PRVI VTIS Kia Picanto: Eni še vedno stavijo na majhne
Marjan Kodelja 12. aprila 2025 ob 13:47

Kozmetično prenovljeno majhno vozilo poudarja digitalizirano okolje in odlično okretnost v mestni gneči.

Lani je bilo vsak mesec prvič registriranih v povprečju 148 vozil kategorije mini po klasifikaciji Sekcije za osebna motorna vozila (drugače segment A0), kamor ob Picantu sodijo na primer še Hyundaiev i10, Toyotin Aygo X in Fiatova Panda. Gre za vozila z dolžino dobrih treh in pol metrov, katerim proizvajalci namenjajo vlogo drugega avtomobila v družini ali avtomobila samskih, ki se z njim ne vozijo ravno pogosto na drugi konec Evrope. Majhnost prinaša prednost v mestnih okoljih. Ne gre zgolj za okretnost, temveč predvsem za parkiranje na površinah, namenjenih njim, pod pogojem, da niso zasedene z vozili, ki jih tam pravzaprav ne bi smelo biti. Pomislite na garažno hišo pod Kongresnim trgom v Ljubljani.

@tehnozvezdje

Nekateri stavijo na majhne! Kia Picanto.

♬ original sound – Tehnozvezdje

Pri prenovljenem Picantu gre predvsem za vgradnjo, recimo jim, sodobnih digitalnih sistemov, v prvi vrsti varnostnih pomočnikov in šele nato prenovljen videz, ki je zdaj skladen z drugimi Kijinimi modeli. O tem, ali je oblikovanje res drzno, kakor trdijo, presodite sami. Fotografije povedo več od golega opisovanja. Povem pa lahko, da čeprav nisem ljubitelj malih avtomobilov, videz, ki ga ob maski poudarjajo sprednji in zadnji elementi žarometov (žarometi LED niso del standardne opreme) preko cele širine, ni napačen. Ob tem so na voljo še štiri dodatne in bolj živahne barve (rdeča, dve modri in zelena), v kolikor ne želite voziti avtomobila v dolgočasnih (običajnih) barvah.

Udobje je vedno obratno sorazmerno z merami vozila, zato Picanto tozadevno ne more biti prvak. Zadaj je možno sedeti, vendar se kmalu že povprečno velik odrasel začne počutiti rahlo utesnjeno. Ena od redkih stvari, ki sem jih tokrat preveril v praksi. Z 255 litri je prostornost prtljažnika za liter ali dva nad povprečjem razreda. Recimo takole: živež iz trgovine boste zlahka pripeljali domov, o prevozu česa večjega, pa kar pozabite, kljub dobrim tisoč litrov tam zadaj v primeru podrte zadnje klopi.

Verjetno je razumljivo, da o elektrifikaciji pogona ni ne duha ne sluha. Vozilo poganja 1- ali 1,2-litrski motor z močjo 46 (63) oziroma 68 kilovatov (79 konjskih moči). Malo za šalo bom dejal, da je močnejši primernejši za kupce, ki živijo na višje in nočejo, da strma pot do domačije ali počitniške hišice predstavlja napor za motor. Ob ročnem menjalniku je v kombinaciji z močnejšim motorjem možen tudi 5-stopenjski robotizirani.

Varnostni pomočniki postajajo vse bolj nujen del. Delno jih zapoveduje Evropa, drugi, kot so opozorilo o varnem izhodu iz vozila, ohranjanje voznega pasu ali preprečevanje trkov, pa so možni, ker Kia želi ponuditi nekaj več v tem razredu. Tu je še 8-palčni (20-centimetrski) zaslon infozabavnega sistema, ki podpira Android Auto in Applov CarPlay. Na voljo je še digitalna instrumentalna plošča (menim, da bi se brez težav znašli z običajno) in predal za brezžično polnjenje telefona.

Cene so odvisne od motorja in izbrane opreme. Vstopna cena modela s šibkejšim motorjem je 17 tisočakov (15 za gotovinsko plačilo), za model z močnejšim motorjem pa 18,5 tisočaka (16,5 za gotovino). Na predstavitvi Picanta so obenem izdali podrobnosti o prihodu še dveh vozil. Kia EV4 v kombilimuzinski izvedbi (Hatchback) naj bi prišla novembra in Kia EV2 v začetku prihodnjega leta.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja