PRVI VTIS: VW Multivan ohranja nekaj čarobnosti legendarnega Bullija (T2)
Marjan Kodelja 18. februarja 2022 ob 06:19

Škoda, da se je v torek odprlo nebo, kajti v soncu in po suhih cestah bi bila vožnja novega ljudskega potniškega kombija toliko večji užitek. Kljub temu je Multivan s hibridno priključnim pogonskim sklopom zapustil dober prvi vtis.

Kakopak na račun udobja, voznih lastnosti in kakovostne izdelave z občutkom za podrobnosti notranjosti, kajti hibridni sklop s polnilno baterijo ne obeta veliko, medtem ko je oblikovanje tipično nemško. Lepa škatla na kolesih, kajti čutne obline so šle v pozabo skupaj s prenehanjem izdelave vozilca iz naslova. Mimogrede. Ste morda gledali film Kralj Richard (King Richard) o očetu Serene in Venus Williams? Will Smith v kratkih hlačkah, majici, teniskah in z belimi nogavicami vozi Bullija. Nepozabno in poklon legendarnemu ljudskemu kombiju ter kulturi bivanja, ko jo je poosebljal.

Zadnje čase imajo velike družine ali posamezniki, ki jim ni mar za športno poskočno vožnjo in strupen videz, saj iščejo predvsem veliko udobja in ogromno prostora, omejene možnosti. Avtomobilistična industrija se je na račun športnih križancev (SUV) oddaljila od zasnove manjših enoprostorcev. Ostali so le večji, z več ali manj občutka v potniško vozilo predelani kombiji, med katerimi so kakovostne razlike velike. Volkswagnov Multivan (se samo meni ime ne zdi najbolj posrečeno?) sodi med boljše in v vseh pogledih uporabnejše kombijevske nadomestke enoprostorcev, kar pa se pozna v ceni – od slabih 44 tisočakov navzgor.

Vprašljivost hibridnega pogona

Hibridni pogon vpliva na kompleksnost in ceno vozila. Tega nima smisla zanikati. Kot ravno tako ne, da njegov pomen ne more biti le rekuperacija energije med zaviranjem! Če že hibrid, potem naj bo priključni. A spet ni dober vsak. Baterijski sklop kapacitete 13 kilovatnih ur je preprosto premalo. Celo za majhno mesto, kot je naša prestolnica. Shranjena električna energija naj bi zadoščala za uradni doseg 49 km, toda lahko si vesel, če dosežeš polovico. Da bi se cel dan z Multivanom po opravkih vozil na elektriko, so pobožne želje. Poleg tega je še ena »težavica«. Moč polnjenja je zgolj 3,6 kW, torej so potrebne vsaj 4 ure, da je prazna baterija spet polna. Hitro polnjenje v garaži trgovskega središča med nakupom zato ne pride v poštev. Ne trdim, da hibridni pogon v Multivanu nima smisla, kajti če nič drugega bo pomagal doseči nižjo porabo bencinskega agregata in dodal kakšnega konja pri pospeševanju, le da na strošek vožnje in na okolje nima pomembnejšega vpliva. Hibridni pogon ima sicer 160 kilovatov (218 konjskih moči). V njem z roko v roki delata 1,4-litrski turbobencinski (110 kW, 150 KM) in elektromotor (85 KW, 115 KM).

V klasični pogonski konfiguraciji sta na voljo 1,5-litrski (100 kW, 136 KM) – ta v Sloveniji ni na voljo-, in 2-litrski (150 kW, 204 KM) bencinski štirivaljnik oziroma 2-litrski turbodizelski agregat (100 kW, 150 KM). Ročnega menjalnika ni. Multivan je ne glede na konfiguracijo vedno opremljen s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko.

Ko je vse podrejeno udobju

Multivan nikdar ne bo v različici za prevoz tovora, kot so nekateri drugi potniški kombiji, zato je zunanjost in notranjost podrejena prevozu ljudi. Z manj »kombi« obliko so dosegi boljši količnik zračnega upora (0,30), kar se seveda pozna v voznih lastnostih, poskočnosti in porabi goriva. Izvedb je več, toda ta, ki sem ga imel sam (Energetic), je vsekakor nekaj posebnega. Šest sedežev v treh vrstah, zložljiva mizica med sedežema v srednji vrsti, električno gnana stranska (na obeh straneh) in zadnja vrata, panoramsko strešno steklo in tako naprej. Po domače rečeno, »ni da ni«! Osvežujoče bi bilo z njim iti na daljšo pot, morda v Berlin, Beograd ali pač kam drugam, kajti prostornost in kakovost sedežev kar kliče po tem. Edino prtljažni prostor pri vseh sedežih na mestih le 469 litrov, toda z njihovo odstranitvijo, kar naj bi bilo menda preprosto (nisem poskusil), naraste na ogromnih 4053 litrov.

Udobje je očitno tudi v upravljanju vozila, saj ima vse sodobne sisteme pomoči med vožnjo. Le voziti še ne zna Multivan sam, čeprav bi bila vsaj na avtocestah, tehnološko samodejna vožnja z izrabo vgrajenih sistemov (prilagodljiv ohranjevalnik hitrosti, ohranjanje voznega pasu) v teoriji mogoča. Neposredno pred voznikom je velik zaslon, medtem ko je zaslon infozabavnega sistema postavljen v središče armaturne plošče. Podrobnosti na njej so lepe, najdete celo imitacijo lesa, ravno tako pa je ogromno odlagalnih površin in predalčkov. Ker je še občutek med vožnjo »limuzinski« razen tega, da sedite višje nad cestiščem, nič drugega ne diši na kombi.

Tako velik (ali majhen) je Multivan

Multivan ne izhaja iz tovornega, namesto tega gre za nadgradnjo osebnega vozila. Toda večjega. Dolg je namreč 4,97 in širok 1,94 metra, medtem ko je višina 1,9 metra. Dovolj nizek, da ga je mogoče zapeljati v vsako garažno hišo. Medosna razdalja 3,12 metra nudi stabilno vožnjo in hkrati veliko potniško kabino. Podaljšana različica ima enako medosno razdaljo, dolžina pa je 5,17 metrov, kar v praksi prinese več prostora za prtjago. Višina nad sprednjo osjo znaša manj kot 1,3 m, zato se po avtocestah lahko vozi z vinjeto za osebna vozila.

Potniška kabina, še posebej sprednji del, je tudi oblikovana po zgledu osebnega vozila. Pregledna, urejena in preprosta za uporabo. Očitna je digitalizacija merilnih instrumentov z možnostjo spreminjanja prikaza, kolikor jih pač sistem dopušča. Ročica, v bistvu tipka samodejnega menjalnika je na armaturni plošči levo od zaslona infozabavnega sistema. Odlično izbrano mesto. Sredinske konzole med voznikovim in sovoznikovim sedežem seveda ni. Kamera s 360-stopinjskim pogledom (prikaz na osrednjem zaslonu) pomaga pri manevriranju, kar je v zatrpanih mesnih središčih velikim vozilom zlahka problem. K udobju potnikov vsekakor pripomore še 16-kanalni zvočni sistem Harman Kardon s 14 zvočniki s skupno močjo 840 vatov.

Občutki po vožnji

Velikost Multivana veliko ne vpliva na vozne lastnosti, ki so bližje vožnji osebnega avtomobila kot kombija. Mogoč je izključno električni pogon, vsaj dokler se baterija ne izsuši in tedaj zlahka uživaš v mirni in glede na težo praznega vozila v hibridni različici konkretno preko dveh ton, dokaj poskočni vožnji. Večino časa se seveda pelješ na fosilna goriva in takrat je moči še vedno več kot dovolj, le odzivnost na pritisk pedala za plin ni več (skoraj) hipna. Motor potrebuje hipec, da se zavrti in da vrtilni moment prenese na sprednja pogonska kolesa. Podvozje je ravno prav trdo, da po eni strani ne zadnji plati ne čutiš vsake neravnine in po drugi, da se po ležečem policaju ne ziblje kot barka na razburkanem morju. Oprijem je bil dober celo v deževnih razmerah, ki so bile hkrati razlog, da nisem preizkušal ekstremnega sekanja ovinkov, pospeševanja ali hitrega zaviranja. Vozil sem sicer že celo vrsto kombijev in zdi se mi, da je Multivan v večini lastnostni pred drugimi oziroma da zaostaja le za Mercedesovimi potniškimi velikimi enoprostorci. 

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja