Peugeot je pred kratkim predstavil model 408, ki ga je težko kategorizirati in spraviti v enega od obstoječih predalčkov. V njem so namreč združeni elementi razreda C in D ter športnih križancev (SUV). Nedvomno so to naredili namenoma. Ker je težko s prstom pokazati neposrednega tekmeca, bodo mora lažje dosegli cilj. 250 prodanih v tem letu.
Z njim nameravajo navdušiti napredne hedoniste oziroma »uživače« stare med 35 in 54 let. Torej vsakogar, ki sprejema sodobne tehnologije, ceni slog in blagovno znamo, ima dober standard in v ospredje postavlja družino. Strinjam se, da je avto v vseh pogledih namenjen ljudem, ki življenje uživajo s polno žlico, toda obenem se mi dozdeva, da morebitni kupci, kot jih Peugeot opisuje, vse bolj pogledujejo proti električnim vozilom. 408-ice v tej obliki ne bo, je pa zanimivo, da je na voljo samo z bencinskim ali priključno hibridnim pogonom. Dizle in običajnejše hibride so Francozi tokrat odvrgli kot »knofe« od gat.
Oblikovno je avto najmanj zanimiv. Še posebej v osnovni barvi, dobite jo brez doplačila, ki odseva zeleno ali modro. Odvisno od kota svetlobe in pogleda. Spredaj ni mogoče spregledati značilne oblike znamke, ki jo poudarja maska, medtem ko zadaj izstopajo luči, oblika poudarja tehnološko sodobnost in robusten odbijač, ki zares absorbira nežnejše trke. Linija strehe se ne začne spuščati takoj po stebričku »b«, kar je značilnost limuzinske oblike, temveč šele za zadnjimi vrati. Potniki na zadnji klopi imajo zaradi tega več prostora po višini in za kolena. Obenem je prtljažni prostor razmeroma prostoren.
Opremljenost je kot pri vsakem avtomobilu odvisna od kupčka denarja, ki ste ga pripravljeni zapraviti. Med drugim lahko izberete polne matrične žaromete, ki zagotovo izboljšajo vidljivost ponoči, ter raznolike sisteme pomoči med vožnjo, kot so polsamodejna menjava voznega pasu, vnaprejšnje opozarjanje na omejitve, prilagajanje hitrosti vožnje v ovinek in nočni pogled (infrardeča kamera) za preprečevanje trkov z ljudmi in živalmi. Vse bolj mi je všeč Peugeotov nepravilno oblikovan volan, ki lepo »paše« v roke. Celo tako zelo, da bi ga najraje ukradel in vgradil v svoj avtomobil. Če bi bilo izvedljivo, kakopak. Manj mi je všeč osrednji 10-palčni zaslon. Moti me »podolgovato« razmerje, ki je za moje pojmovanje manj vsestransko od običajnejšega (bolj kvadratnega). Zaslona pred voznikom tokrat posebej ne bo omenjal. Lep je in pregleden. Vendar. Kar sledi, velja za vse izdelovalce. Kaj, če med vožnjo za kratek čas ali celo za dolgo »crkne«? Kratkotrajni mrk obeh zaslonov sem pred kratkim doživel v Peugeotu 308, s katerim si 408-ica deli veliko sistemov.
Med krajšo vožnjo sem najprej pomisli, da se »lepo pelje«. Pa me je kolega hitro streznil z nasprotnim argumentom. »Kateri se pa ne?« Da sem se zaljubil v volan, sem že dejal. Prostora je veliko, kot tudi udobja za potnike, tudi če spijo na zadnji klopi, in sploh, če je voznik ta čas uvideven, moči dovolj, podvozje za moj okus ravno prav trdno in krmiljenje natančno. Štiristo osmica se lepo drži smeri med, recimo temu, agresivnejšo vožnjo skozi ovinke. Ker se je dobro obnesla bencinska različica, verjamem, da se bo priključni hibrid zaradi večjih moči še bolje. Kljub nekaj večji teži zaradi baterij.
Bencinski | 1,2-litrski turbo, 96 kW (130 KM) |
Priključni hibrid | 132 kW (180 KM) ali 165 kW (225 KM), električni doseg do 60 km (WLTP), 7 ur polnjenja na običajni vtičnici |
Menjalnik | Osemstopenjski samodejni |
Mere | 4.690 x 2.790 x 1.480 mm |
Medosna razdalja | 2.787 mm |
Prtljažni prostor | 536 l (1611 s podrto zadnjo klopjo) – manj v primeru hibrida |
Cena (bencinski motor) | od 29.400 evrov |
Cena (priključni hibrid) | od 39.600 evrov |
Brez komentarjev