku bi za tak avto odšteli 49.500 evrov ali nekaj čez 50 tisočakov ob izbiri katere od doplačljivih barv, toda ponujajo ga za 44.999 evrov, s čimer kupcu pripada višja subvencij v višini 6.500 evrov namesto 4.500 evrov, in tako končna cena znaša 38.500 evrov. S tem pa je novi Cuprih adut kar opazno cenejši od koncernskih bratov, pa tudi nasploh predstavlja eno boljših ponudb na trgu. Ob tem, da je tudi v vseh vidikih zanimiv in deluje kvaliteten, ne denimo izdelan z mislijo na čim nižjo ceno. Doslej so jih že prodali 17, do konca leta pričakujejo, da bodo razprodali tudi vseh 50, kolikor naj bi jih letos prišlo v Slovenijo. Prihodnje leto jih želijo prodati 150, kar je nekoliko manj kot Bornov. Teh naj bi letos spravili v promet blizu 250 (sicer z manjšo baterijo in ceno pod 35 tisoč evri, kar prinese še z 700 evrov višjo subvencijo), s čimer je za Teslama Model Y in Model 3 tretji najbolje prodajani električni avto v Sloveniji.
- SPREGLEDANO Firefly: Res škoda, da so nam blagovolili samo eno sezono
- Dacia Spring ima zdaj kar sto »konjev,« a ni za nas
- Samsung in Telekom Slovenije že 18 let podpirata Združenje Europa Donna Slovenija
- Lynk & Co 02: Povej pošteno, ti zaradi njega zaigra srce?
- NEDELJSKI NASVET: Nostalgija nas vedno zavaja, ne podlegajte ji
Brez komentarjev