Velika ima skupnega s »Petko«, nekaj so spremenili ali popravili, in čeprav ga na prvi pogled ne druži veliko z legendarnim avtomobilom moje mladosti, ne morem spregledati, da so ohranili kanček njegove karizme (ali prepoznavnosti).
Izvor sega v leto 1961, ko je Renault našel odgovor na Spačka. Kot ta je tudi R4 dobil slovensko ime Katrca, ki pritiče univerzalnemu ljudskemu vozilu, primernemu za vse, in za povsod. Ne vem, ali bo električna različica dosegla pomen in slavo originala, ki se je marsikomu vtisnil v spomin po prostornosti in zaradi »šalthebla«. V električnem R4 ga boste kajpada zaman iskali. Ni pa mogoče spregledati kančka tradicije in izvirnosti, ki razbija trend med seboj vse bolj podobnih električnih avtomobilov iz daljnega vzhoda. Zanimivo je še, da so najprej obudili R5, prvi s tem imenom je iz tovarne zapeljal dobrih deset let kasneje leta 1972 in šele nato legendo, ki se je tedej izkazala za prodajno uspešnico. Izdelali so jo v preko 8 milijonih primerkih.
Oblika grobo spominja na original, le da je manj kockasta in bolj aerodinamična, saj si ne predstavljam, kakšen bi bil drugače doseg. Katrca je z dolžino 4,14 metra (ob 1,8 metra širine) za 22 centimetrov daljša od petke, kar vpliva na prostornost zadnje klopi in prtljažnega prostora (420 litrov). Za 8 centimetrov je daljša medosna razdalja in če ti kaj pomeni, zaradi večjega odmika od tal, sediš malo višje. Ne dovolj, da bi jo nekritično uvrstili v kategorijo križancev (ali pač?). Če te je slučajno zagrabila nostalgija. Platnena streha bo na voljo prihodnje leto.
Renault ima z avtom, za katerega je večina delov izdelana v Evropi, smele načrte. Pričakuje, da se bo ponovila zgodovina in bo uspešnejša od Petke, s katero si deli platformo Ampere. Notri sta si podobni skoraj kot enojajčni dvojčici. S tem mislim na oblikovanje armaturne plošče, sedežev, zaslonov, možnost kupovanje s tridimenzionalnim tiskalnikom natisnjenih dodatkov in še česa. Edina opazna razlika sta ušesi na volanu, s katerima prilagajaš rekuperacijo energije. Poleg treh stopenj je še način vožnje z enim pedalom, ki ga bo Petka dobila po prenovi. Zunaj podobnosti ni toliko. Katrca je robustnejša, ima enovito sprednjo masko z osvetljenim logotipom ter podrobnosti, na primer trikotni stekli na kraju karoserije in vertikalno postavljenimi zadnjimi lučmi, kar je krasilo že originalno vozilo. Čeprav je nekoliko večja, je masa ostala pod tono in pol, zato imata zelo podobna dosega. Razlika je v zanemarljivih nekaj kilometrih.
Na osrednjem zaslonu se ponovno bohoti Googlovo okolje, ki deluje dobro. Zažene se dovolj hitro, zatorej ni čakanja, na voljo je cel kup aplikacije in navigacije ima algoritme za načrtovanje poti, ki izračunajo stanje baterije na cilju, predlagajo kraj polnjenja in podobno. Varnostnih in pomočnikov med vožnjo je 25. Od ohranjevalnika hitrosti, tja do opozorila pri izstopu iz vozila (tudi za potnike na zadnji klopi). Ponovno je tu digitalni pomočnik, kateremu navezava na model generativne umetne inteligence ChatGTP daje sposobnost odgovarjanja na vprašanje. Zna pa upravljati nekatere sisteme. Ko bo na voljo platnena streha, jo bo na ukaz zaprl ali odprl. Morda bo koga zanimal še podatek o vlečni moči. 750 kilogramov ni veliko, a za silo bo!
Upam, da se ne bodo spet pojavili komentarji, kako fajn bi bilo, če bi vanjo vtaknili motor na notranje zgorevanje (ICE). Razumem željo nekaterih po bencinskih hlapih, a saj imate paleto možnosti. Kaj je narobe na primer s Capturjem? Katrca je ponovno rezervirana za ljubitelje električne mobilnosti in retro pridiha. Motorja sta 90 ali 110 kilovatna. Manjšo baterijo s kapaciteto 40 kilovatnih ur dobite v osnovni različici Evolution (od 29.190 €), recimo, da je optimalna, če se večinoma prevažate v mestu, medtem ko je v Techno (od 34.190 €) in Iconic (36.190 €) kapacitete 52 kilovatnih ur. Polnjenje z izmeničnim tokom gre trifazno do 11 kilovatom in z enosmernim do 100 oziroma do 80 kilovatov v primeru manjše baterije. Doseg te v kombinaciji z 90-vatnim motorjem je do 308 km (WLTP) in večje z močnejšim motorjem do 409 kilometrov. Sami ugotovite, kako pomembna je za vas naslednje. Dodali so vozna načina za sneg in vse terene (ob športnem, udobnem in ekološkem) in s Katrco boste lahko polni zunanje naprave.
Kratka vožnja po mestnih ulicah me je prepričala, da nudi, kar posredno z električnim pogonom obljublja. Okretnost, agilnost in užitek v vožnji ter zaradi za električni avtomobil nizki masi tudi lahkotnost. Vozni občutki so torek enaki tistim v Petki, a Katrca je preprosto bolj uporabna in funkcionalna. Vseeno o nečem dvomim. Pleskarji, ki so v originalni prevažali vse potrebno, od pribora in barv do krajše lestve, je tokrat ne bodo posvojili za svoj priljubljeni delovni avtomobil!
















Brez komentarjev