Zbrali smo prve vtise o dveh novih modelih, ki ju je Renault nedavno uvedel na slovenski trg in sta si precej podobna, a tudi nekoliko različna. To sta (za zdaj) hibridni Symbioz in povsem električni Scenic e-tech electric.

Renault ima zdaj pravo poplavo bolj ali manj dvignjenih in povišanih, vendar »trendovskih,« ne suhoparno za maksimiranje prostorninskih litrov oblikovanih avtomobilov, medtem ko se »klasika« poslavlja. Obe različici »starega« Megana sta na voljo le še iz zaloge, proizvodnje ni več in tudi naslednika ne na vidiku. Zamenjava zanj pa je prav Symbioz, ki je velikostno malo pod Australom, vendar narejen na platformi za manjše modele, enako kot Captur in tudi Megane Conquest (v tujini Arkana). Poglejte si tabelo dimenzij celotne ponudbe »križancev« pri francoskem proizvajalcu:
Dolžina | Širina | Višina | Medosna razdalja | |
Captur | 4,24 m | 1,80 m | 1,57 m | 2,64 m |
Symbioz | 4,41 m | 1,80 m | 1,57 m | 2,64 m |
Scenic electric | 4,47 m | 1,86 m | 1,57 m | 2,78 m |
Megane Conquest | 4,57 m | 1,82 m | 1,58 m | 2,72 m |
Austral | 4,51 m | 1,82 m | 1,62 m | 2,67 m |
Espace | 4,72 m | 1,82 m | 1,64 m | 2,74 m |
Rafale | 4,71 m | 1,86 m | 1,62 m | 2,72 m |
V eno smer malce izstopa Captur, ki je res kompakten, pa še pa precej večji od prve generacije, in v drugo Rafale ter Espace, ki pa oba gradita na osnovi Australa, vendar dodajata eden bolj vpadljiv zadek in drugi integracijo še dveh dodatnih sedežev. Vmes se trojica gnete na vsega decimetru razlike v dolžini, še eden pa to povečuje na 16 cm. Kolikor je tudi razlike med Capturjem in Symbiozom, saj je slednji v osnovi podaljšana, povečana izvedba prvega. Pohvalno sicer, da so zrisali novo podobo, a notri se hitro vidi, pri čem smo. Notranjost je namreč pretežno identična Capturjevi, s pokončnim zaslonom na sredini in (od opreme techno naprej) digitalnimi merilniki v še dokaj klasično oblikovani armaturi. Scenic e-tech electric, ki je na zunaj tako spredaj kot zadaj marginalno drugačen, ima povsem drugačno kabino. Zaslona sta združena v enoten sklop, ki prevzema tudi vlogo dizajna, ostalo je bolj odsekano in oglato, ni »lebdeče« konzole z nepotrebno in preveliko ročico za izbiro smeri vožnje in vse skupaj daje občutek večje zračnosti, pa tudi položaj za volanom se razlikuje, sedi se lahko nižje in volan je bolj športen.
Velika razlika med obema je seveda v pogonu. Scenic je popolnoma električen, narejen na platformi za tovrstna vozila (zato so odveč vzdihi, »Če bi mu le vgradili bencinski/dizelski motor.«), in tudi bistveno bolj potenten. V dežju že skoraj preveč, a vsekakor ga bo veselje voziti zaradi moči, ki je hipoma na voljo. Poleg tega je tudi občutno tišji. Symbioz je za zdaj na voljo zgolj s hibridnim pogonom, kajti v Renaultu čakajo na dokončno regulacijo Evro 7, da bodo lahko sprejeli odločitev, katere motorje se splača prilagajati novih zahtevam glede izpustov in katerih ne. Tako naj bi bencinsko izvedbo dočakali enkrat sredi prihodnjega leta. Obstoječa vsebuje znano kombinacijo 1,6-litrskega, ne zelo zmogljivega atmosferskega bencinskega motorja in dveh elektromotorjev ob bateriji s kapaciteto 1,2 kWh ter šeststopenjskem samodejnem menjalniku. Voznik tu za razliko od Scenica pa tudi denimo Australa ali Espaca z večjim hibridom, kjer je na voljo izbiranje ene od treh stopenj rekuperacije, lahko zgolj vozi z (zmernim) zaviranjem z elektromotorjem ali običajno, z »jadranjem.« Prvo je veliko bolj smiselno, tako zaradi polnjenja baterije, ki nato omogoča povsem električno vožnjo, kot zaradi manjše obrabe zavor in drugačnega, bolj naravnega načina vožnje. Renault je ta hibridni sklop od njegovih začetkov že precej izpilil, a še vedno ostaja dejstvo, da je pri vseh manevrih dokaj glasen, le pri enakomerni vožnji je nekoliko tišji. Taka je pač njegova narava.
Prostorsko se mi v kabini zdi v prednosti Scenic, čeprav tudi pri Symbiozu ni slabo, da pa se pri slednjem s pomikanjem klopi naprej povečati prtljažnik. Z osnovnih 492 l, to je nekaj manj kot pri električnem sorodniku (ta ima mnogo višji prtljažnik), vse do spodobnih 624 l. S podrtimi naslonjali (žal zgolj 60:40, medtem ko Scenic omogoča podiranje srednjih 20 odstotkov) pa kar 1.582 l.
Cene za Symbioza se začnejo malo pod tridesetimi in gredo do petintrideset tisočakov prek štirih nivojem opreme. Kupec dobi še tisoč evrov standardnega popusta, petsto evrov dodatnega ali bon za (zimske) gume in tisoč evrov pri financiranju. Cenovno je ta model vsekakor v veliki prednosti pred električnim, za katerega je treba z večjo (in edino smiselno) baterijo ter nujnimi paketi opreme odšteti dobrih 50 tisočakov. Razlika je torej tudi po subvenciji države večja od deset tisoč evrov, to pa se zdi ne samo nekoliko, ampak občutno preveč. Še posebej ob zavedanju, da bo bencinski Symbioz cenejši in bo šele tisti, pri katerem uvoznik namesto na 300 vozil na leto računa na najmanj dvakrat toliko.
Cenik Symbioz
Brez komentarjev