PRVIČ VIDENO Audi Q8: To je avto za uglajenega gospoda s klobukom, ki (še) noče »električarja«
Marjan Kodelja 3. februarja 2024 ob 06:15

Porsche Slovenija je predstavil prenovljeni Audi Q8, za katerega načrtujejo prodajo osemdesetih vozil. Pod pogojem, da jih bodo toliko iz tovarne sploh dobili.

Zdi se mi prav, da najprej razjasnim gospoda s klobukom. Nič slabega s tem ne mislim, ravno nasprotno. Sam ga sicer nikdar nisem nosil, toda še nedolgo tega so klobuk nosili prefinjeni gospodje, ki so natančno vedeli, kaj želijo. V vseh pogledih dober avto. Nedvoumno Audi Q8 sodi med takšne v prestižnem razredu, mimogrede, še zdaj mi ni jasno, kako se je Tesla vrinila v to druščino, vendar se sooča z enakimi težavami kot vsi modeli s klasičnim bencinskim ali dizelskim pogonom. Ker je razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem vsaj upočasnjen, če ne celo zaustavljen, se prenova dotika kozmetičnih popravkov in nadgradnje komponent, ki so neodvisne od pogona. Na to se bomo morali privaditi, ako nam je prav ali ne, če po kakšnem čudežu ne bodo spremenili časovnice elektrifikacije.

Še enkrat bom omenil gospoda, saj sem se tako počutil, ko sem sedel za volan. Ne morem reči, da nisem vedel, v kaj se spuščam. Že pred meseci sem imel krajše srečanje z električno izvedbo modelom Q8 e-tron, ki je razen v pogonu, razmeroma podoben avtomobil. Ravno tako po skromnih dvajsetih minutah testne vožnje težko karkoli resnega rečem o voznih lastnostih, udobnosti, intuitivnosti in ostalem, toda če sodim na izkušnjah z avtomobili Audija, potem verjamem, da deluje kot urica. Kljub kratkemu času sem neko malenkost vseeno preveril. Vozne načine. Zakaj? Preprosto zato, ker so Audiji eni tistih vozil, ki jih imajo cel kup. Preveč za moj okus, kajti dvomim, da večina voznikov prav pogosto preklaplja med njimi. Ker jih je res veliko, razlike med tudi njimi ne morejo biti pretirano velike. S še eno zoprno zadevo sem se srečal skoraj takoj. Opozorilo na že minimalno prekoračitev omejitev hitrosti, s čimer bodo morali biti kmalu opremljeni vsi novi avtomobili v Evropi. Možno ga je sicer izklopiti in na lastno odgovornosti uživati v tišini, zato so potrebni štirje koraki po meniju osrednjega zaslona, vendar bo ponovno oživel ob vsakem ponovnem zagonu avtomobila. Kot še polovica drugih nastavitev, ki jih lahko prilagajate.

Ko gre za klasične bencinske ali dizelske motorje je vedno na voljo več različic, katerim moči se gibljejo med 170 (231) in 471 kilovati (641 konjskimi močmi) ob osemstopenjskem samodejnem menjalniku in stalnem štirikolesnem pogonu (quattro). Rahla posebneža sta priključna hibrida (290 ali 360 kilovatov), na voljo boste kasneje, saj imata v primerjavi s starejšimi modeli baterijo kapacitete 22 kilovatnih ur. Po še neuradnih podatkih za skoraj polovico večja baterija zagotavlja električni doseg po WLTP ciklu med 66 in 74 kilometrov, pri mestni vožnji celo do 90 kilometrov. To pa so že dokaj uporabni podatki, če dnevno ne naredite več kot toliko kilometrov.

 pogonmoč/navornajvišja hitrost/pospešekporaba
45 TDI quatrro  3-litrski dizelski motor170 kW/231 KM/550 Nm226 km/h; 7,1 s do 100 km/h8,9 – 8,0 l
50 TDI quatrro3-litrski dizelski motor210 kW/286 KM/600 Nm241 km/h; 6,1 s do 100 km/h8,9–8,0 l
55 TFSIV6 bencinski motor250 kW/340 KM/500 Nm250 km/h; 5,6 s do 100 km/h11,4–10,2 l
SQ8 TFSIV8 bencinski motor373 kW/507 KM/770 Nm250 km/h; 4,1 s do 100 km/h12,8–12,0 l

Ker so motorji bolj kot ne znani, je bistvo prenove v kozmetičnih spremembah. A tudi te so razmeroma nežne. Spet so vidne zadnje izpušne cevi, te niso več skrite nekaj zadaj spodaj, oznake modela so zdaj na B stebričku, spremenjena je sprednja maska, zadnji in sprednji odbijač ter žarometi. Popolnoma so novi matrični LED žarometi HD, ki so opremljeni z »lasersko« dolgo lučjo. Ne delujejo v mestih, toda v pravih razmerah in pri pravi hitrosti, pravijo, da prostor pred vozilom dodobra osvetlijo.

Cene za model 45 TDI quattro se začnejo pri 84.730 evrih, model 50 TDI quattro stane 86.730 evrov. Za 55 TFSI quattro bo treba odšteti 88.990 evrov, cene za SQ8 TFSI pa se začnejo pri 120.050 evrih.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
4 komentarji
  • Pac ni avto za uglajen ega gospoda ampak za bucmana, ki se ga da nategniti. Na 3vleta starem imam napako, Audi pravi, da je popravilo 6 k€, meni bi popravili za 2,5, avto tapetnik (ne audije) pa to naredi za 1000. Pa kdo je sedaj tu nor? Aja, pa za odvetnike imajo tudi denar, A2S in tudi Porsche Slovenija, samo za pošteno reševanje garancije ne.

    • Se tega res ne da napisati kulturno, brez žaljivk? To, da je nekaj na uradnem servisu nekajkrat dražje kot pri neodvisnem serviserju ni nobena posebnost te znamke. In to, da se pri kakšnem primerku pojavi napaka, tudi ni posebnost tega modela.

  • Audi je zakon ! Jaz ga vozim že 20 let, brez nekih velikih popravil. Tudi cene so zmerne, seveda ne na Audi servisih, ampak pooblaščenem servisu.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja