Že tako prostoren avtomobil je ob rahli kozmetični prenovi, ki je zaslužna za bolj strupen sprednji videz, pridobil nekaj kubičnih centimetrov in nekaj električnih kilometrov, če se odločite za priključnega hibrida. Kako pa je z ostalimi pogoni?
Pustimo ob strani takšne in drugačne stereotipe in ugled blagovnih znamk, kajti jasno je, da je Superb zanimiv avtomobil, ki za malce manjši kupček denarja nudi več kot Volkswagen Passat, s katerim ga najpogosteje primerjamo in si tudi deli osnovo in še marsikaj. To nenazadnje potrjujejo prodajne številke, saj je že vrsto let stabilno na drugem mestu v svojem segmentu. Ali uganite, kateri je na prvem?
Sprememb ni veliko, a dovolj, da bo osveženi Superb še nekaj časa zanimiv in sodoben. Nezgrešljiv je agresivnejši videz s sprednje strani, po zaslugi širše maske, optimiziranih vstopnikov za zrak in drugačno oblikovanih luči, ki so v najboljši različici matrični druge generacije z več modulu sijalk LED. Osnovna različica, mimogrede opreme so samo tri, Essence, Selection in Laurin&Klement, ima bolj običajne LED luči. Nekaj sprememb je še na zadku, kjer boste najprej opazili spremenjene luči in zadnji spojler v karavanski različici. Kasneje letos bo na voljo še limuzinska različica, ki sicer predstavlja manjši delež med prodanimi avtomobili prejšnje generacije. Kupci so se v 84 odstotkih odločali za karavana, 87 odstotkih za dizelski pogon in 94 odstotkov za samodejni menjalnik. Morda se v tem grmu skriva razlog, da novega Superba ni mogoče naročiti z ročnim menjalnikom.
Na predstavitvi so se pohvalili še s spremenjeno notranjostjo, kjer kraljujeta dva velika zaslona in trije veliki »večfunkcijski« gumbi pod osrednjim. Njihovo vlogo spreminjamo v nastavitvah. To ni slabo, kajti dostop do funkcij klimatske naprave poteka preko njih in ne preko zaslona, kar vse pogosteje srečujem v novejših avtomobilih in kar mi je vse manj všeč. Ker je ročica samodejnega menjalnika premaknjena za volanski obroč, so »komande« za brisalce na levi ročici, na kar se je treba privaditi. A ker vse pogosteje uporabljamo samodejni način, se je tega razmeroma lahko privaditi.
Na levi strani je še ročica »tempomata«. Zaradi enega razloga bi raje videl, da bi upravljanje te funkcije potekalo z gumbi na volanskem obroču. V najbolj naprednem načinu delovanja sistem pridobiva podatke o omejitvah hitrosti s kamero ali pa se zanaša na podatke »zapečene« v vgrajeno navigacijo in skoraj takoj prilagodi hitrost brez potrditve voznika. Iz meni nejasnega razloga, saj ni šlo za zaznavo oznake na tovornjaku ali avtobusu, je med Vrhniko in Kozino štirikrat hitrost znižal na 60 kilometrov na uro. Enkrat je bilo kar nadležno, saj nisem dovolj hitro reagiral in povečal hitrost. Želel bi si tudi, da bi Škoda nadgradila sistem tako, da bi ta spremljal vozila na več voznih pasovih hkrati in reagiral hitreje, v primerih, ko se vozilo na desni in levi začne vrivati v vaš vozni pas. V izogib pretirano sunkovitemu zaviranju. Kot se za avtomobil takšnega kova spodobi, vozniku pomaga veliko pomočnikov. Pomočnik za parkiranje je postal popolnima samostojen, saj nadzira volan, plin, zavoro in menjalnik. Iz prve roke lahko še povem, da dobro deluje ohranjanje voznega pasu. Tu so še varnostne funkcije, ki s pomočjo radarjev in kamer preprečujejo neljube dogodke.
Poleg bencinskega ali dizelskega motorja (4-valjniki s turbo polnilnikom) zna biti zanimiv priključni hibrid, saj obljublja več kot 100 električnih kilometrov ter 50 vatno polnjenje z enosmernim in 11 kilovatno z izmeničnim tokom. V tej različici ima Superb 6-stopenjski menjalnik, medtem ko je v primeru dizelskega ali bencinskega agregata 7-stopenjski.
Ko sedež v vozila tega tipa, čeprav tega ne glas pogosto ne rečejo, ga je še najlažje vreči v predal avtomobilov za manjše šefe, te takoj prevzame prostornost. Spredaj ter predvsem zadaj v prtljažnem prostoru je zdaj celo še nekoliko več prostora, kot ga je v prejšnji generaciji, saj je Superb rahlo zrasel. Česar bodo še posebej veseli potniki na zadnjih sedežih, kjer je kar nekaj dodatkov za več udobja med daljšimi vožnjami. Dizelski agregat v spregi s samodejnim menjalnikom se je izkazal za dinamične, znotraj pričakovanih omejitev, saj avtomobil ni dirkalnik, medtem ko ravno prav trdo nastavljeno podvozje dovoli hitrejše vožnje skozi ostrejše ovinke ob še vedno dobrem blaženju lukenj na slabših cestiščih in vožnji po makadamu. Vidi se, da je udobje na prvem mestu, čeprav druge lastnosti zaradi tega niso daleč proč.
Nedvomno je Superb zelo zanimiv avtomobil za umirjene voznike, ki točno vedo, kaj hočejo ter hkrati želijo udobje ob prostornosti potniške kabine. Karavanska izvedba to zagotovo prinaša, in čeprav je vozilo dolgo skoraj pet metrov, kar žal pomeni tudi to, da ne bo šlo v marsikatero slovensko garažo, med vožnjo ne daje občutka obilnosti. Pravzaprav ga je bilo zelo prijetno voziti.
Pogon | 1.5 TSI s 110 (150) ali 150 kW (204 KM), 2.0 TSI 195 kW (265 KM) priključni hibrid, 1,5 TSI 150 kW, baterija 19,7 kWh dizel 2.0 TDI s 110 (150) ali 142 kW (193 KM) |
Navor | 250 – 400 Nm (bencin), 350 Nm (priključni hibrid), 360 – 400 Nm (dizel) |
Menjalnik | samodejni 7-stopenjski (6-stopenjski pri priključnem hibridu) |
Štirikolesni pogon | Pogon na sprednji kolesi (možnost štirikolesnega pri močnejših motorjih). |
Mere (karavan) | 4.902 x 1.849 x 1.482 mm, 2.841 mm medosna razdalja |
Cena | od 34.327 € (Esence), od 37.546 (Selection), od 43.726 (Laurin&Klement) – Konfigurator |
Pri dolžini vozila se vam je prikradla napaka. Superb je 900 mm daljši.
Ja, 0 in 9 sta bili zamenjani. Smo popravili, hvala!