Redke so predstavitve, ko bi mi bilo nadvse žal, če se jih ne bi udeležil. Ta sodi med takšne. Kolikokrat v življenju se ti ponudi priložnost, da letiš v poslovnem letalu Cessna Citation XLS Gen2? In to v takšnem, ki še diši po novem.
Poslovno letalstvo je rezervirane za bogate, saj ni poceni najeti letala, da skočiš na kavo v Milano, ali, kot je želela kolegica, na »shopping«. To bi vas stalo slabih devet tisočakov. Ura letenja konkretno s tem letalom velja okoli štiri tisočake, potem pa so tudi še pristojbine in morebitni dodatni stroški. Toda doživetje je drugačno, kot če se na cilj odpravite z rednimi letalskimi linijami. Ne zgolj zaradi udobja, ki ga nudijo poslovna letala, nenazadnje imajo potniška letala sedeže poslovnega in na daljših razdaljah tudi prvega razreda, temveč ponajprej zaradi doživetja. Vzdušje na krovu z največ devetimi potniki in tremi člani posadke je pristnejše in bolj »domače«. Če kajpak pristnost hočete ali želite. Pa še nekaj. Kdaj ste nazadnje skozi vetrobransko steklo pilota posneli video pristanka? Že dolgo ne, in še takrat, ko so stevardese otroke med poletom vodile v pilotsko kabino, je bilo to prej izjema kot pravilo.
Cessna Citation XLS Gen2 je za 12 in pol milijonov evrov kupil poslovni letalski prevoznik Air Adriatic in je drugo (skoraj) enako v njegovi floti. Storitve nudijo po celi Evropi, se pravi povsod, saj je slovenski trg premajhen za poslovno letalo takšne velikosti, zmogljivosti in udobja. Prevzeto je bilo prejšnji teden v Ameriški tovarni, od kjer je nato posadka z dvema postankoma, od katerih je bil en na Islandiji, priletela v Slovenijo. Doseg 3400 kilometrov je dovolj za regionalne lete na področju Evrope, Severne Afrike in Bližnjega vzhoda. Kar je obenem trg letalske družbe, ki je imela v letu 2021 z enim samim letalom 2,8 milijona prihodkov, letos pa pričakujejo, da bodo presegli 4 milijone.
»Z nami veliko potujejo podjetja in poslovneži, ki so z zasebnim letom bolj fleksibilni. Najem zasebnega leta je udoben, časovno zelo prilagojen potniku in največja prednost je lokacija, saj lahko odletiš na katero koli letališče,« je povedal pilot in direktor podjetja Nikola Musić.
Letali v floti sta sicer navzven enaki, toda novo je druge generacije, kar pomeni občutno nadgradnjo potniške kabine. Prvič sem med letom do štajerske prestolnice in nazaj dejansko razločni slišal govor in glasbo preko zvočniškega sistema, ki omogoča Bluetooh (in Wi-Fi) povezavo z napravami potnikov. Zasluga gre odlični zvočni izolaciji in kakovostnim zvočnikom. Poleg udobnih in prostornih sedežev pa je ob strani še prostor s površino za brezžično polnjenje.
Spodaj si oglejte še nekaj fotografij s predstavitve letala, saj te povedo več, kot bi sploh lahko zapisal.















Brez komentarjev