Ford je pripravil slovensko predstavitev električnega »kombija« z za ta tip in velikost vozila dobrimi voznimi lastnostmi in vsaj eno dobro »pogruntavščino«, ki bi lahko razveselila marsikaterega obrtnika.
Lansko leto ni bilo najboljše za prodajalce gospodarskih vozil, pri čemer lahko razloge iščemo tudi v motnjah v dobavah in večmesečnem čakanju na naročena vozila. Trg naj bi padel za 26 odstotkov, a je Fordu kljub temu uspelo ohraniti drugo mesto in 18-odstotni tržni delež. Ravno tako nadaljujejo elektrifikacijo. Do konca prihodnjega leta bo v ponudbi devet električnih vozil, od katerih bo pet dostavnikov. Tokrat so predstavili prvega. Električni kombi e-Transit!
Komu je e-Transit namenjen?




Če ne bi bilo velike stranske nalepke, bi težko ločili električnega od klasično gnanega kombija. Izbor električnega motorja kot vedno prinese prednosti in verjetno tudi kakšno slabost. Zdi se mi sicer, da prednosti tokrat prevladajo. Motor je na zadnji osi in ga je veliko preprosteje popravljati. Baterija z maso 473 kg zniža težišče, zato se vozilo manj nagiba med ostrim zavijanjem. Takoj je na voljo ves navor, kar se pozitivno odraža na poskočnosti. Posebej med vožnjo navkreber. Kaj pa slabosti? Zaradi baterije je teža praznega vozila večja in manj ostane za tovor. Če ne želite preseči zakonske omejitve tri in pol tone za vožnjo z vozniškim izpitom kategorije B. Potem je tu doseg in priročnost polnjenja, ki se seveda ne more primerjati s kombijem z motorjem na notranje zgorevanje. Še kaj bi se našlo, toda glede vsega ima Ford jasen odgovor. Električni Transit ni za vsakogar. Je za obrtnike, podjetnike in podjetja, ki imajo vsak dan enako dolge vožnje, dolžine manjše od uradnega dosega napolnjene baterije (na primer skupno 160 kilometrov), z daljšimi postanki, ter veliko ustavljanj in speljevanj. Ponajprej mi na pamet padejo kurirske službe in nato manjši obrtniki, ki dejavnost opravljajo v mestu bivanja in kvečjemu še bližnji okolici. Stroškovno gledano boste imeli od vozila največ, če lahko baterijo polnite nepretrgoma 8 ur z izmeničnim tokom (AC) ali imate celo lastno sončno elektrarno (s presežno proizvodnjo).
Tehnični podatki:
Motor | Oljno hlajen električni na izmenično napetost s permanentnimi magneti; 135 kW (184 KM) ali 195 kW (269 KM); navor 430 Nm |
Pogon | na zadnji kolesi |
Baterija | 68 kWh |
Doseg in poraba (WLTP) | 315 km pri nižji in 255 km pri višji različici (zaradi večjega zračnega upora) |
Polnjenje | 11,3 kW trifazno AC, hitro polnjenje 115 kW DC |
Dimenzije (L3 H2) | 5.981 x 2.474 x 2.533 mm |
Medosna razdalja (L3 H2) | 3.750 mm |
Masa praznega vozila (L3 H2) | 2536 kg |
Bruto tovor | 964 kg, prostornina tovornega prostora 11 m3 |
Cena testnega vozila | 76.750 evrov |
Tovorni prostor ogromen, toda tudi malo omejen



Težava je v zakonsko dovoljeni skupni masi vozila, ki za voznike kategorije B ne sme presegati treh ton in pol. Praktično to pomeni, da ostane za koristni tovor slaba tona, kar je lahko dovolj, a hkrati relativno malo, glede na prostoren tovorni prostor. Da lahko kombi vleče prikolico teže do 750 kilogramov, ravno tako ni podatek, ki bi nas pretirano razveselil. Ima pa e-Transit zanimiv dodatek, zanj bo treba doplačati približno dva tisočaka, ki bo rešil marsikatero zagato. Lahko je namreč opremljen z dvema vtičnicama z 240 volti in 10 amperi v tovornem prostoru in eno v voznikovi kabini. Na vsako lahko priključite napravo z močjo do dobra 2 kilovata. Takšna bo v treh urah izpraznila baterijo za deset odstotkov. Da ne bi ostali na delovišču, v infozabavnem sistemu določite, koliko dosega vam mora ostati in sistem bo vtičnice izključil, ko v bateriji ne bo več proste energije. Sicer vtičnice delujejo tudi med vožnjo, kar je še posebej uporabno za polnjenje baterijskega orodja.
Doseg odvisen od veliko dejavnikov



Na doseg vpliva marsikaj. Način vožnje oziroma »težko« stopalo, teža tovora, velikost kombija, večja različica ima večji čelni upor, in temperatura. Da bi omilili vpliv le te, lahko nastavite vsak dan dva termina, pred katerima bo vozilo samodejno poleti ohladilo ter pozimi segrelo baterijo in voznikovo kabino. Poleg tipke L na gumbu samodejnega menjalnika za regenerativno zaviranje lahko izberete ekološki način vožnje (EKO), ki ostane izbran po ponovnem zagonu. S tipko L seveda ni tako. V ekološkem načinu je omejena moč močnejšega motorja na 135 kilovatov, hitrost na 110 kilometrov na uro in delovanje klimatske naprave, medtem ko se vklopi še način pametnega pospeševanja. Da bi se navadili na vožnjo z enim padalom, je v normalnem voznem načinu dodana zanimiva funkcija. Ko spustite stopalko za plin, vozilo prevzame vztrajnost. Ko se prvič dotaknete zavore, se vključi 30-odstotna regeneracija in po drugem celo 70-odstotna.
Luštno ga je peljati
E-Transit je opremljen z večino sistemov za pomoč med vožnjo in dobrim infozabavnim sistemom Sync 4 s 30-centimetrskim na dotik občutljivim zaslonom, pri katerem me je najbolj prepričal minimalistični videz vmesnika in uporaba nežnih pastelnih barv. Čeprav tipk in gumbov ni veliko, je ergonomija vožnje dokaj dobra. Merilniki so klasični analogni in očitno vzeti iz kombijev z običajnim pogonom. Merilnik za napolnjenost baterije je enak merilniku za napolnjenost posode za gorivo, le oznaka je drugačna. Verjetno res ni nobene potrebe še po zaslonu neposredno pred voznikom. Toda, ker ne morem ravno reči, da je vozilo izredno poceni, Ford prav tako ne bi bankrotiral, če bi ga vseeno dodal (ali analognega vsaj prilagodil električnemu pogonu).



Fordova vozila so (skoraj) vedno krasile dobro vozne lastnosti, in na srečo e-Tranzit ni izjema. Kljub velikosti in tovorni izpeljanki ne morem reči, da je drvarnica, ko gre za kakovost izdelave in vozne občutke. Ne čutiš njegove velikosti in po zaslugi navora niti teže. Medtem zadnji vijačni amortizerji (namesto listnatih) preprečijo nepotrebno guganje med vožnjo po luknjah ali preko ležečih policajev. Poleg tega Ford nudi pet let jamstva brez omejitev oziroma 8 let ali do 160 tisoč kilometrov na baterijo, katere kapaciteta v tem času ne sme pasti pod 70 odstotkov, in visokonapetostne elemente ob enoletnem servisnem intervalu.
- Umetna inteligenca in digitalne iluzije: Kako se zaščititi pred globokimi ponaredki?
- ASUS Zenbook Duo 2025 – Prelomna inovacija z dvema zaslonoma
- Ford Explorer: Nedvomno eden bolj zanimivih »ELEKTRIČARJEV« (vsaj zame)
- NEDELJSKI NASVET: Zato je pogosto bolje, da ima TV-sprejemnik Android in dovoli nameščanje aplikacij!
- Ta avto je popolnoma samosvoj, večinoma na dober način (#video)
Brez komentarjev