PRVI VTIS MG S5 (EV): Varnosti ne pogojujejo s ceno!
Marjan Kodelja 5. julija 2025 ob 06:08

Črka S pred številko pomeni, da »gre na baterije«. Oblikovno mi deluje rahlo generično. Hkrati ni mogoče prezreti prenove notranjosti in prostornosti električnega suva, ki ga postavljajo ob bok Kii EV3 in Hyndaievi električni Koni, ki sta bila lani najbolje prodajana modela v razredu B.

Kitajski MG z evropskimi koreninami nadaljuje s predstavljanjem novih modelov avtomobilov, ki so v meni do zdaj pustili mešane, toplo-hladne občutke. Prvi MG4, v katerega sem sedel, me ni prepričal ne v obliki ne v voznih lastnostih (prvič se mi je v električnem vozilu zazdelo, da nima dovolj mišic), a se mi je močnejša izvedenka hitro prikupila. Enako je bilo z MG-jem HS. Običajni se mi je zdel rahlo len, česar ne morem reči za izvedbo priključnega hibrida. Tokrat dualnosti ni tako izrazita. Vsaj zdi se tako, saj celo šibkejši motor nudi lepo število konjev. MG S5 EV tudi nima smisla primerjati z obstoječimi modeli. Z MG 4 si deli osnovo, na kateri je zgrajen, a to je v veliki meri vse, kar jima je skupnega.

Veliko »lepega« so povedali o oblikovnih dosežkih in posebnosti. Ne morem trditi, da ni prijeten za pogled, vendar spet ne morem iz svoje kože. Ponovno sem dobil občutek, da je generične oblike, torej zelo podoben nekaterim drugim kitajskim »družinskim« športnim terencem, ki sem jih videl v zadnjem času. Zanimivejša je notranjost, kjer ni mogoče spregledati čistejših linij in dveh »večjih« zaslonov s popolnoma prenovljenim okoljem. Izstopa 35-centimetrski osrednji, na katerem ob običajnih funkcijah in storitvah izstopajo aplikacije YouTube, Spotify in TikTok. Za njihovo delovanje MG vsak mesec časti en gigabajt prenesenih podatkov prek povezave v avtomobilu. Na srečo digitalizacija ni uničila vseh tekovin preteklosti. Pod osrednjim zaslonom so ostali fizični gumbi za prilagajanje glasnosti zvoka, temperature in hitrosti ventilatorja.

Z dolžino 4,475 metra (medosna razdalja je 2,73 metra) je v merah še najbolj podoben Renaultu Symbiozu. Pravijo, da je po zaslugi 11 centimetrov debele baterije v dnu nad njo več prostora za potnike. Zanje je nad glavami do stropa več »zraka«. S 453-litrskim prtljažnikom pa se MG S5 uvršča v zlato sredino. Rahlo me je presenetil še aerodinamični količnik (0,27), ki ni ravno rekordno nizek.

MG ponuja dva opremski ravni avtomobila s pogonom na zadnji kolesi, pri čemer je zanimivo, da z njima ne pogojujejo opremljenosti z varnostnimi asistenčnimi sistemi. Teh je 16 in so v celoti vključeni v izvedbo Comfort in Luxury. Razlike med njima so torej drugje, še najbolj v pogonskem delu in v toplotni črpalki, ki je ni v cenejši izvedbi. Če se odločite za Luxury, potem je na voljo le ena možnost, medtem ko sta za Comfort na voljo dve. Manjša baterija (LFP) s kapaciteto 49 kilovatnih ur in 125-kilovatni motor (170 konjskih moči, 250 Nm navora) ali močnejši sklop, ki vključuje baterijo s kapaciteto 64 kilovatnih ur in 170-kilovatni motor (231 konjskih moči, 350 Nm navora). To vpliva na razlike v zmogljivostih. Pospešek 8 ali 6,3 sekunde do sto in največja hitrost 170 ali 190 kilometrov na uro. Ravno tako so različne moči polnjenja baterije. 7 ali 11 kilovatov na izmenični tok ter 120 ali 129 kilovatov na enosmernega. Podobno je z dosegom (po ciklu WLTP). Do 340 in do 480 kilometrov. V praksi seveda manj.

Serijsko dodan Sistem iSMART omogoča zaklepanje/odklepanje, predhodno klimitiziranje, iskanja vozila, načrtovanje poti in spremljanje dosega preko aplikacije na telefonu. Ob tem, da je zagotovljena tudi podpora za brezžična sistema Apple CarPlay in Android Auto. Sistem MG Pilot pa prinaša primeren paket asistenčnih sistemov, vključno z aktivnim zaviranjem, ohranjanjem voznega pasu, tempomatom in nadzorom mrtvega kota.

@tehnozvezdje

Kitajski električni SUV, ki bo nekatere prepričal ponajprej zaradi cene. #mgs5

♬ original sound – Tehnozvezdje

Ker se vse začne in konča pri cenah, si poglejmo še te. Seveda brez kakršnih koli popustov. Za Comfort želijo 31.490 ali 34.490, za Luxury pa 36.490 evrov. Vsem je skupna 7 letno oziroma jamstvo 150 tisoč prevoženih kilometrov. Do konca leta načrtujejo prodajo 50 vozil, izmed katerih bo 70 odstotkov v izvedbi Luxury.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja